Monday, December 20, 2010

“လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္”

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံမွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ

အပတ္စဥ္ အေမး အေျဖ အစီအစဥ္ (ဒီဇင္ဘာ ၁၀ရက္၊ ၂၀၁၀) မုိးမခ ေဒါ့ကြန္


ေမးခြန္းေမးသူ။ ။ ေဒၚမာမာေအး (အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အင္ဒီယားနားျပည္နယ္ေန၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္)

Q: ညီမေလး စုေရ၊ ဒီလို အေရးတႀကီး အလုပ္မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေျဖရလြန္းလို႔ စိတ္ေမာလူေမာျဖစ္ေနမယ့္ ညီမေလးကို မေမးရက္ပါဘူးဟယ္။ မွာေတာ့ မွာခ်င္ပါတယ္။ ညီမရဲ့ အသက္ဟာ အမ်ား လူထုအတြက္၊ အခ်က္ျဖစ္ေနလို႔မို႔ ကိုယ့္အသက္ကို ကိုယ္တိုင္ေစာင့္ေရွာက္ပါ။ အရဲမကိုးပါနဲ႔ေနာ္။ ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ အတြက္ ေနာက္လိုက္ေကာင္းတေယာက္အျဖစ္ ဝန္းရံ ရပ္တည္ေနပါတယ္။ ဒါပါဘဲ။ အမ်ိဳးသားေန႔မွာ ေျပာတဲ့ စကားပါ။ ေအာင္ျမင္ပါေစေနာ္။

A: မမ အေနနဲ႔ က်မအတြက္ ေစတနာနဲ႔ စိုးရိမ္ေပးလို႔ အမ်ားႀကီးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီလိုစိုးရိမ္ ေပးတဲ့လူေတြရဲ့ ေစတနာကိုလဲ ေလးစားေသာအားျဖင့္ က်မလဲ ဂရုတစိုက္နဲ႔ေနသြားမွာပါ။ က်မတို႔ကို ဝန္းရံေပးတာကိုလဲ တကယ့္.. ကိုပဲ အားတက္ရပါတယ္။ ဒီလို ဝန္းရံေပးမွလဲ က်မတို႔ေအာင္ျမင္မွဳကို အျမန္ဆံုး ရႏိုင္ပါမယ္ ဆိုတာကေတာ့ မမကို အထူးအေထြေျပာဖို႔ မလိုပါဘူးလို႔ က်မထင္ပါတယ္ေနာ္။

ေမးခြန္းေမးသူ။ ။ လားရွိဳးသိန္းေအာင္ (ေခၚ) ဂ်င္မီဂ်က္ (အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု တက္ဆက္ျပည္နယ္ေန၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္)

Q: အမႀကီးေရ မဂၤလာပါေနာ္။ အေမေဒၚစု ျပန္လာၿပီဆိုတဲ့ သီခ်င္းကိုလဲေလ က်ေနာ္ကန္ေတာ့လိုက္တယ္။ အမႀကီးရဲ့သြားလာေရးကို တာဝန္ခံေတြက ဟာကြက္မရိွေအာင္ေပါ့ေလ၊ ေန႔ေရာ ညပါ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနသလားလို႔၊ ေနာက္တခုက အမႀကီးရဲ့ က်န္းမာေရးကိုလဲ သူတို႔ေတြ ဂရုတစိုက္ ၾကည့္ရွဳေပးသလားလို႔ က်ေနာ္ စိတ္ပူရင္းနဲ႔ ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ အမႀကီး တာဝန္ေပးမယ္ဆိုရင္လဲ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္အေပၚ သစၥာရိွရိွနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ပါရေစလို႔ေနာ္။ ေနာက္ဆံုးတခုကေတာ့ အမႀကီးလဲ မအားဘူးဆိုတာ က်ေနာ္သိတယ္ အဲဒီေတာ့ ဒီျပည္သူလူထုကိုေလ အမႀကီးရဲ့ လက္ထဲကေနတဆင့္ အမႀကီးရဲ့ ေမတၱာနဲ႔အတူေပါ့ေနာ္။ အားေပးစကားေလး အားမငယ္ဖို႔ အေရး၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာရိွပါတယ္ ဆိုတာေျပာပါရေစ။


