Monday, October 31, 2011

Light a Candle for Ashin Gambira













Monday 31 October 6–9 p.m.
Urgend humanitarian intervention needed Everyone remembers images of the hundreds of thousands of saffron-robed monks marching through the streets of Burma, chanting the Metta Sutta in 2007. One of the main organizers of the peaceful uprising was Ashin Gambira. We now have very alarming details of his current condition in prison.
Ashin Gambira, a young Buddhist monk and a leader of the All Burma Monks’ Alliance (ABMA), has been sentenced to 63 years in prison for his role in organizing these peaceful protests. He has not committed any crime for which he deserves to be imprisoned.
He is one of around 200 Buddhist monks that are still behind bars and subjected to regular mistreatment. U Gambira is currently being held in the remote Kalay Prison, far from his family and friends. He is suffering from serious back and head pain as a consequence of repeatedly being interrogated and tortured.
After prisoners who were released from Kalay Prison on 12 October reported about the deteriorating health of the monk U Gambira, Wong Kai Shing, Executive Director of the Asian Human Rights Commission, wrote an open letter to Burma’s president U Thein Sein. In this letter he asked for the “prompt transfer back to a facility in Yangon where Ashin Gambira can receive appropriate treatment and also be close to his family”.
Fellow inmates have told of the monk “suffering from fits, in which he frequently cries out in pain and clutches at his head. The prison authorities then have to hold him down to administer a drug via injection, perhaps a sedative, after which he goes quiet and falls unconscious. When he comes out of unconsciousness, he slurs his speech.”
Both the physical and mental health of U Gambira seem to be in very precarious situations. He clearly requires urgent medical treatment and an end to the abuse at the hands of the prison authorities. There is no hospital and no staff doctor at Kalay Prison.
To raise awareness about Ashin Gambira and all of the political prisoners in Burma, we ask you all to light a candle on Monday 31 October. Meet with friends in public, or light a candle at home. Then upload a photo of the candle to our event page to show your support for the call to free Ashin Gambira and all political prisoners in Burma immediately.
by Alexandra Rösch

Sunday, October 30, 2011

Interview with former political prisoner & Monk – U Kovida

“ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကေတာ့ အာဃာတ မထားပါဘူး။ျပဳသူအသစ္ ခံသူ အေဟာင္း ” တဲ့ 

