Monday, January 11, 2010

လူမွဴ႕ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနွင့္အေတြးအေခၚျမင့္မားေရးသင္တန္း ဗီဇႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္

ဗီဇႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္
လူသားတုိင္သည္ ေမြးဖြားလာကတည္းက ဘ၀အေျခခံဗီဇ အက်င့္စရိုက္မ်ားျဖင့္ လူဘ၀ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျပဳမူေျပာဆုိ ထိေတြ႔ဆက္ဆံကာ ျဖတ္သန္းသြားရသည္မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ေပသည္။
လူသားတုိ႔တြင္ ေမြးရာပါဗီဇစရိုက္ ေကာင္းတဲ့သူမ်ားရွိသလို ေမြးရာပါ ဗီဇ အက်င့္စရုိက္ မေကာင္း တဲ့သူမ်ားလည္းရွိသည္။

လူသားတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္သည္လည္း ေကာင္းတဲ့ပတ္၀န္းက်င္ရွိသလုိ မေကာင္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္လည္း ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပတ္၀န္းက်င္သည္ ဗီဇအေပၚ သက္ေရာက္လႊမ္းမုိး ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အေျခခံ ဗီဇ ေကာင္းေပမယ့္လည္း ပတ္၀န္းက်င္မေကာင္းသျဖင့္ သာဓက ဇာတ္၀ထၳဳမ်ားရွိသလို အေျခခံ ဗီဇ မေကာင္းေပမယ့္လည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ထိေတြ႔ကာ ပတ္၀န္းက်င္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမူေၾကာင့္ တိုးတတ္ျမင့္မားေသာဘ၀ကုိ ပိုင္ဆုိင္သြားၾကသည့္ သာဓက ဇာတ္ဝထၳဳမ်ားလဲ ရွိသည္။ သာဓက တစ္ခုဆုိရေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘုရားရွင္လက္ထက္ပင္ျဖစ္သည္။ အဇာတသတ္မင္းႏွင့္ အနာထပိဏ္ သူေဌး၏ သား ကာလ သတုိ႔သားတုိ႔ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး၏ ဇာတ္ဝထၳဳသည္ ဗီဇႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေကာင္းစြာရူျမင္ႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦအေၾကာင္းကို သံုးသပ္တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အဇာတသတ္သည္ ဗီဇပါရမီဓာတ္ခံ အလြန္ပင္ေကာင္းပါသည္ ေသာတပန္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္လဲ ပါရမီဓာတ္ခံ ရွိသူျဖစ္ပါသည္။ အဖသတ္ကံကုိသာ မက်ဴးလြန္ခဲ့ရင္ ေသာတပန္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မယ္လုိ႔ ျမတ္စြာ ဘုရားေဟာၾကားထားတာရွိပါသည္။ ဒီေလာက္ပါရမီဓာတ္ခံေကာင္းတဲ့ အဖကိုသတ္တဲ့အထိ စိတ္ရိုင္းဝင္း သြားတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေဒဝဒတ္ဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းရဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္မွအေရးႀကီပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ကာလသတုိးသားဆိုတာ သဒၶါတရားနွင့္ျပည့္စံုတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဒကာအရင္းျဖစ္တဲ့ အနာထပိဏ္ သူေဌးရဲ႕သားပါဘဲ။ အနာထပိဏ္ ရဲ႕သားျဖစ္ေပမယ့္ သူမွာ အဇာတသတ္ေလာက္ေတာ့ ဗီဇ ဓာတ္ခံမေကာင္းပါဘူး ။ အိမ္သုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာေသာအခါ ဖူးေျမာ္ျခင္းငွါလည္း အလုိမရွိပါဘူး။ တရားေတာ္ကို နာၾကားျခင္းငွါလည္း အလုိမရွိပါဘူး။ ဒီေလာက္ပါရမီဓာတ္ခံ မေကာင္းတဲ့သူကို ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ရေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္တာဟာ သူ႔ဖခင္ အနာထပိဏ္သူေဌးနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား တည္းဟူေသာ ပတ္၀န္က်င္ေကာင္း မိတ္ေဆြေကာင္းေၾကာင့္သာ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို ရရွိ ေရာက္ရွိသြား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗီဇႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းရရန္ အထူးလိုအပ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မင္းစစ္ေအာင္ ( ဥႆာ)

0 comments:

Post a Comment