A: မဂၤလာပါရွင္၊ က်မတို႔ကို ဒီလိုပဲ အၿမဲအားေပးေနတာကို သိရလို႔ ဝမ္းသာတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုလားရိွဳးသိန္းေအာင္ရဲ့ သီခ်င္းေတြကိုလဲ ေရဒီယိုကေနၿပီးေတာ့ မၾကာခဏ နားေထာင္ရလို႔ ၾကည္ႏူးခဲ့ရ ပါတယ္။ က်မကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတဲ့ လူေတြဟာ ဟာကြက္မရိွ၊ လုပ္ပါတယ္လို႔ က်မေျပာပါရေစ။ စိတ္မပူပါနဲ႔။ က်န္းမာေရးကိုလဲ တစိုက္မတ္မတ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာတင္မ်ိဳးဝင္းနဲ႔ ေဒါက္တာ ၿပံဳးမိုအိတို႔က ဆက္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ေရွာက္ ေပးေနပါတယ္။ အဲဒါအတြက္လဲ စိတ္မပူပါနဲ႔လို႔ ေျပာပါရေစ။ က်မတို႔ကေတာ့ ကိုလားရွိဳးသိန္းေအာင္ တေယာက္တည္းတင္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အားလံုးကို က်မ တာဝန္ေပးခ်င္တာကေတာ့ အားလံုးက ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ဒီႏိုင္ငံတိုးတက္ေရးအတြက္ လုုပ္ၾကပါ။ ကိုယ့္မွာ လုပ္အားရိွပါတယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ၾကပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပည္သူလူထုကို ေမတၱာနဲ႔ အားေပးစကားေလး ဆိုတာလဲ ဒါပါပဲ။ ကိုယ့္မွာ လုပ္အားရိွတယ္ဆိုတာ။ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ကိုယ့္မွာရိွေနတယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ၾကပါ။ အဲဒီ ယံုၾကည္ခ်က္အရ က်မတို႔ကို ကူညီၿပီးေတာ့ အားေပးၾကပါ။ စကားေလးနဲ႔ အားေပးရင္ေတာင္မွ က်မတို႔ အမ်ားႀကီး အားတက္ရတယ္ ဆိုေတာ့ အလုပ္ကေလးနဲ႔မ်ား အားေပးမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ ဆထက္တပိုး တိုးၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရးအတြက္ လုပ္ႏိုင္မွာပါလို႔ ေျပာပါရေစေနာ္။


ေမးခြန္းေမးသူ။ ။ စခဟ (ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိ့ဳေန၊ ရွမ္းအဆိုေတာ္၊ ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္ သတင္းစဥ္ အယ္ဒီတာ)


Q: ေလးစားအပ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေမးခ်င္တာက၊ ေဒၚစုေျပာတဲ့ ၂၁ရာစုပင္လံုညီလာခံ၊ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြကလဲ အားလံုး ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံတယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၂၁ရာစု ပင္လံုညီလာခံ စီစဥ္ေနတာ၊ ေဒၚစုအဖို႔ ဘာအခက္အခဲေတြ ရိွမယ္လို႔ထင္သလဲ။ က်ေနာ္တို႔ ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္ သတင္းစဥ္ (Shan Herald Agency For News) အပါအဝင္ေပါ့ေလ က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာအဖြဲ႔ေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ဘာေတြ ဘယ္လိုကူညီႏိုင္သလဲ။ ဘယ္လို ပံ့ပိုးသင့္တယ္လို႔ ထင္သလဲ။ အဲဒီ ၂၁ရာစု ပင္လံုညီလာခံ ကိစၥအတြက္ေပါ့ဗ်ာ။ နံပါတ္သံုးအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပည္နယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရိွတဲ့ ဒီ လက္နက္ကိုင္ အပစ္ရပ္ေတြ အဖြဲ႔ေပါ့၊ အဲဒီ အခန္းက႑ကို ဘယ္လို ထည့္သြင္းစဥ္းစားမလဲ။ ဒါေတြဘယ္လို ဆက္စပ္မွဳရိွမလဲ။ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ သိခ်င္ပါတယ္။ ေမးခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။


A: ၂၁ရာစုႏွစ္ ပင္လံုညီလာခံကို တိုင္းရင္းသားေတြက ႀကိဳဆိုေထာက္ခံၾကတယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္၊ ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုး ခ်င္ၾကတယ္ ဆိုတာ ၾကားရတာ အင္မတန္႔ကို အားတက္ရပါတယ္။ ၂၁ရာစုႏွစ္ပင္လံု၊ ဒုတိယပင္လံုကို စီစဥ္တဲ့ ေနရာမွာ က်မတို႔အတြက္ အႀကီးမားဆံုး အခက္အခဲကေတာ့ နားလည္မွဳ လြဲမွားေနျခင္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယပင္လံုကို ဦးတည္တာဟာ၊ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မွဳလမ္းစဥ္ ျဖစ္လို႔ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ လူေတြလဲ ရိွပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ျဖစ္ေျမာက္ေစဖို႔၊ ျပည္တြင္း ပဋိပကၡ ေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစဖို႔၊ ျပည္ေထာင္စု သေဘာတရားေတြကို အေသအခ်ာ နားလည္ၿပီး၊ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓါတ္ေတြ ခိုင္မာသန္စြမ္းေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီနားလည္မွဳလြဲမွားျခင္းဆိုတဲ့ အခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔၊ ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္ အပါအဝင္ မီဒီယာအဖြဲ႔ေတြက အမ်ားျပည္သူ နားလည္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္း ရွင္းလင္း ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျဖစ္မွာပါ။