ဦးေကာ၀ိဒ ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး
မိုးမခ အေထာက္ေတာ္၊ ရန္ကုန္။ ေအာက္တိုုဘာ ၃၀၊၂၀၁၁
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ (အေရွ႕ပိုင္း ) တကၠသီလာ မဟာေဇယ် သိဒိၶပ႒ာန္းေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒ ဟာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ သံဃာ့အေရးအခင္းကာလ တုန္းက ေက်ာင္းမွ သံဃာငယ္ေတြ စီတန္းလွည့္လည္ ပရိတ္ရြတ္ တဲ့ကိစၥမွာ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ တဦးအေနနဲ႔ ေရာ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃာ့နာယက ဥကၠ႒ တဦးအေနနဲ႔ပါ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ စြပ္စြဲခံရၿပီး ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။
အင္းစိန္ေထာင္တြင္ ၁၃ လတာ ေနရၿပီး ေနာက ၅၀၅ (ခ) (သာသနာညွိဳးႏြမ္းမႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အၾကည္ၿငိဳပ်က္ေစမႈ) နဲ႔ ္ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သရက္ေထာင္သို႔
ေျပာင္းေရႊ႕ခံရၿပီး ၄ ႏွစ္တာကာလ အက်ဥ္းက်ခံခဲ့ရာမွ လြတ္ရန္ရက္ပိုင္းအလို ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔မွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လႊတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ရဲ႕ စစ္ေၾကာေရး အေတြ႕အႀကံဳ၊ ေထာင္အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ေမးျမန္း ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ေမး ဆရာေတာ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို နည္းနည္း ေျပာျပေပးပါဘုရား
ေျဖ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာမွာ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ၿမိဳ႕နယ္သံဃာ့နာယက ဂိုဏ္းေပါင္းစံု စည္းကမ္းထိမ္းသိန္းေရး အဖြဲ႕၀င္ ဒြါရဂိုဏ္းကပါ။
 ဓါတ္ဆီ ၁ ဂါလံကို ၁၅၀၀ ေရာင္းေနရာကေန ၃ ေထာင္တင္လိုက္ေတာ့ ဦးဇင္းေလးေတြ ကေနၿပီး ဆြမ္းခံထြက္ရင္ ကားခေတာင္းတယ္။ တင္လည္း မတင္ေတာ့ဘူး၊ ဒကာဒကာမေတြလည္း စား၀တ္ေနေရး ေစ်းႀကီးၿပီး အခက္အခဲေတြေတြ႕ၾကတယ္။ ဖုန္းႀကီးေတြက ေရႊတိဂံုဘုုရားကေန စတာေပါ့။ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာ စုၿပီးေတာ့ သြားၾကတာေပါ့။ ကေလးေတြေပါ့ ၊ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကေတာ့ မပါပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ၿမိဳ႕နယ္ သံဃာ့နာယက ဥကၠ႒ ဆိုေတာ့ မပါဘူး။ စာသင္သားေတြေပါ့။ သြားၾကလာၾက၊ အေရးအခင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကို တိုင္းဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ေတြက တင္းတာေပါ့။
တင္းၿပီးေတာ့၊ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖစ္ေနၾကၿပီ၊ အဲဒီေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္သံဃာ့နာယက ဆရာေတာ္ေတြက ထိန္းၾကေပါ့။ တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္မွာလည္းပဲ ပရိတ္မရြတ္ရေသးဘူး ဆိုရင္ တေန႔ေလာက္ေတာ့ ရြတ္ေပါ့။ ေနာက္ေန႔ေတြ ဆက္တုိက္မရြတ္နဲ႔၊ တိုင္း ဒု ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္က အဲဒီလို အမိန္႔ရွိတယ္။ အမိန္႔ရွိေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔က ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ ေရာက္ေတာ့ စာေတြဘာေတြ ရိုက္ၿပီး ေက်ာင္းတိုင္းြ ပို႔တာေပါ့၊ ေျမာက္ပိုင္း ၇၊ ၈ လမ္းဆံုမွာ စုၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ဦးေစတီ အေရာက္ေပါ့။ ဖိနပ္လည္း မစီးဘူး။ အဲဒီ ပရိတ္ရြတ္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၉ လပိုင္း စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္ေန႔ ရြတ္ၾကတာ၊
ဘုန္းဘုန္းတို႔လည္း တိုင္းက မွာတဲ့အတိုင္းေပါ့။ တရက္ရြတ္တာ၊ ဒါေပမယ့္ သံဃာ အငယ္ေတြကေတာ့ ထိန္းလို႔ မႏိုင္ဘူး။ ေရႊတိဂံုဘုရား သြားလုိက္၊ ေၾကးသြန္းဘုရားသြားလိုက္၊ ထိန္းလို႔ မႏိုင္ဘူး၊ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွာ စုၿပီး သြားၾကတာပဲ။ ဒါကေတာ့ ကေလးေတြကိုး၊ လူႀကီးေတြ သြားတာမေတြ႕ပါဘူး။
အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၂၇ ရက္ေန႔ ေလာက္မွာ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ေက်ာင္းကို မနက္ ၆နာရီ ၁၀ မိနစ္မွာ စစ္တပ္ တပ္မ ၇၇ ကအလံုးအရင္းနဲ႔ ၀င္စီးတာ၊ ရဲတပ္ရင္းေတြလည္း
ပါတယ္။ ေက်ာင္းေပၚကို တက္လာတဲ့ စစ္သားေတြဟာ အကုန္လံုး မူးမူးရူးရူးနဲ႔ ၊ လူမွန္းသူမွန္းကို မသိဘူး၊ ဘုန္းႀကီးေတြကို ေခါင္းကိုရိုက္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ရိုက္ထုတယ္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြ ကြဲတယ္။ ေသြးေတြေတာင္မွ ခုထက္ထိ ရွိေသးတယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ ရွိတဲ့ ေသတၱာေတြကို ဖြင့္တယ္။ ေသတၱာေတြထဲက ပစၥည္းေတြ ကင္မရာေတြ၊ ကက္ဆက္ေတြ ေရဒီယိုေတြ၊ ေနာက္ ေက်ာင္းသားေလးေတြ အပ္ထားတဲ့ မေလးရွားတို႔ စင္ကာပူတို႔ သြားလို႔ အပ္ထားတဲ့ ေသတၱာေတြထဲက ပစၥည္းေတြ အကုန္ယူတာ၊ ေသတၱာတလံုးယူတယ္။ ဘုန္းဘုန္းမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ေနတဲ့ ထိုင္၀မ္က တရုတ္ေတြက ေဒၚလာ ၁ ေသာင္းလွဴထားတယ္။ ေက်ာင္းေဆာက္ေနတယ္။ ေဒၚလာ ၄ ေထာင္ေလာက္က်န္တယ္။ ျမန္မာေငြက ၈ ေသာင္းေပါ့။ အဲဒါေတြကို ႏိႈက္ၿပီး ယူသြားတယ္။
ဘဏ္စာအုပ္ေတြကိုလည္း သိမ္းသြားတယ္။ ေနာက္ တရားရံုးေရာက္ေတာ့ ဘဏ္စာအုပ္ေတြကို ျပန္ေပးတယ္။ ပိုက္ဆံေတြေတာ့ တျပားမွ ျပန္မရဘူး။
ေနာက္ ဘုန္းႀကီးက အေပၚထပ္မွာ သူတို႔ ေသနတ္ေတြနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီး တက္လာတယ္။ ဘုန္းႀကီး မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ပုန္းေနတယ္။ မသိဘူး၊ ေနာက္ ကေလးေတြကို ရိုက္ေမးေတာ့
ဘုန္းႀကီး မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ဆိုေတာ့ ဆင္းလာတယ္။ ဆင္းလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘုန္းဘုန္းကို ေနာက္ျပန္လက္ထိတ္ခတ္ၿပီး လက္သီးနဲ႔ ပိတ္ထိုးတယ္။ ခုေတာင္ ဒဏ္ရာေတြရွိေသးတယ္။ မ်က္ေစ့မွာ၊ မ်က္သားတက္တဲ့ ဒဏ္ရာ။