က်မတို႔ဟာ တိုင္းရင္းသား အားလံုးကို ျပည္ေထာင္စုသားေတြ အျဖစ္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ေစခ်င္တာမို႔၊ လက္နက္ကိုင္ အပစ္ရပ္ေတြကိုလဲ ၂၁ရာစုႏွစ္ပင္လံု ေအာင္ျမင္ေအာင္၊ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္၊ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ပါဝင္ၿပီးေတာ့ ကူညီၾကပါလို႔ က်မကေနၿပီးေတာ့ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။


ေမးခြန္းေမးသူ။ ။ မိုင္အိုင္ပြန္း (ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္တေနရာမွ ပေလာင္ျပည္နယ္ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦး၏ ဥကၠဌ)

Q: အခုလို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာတာ က်ေနာ္ အမ်ားႀကီးလဲ ဝမ္းသာတယ္၊ အမ်ားႀကီးလဲ က်ေနာ္ အားရပါတယ္။ ေမးခ်င္တာကေတာ့ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးျပသနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကိုမ်ား ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနတာ ဒီေန႔ ရိွေနပါသလား။ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေနရာမွာလဲ အားလံုး ပါဝင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတြ အခင္းအက်င္းေတြေကာ စီစဥ္ဖို႔ရိွလားလို႔ က်ေနာ္ အဲဒါပဲ ေမးခ်င္တယ္။


A: က်မတို႔ကို တိုင္းရင္းသားမ်ားက ႀကိဳဆိုတယ္၊ အားေပးတယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ အစဥ္အၿမဲပဲ ဝမ္းသာလွ်က္ပါ။ က်မတို႔ကလဲ တိုင္းရင္းသားမ်ား ပါဝင္တဲ့ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ အဓိက က်တဲ့ ကိစၥတခုျဖစ္တယ္လို႔ အၿမဲပဲ ဆြဲကိုင္ထားတာမို႔ ဒီအတိုင္းပဲ က်မတို႔ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ တိုင္းရင္းသားေတြကို ခ်န္ခဲ့ၿပီးေတာ့ က်မတို႔သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စု တခုမွာ ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားေတြကို ခ်န္ၿပီးေတာ့၊ ႏိုင္ငံေရးအေျဖတခု ရွာဖို႔ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မတို႔ဟာ တတ္ႏိုင္သမွ် အမ်ားပါဝင္တဲ့ အခင္းအက်င္း တခုကို အျမန္ဆံုးျဖစ္ႏိုင္ေစဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ယံုၾကည္ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို အခင္းအက်င္းတခု ျဖစ္ေပၚဖို႔လဲ အားလံုးက ေနၿပီးေတာ့၊ ဝိုင္းၿပီးေတာ့၊ ကူညီေပးၾကပါလို႔လဲ က်မ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။


ေမးခြန္းေမးသူ။ ။ ကိုေဌးတင့္ (နယ္သာလန္ႏိုင္ငံေန NLD ပါတီ အဖြဲ႔ဝင္ေဟာင္းတဦး)

Q: အန္တီတို႔ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ပင္လံုညီလာခံကို ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတာ သိတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ ျပည္ပမွာ ေရာက္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ျမန္မာျပည္အေရး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္လဲ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အန္တီ့အေနနဲ႔ လုုပ္ငန္းစဥ္ ေလးတခုေလာက္ခ်ေပးရင္ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္မလားလို႔ က်ေနာ္ထင္လို႔ က်ေနာ္ အန္တီ့ဆီက အႀကံဥာဏ္ေတာင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အန္တီျပန္လည္ၿပီးေတာ့မွ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေလးတခုေလာက္ ဝိုင္းၿပီးေတာ့လုပ္ၾကဖို႔အတြက္ ခ်မွတ္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။


A: ေစာေစာက ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္ အဖြဲ႔ကို ေျပာတဲ့ အတိုင္းပဲ၊ အန္တီတို႔ရဲ့ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံ ျဖစ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ဆိုတာဟာ နားမလည္မွဳေတြ ပေပ်ာက္သြားေအာင္လို႔ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ကူညီႏိုင္ၾကမယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒီလို ဒုတိယညီလာခံ၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ညီလာခံ၊ တခုေခၚတာဟာ၊ အန္တီတို႔ရဲ့ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္မယ့္ကိစၥပါ။ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ရမယ့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို၊ အဲဒါကို ရွင္းရွင္း၊ လင္းလင္း၊ အမ်ားသိေအာင္လို႔ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ကူညီေပးေစ ခ်င္ပါတယ္။


ဖက္ဒရယ္ (Federal) ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို လူေတြက သိေအာင္လို႔၊ မေၾကာက္ၾကေအာင္လို႔၊ ျပည္ေထာင္စုဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို သိေအာင္လို႔၊ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓါတ္ေတြ ေမြးႏိုင္ေအာင္လို႔၊ အဲဒါကို ျပည္ပေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား အားလံုး၊ တိုင္းရင္းသား အားလံုးက ေနၿပီးေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားေပးၾကမယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ အန္တီတို႔ အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျဖစ္မွာပါလို႔ ေျပာပါရေစေနာ္။

0 comments:

Post a Comment