Friday, October 11, 2013

ေသမွာေၾကာက္ေသာစိတ္



အေတြးအျမင္စာစဥ္ အမွတ္(၁၉၂)
                                                ေသမွာေၾကာက္ေသာစိတ္
          လူသည္ေသမွာေၾကာက္သည္။ေသမွာေၾကာက္ျခင္းသည္ လူပီသျခင္းျဖစ္၏၊ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္မ်ားအလုိအ၇ဆုိလွ်င္ ေလာက၌ ေသမွာမေၾကာက္သူ ေလးဦးသာရွိသည္။ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶာ၊ ရဟႏၱာနွင့္ ဆင္ျမင္းႏြားလားဥႆဘ အာဇာနည္ တုိ႕ျဖစ္ေလသည္။
          ေသမွာေၾကာက္ေသာ လူ႕သဘာ၀နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နပုိလီယံ၏စစ္သူၾကီး ဒဗုိးေျပာခဲ့ေသာစကားကုိ ေႏွာင္းလူတုိ႕ ကုိးကားေလ့ရွိသည္။တစ္ခါေသာ္ စစ္သည္သစ္တစ္ဦးသည္ စစ္ေျမျပင္တြင္ သူရဲေဘာေၾကာင္ေနခဲ့၍ တပ္မွဴး တစ္ဦးက အသက္ေသရမွာ သည္ေလာက္ေတာင္ေၾကာက္ေနရသလားဟု ခ်ိဳးခ်ိဳးနွိမ္နွိမ္ ျပစ္တင္ၾကိမ္းေမာင္းေနသည္ကုိ စစ္သူၾကီးဒဗုိး ၾကားသြားသည္။ထုိအခါ ၾကိမ္းေမာင္းေနသူတပ္မွဴးကုိ ေခၚခုိင္းျပီး ဤသုိ႕ေျပာသည္ဆုိ၏။
          “ ဘယ္သူလဲကြ၊ အသက္ေသရမွာ မေၾကာက္ရဘူးလုိ႕ေျပာေနတာ၊ အသက္ေသရမွာ မေၾကာက္ဘူးဆုိတဲ့…..ဒီကုိလာ ခဲ့စမ္း’’
          စစ္သူၾကီးဒဗုိးက လူတုိင္းေသရမွာေၾကာက္ၾကသည္သာ၊ သုိ႕ေသာ္ ေသရမွာ ေၾကာက္ေသာစိတ္ထက္ ပုိ၍ၾကီးျမတ္ ေသာ အေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ထုတ္ေပးနုိင္လွ်င္ အသက္ကုိစြန္႕ရဲသြားလိမ့္မည္ဟု သြန္သင္ခဲ့သည္။
          ေၾကာက္လန္႕ေနေသာ ေနာက္လုိက္ငယ္သားမ်ားကုိ ရဲေဆးတင္ေပးဖုိ႕မွာ ေခါင္းေဆာင္၏အလုပ္ျဖစ္သည္။ေၾကာက္ေန သူကုိ ေၾကာက္ရေကာင္းလာဟု ၾကိမ္းေမာင္းေနရုံျဖင့္ ထုိေနာက္လုိက္ဆီမွာ သတၱိေတြ၀င္လာမည္မဟုတ္ေခ်။ေၾကာက္စိတ္ကုိ လႊမ္းမုိးနုိင္ေသာ၊ ေၾကာက္စိတ္ကုိ တဒဂၤေဘးခ်ိတ္ထားေစနုိင္ေသာ ၊ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးမ်ား၊ အေၾကာင္းၾကီးမ်ားကုိ ေခါင္းေဆာင္ ကေဖာ္ထုတ္ေပးရသည္။စစ္သူၾကီးဒဗိုးက ေၾကာက္စိတ္လမ္းလႊဲေပးေရး ပညာေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

          ျမန္မာနုိင္ငံျဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕တုိ႕လက္ေအာက္တြင္ရွိစင္ ျမန္မာစာေရၚဆရာၾကီး မဟာေဆြသည္ ေနသူရိန္ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ‘’ မေၾကာက္တရား ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ေရးသာား၍ နယ္ခ်ဲ႕တုိ႕ကုိ မေၾကာက္ၾကရန္ ျမန္မာလူထုအား တပ္လွန္႕နွဳိးေဆာ္ ခဲ့သည္။ဆရာၾကီးမဟာေဆြ၏ ကေလာင္စြမ္းသည္ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သည္။
          မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္ ေသမွာေၾကာက္ေသာ သဘာ၀စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာ လႊမ္းမုိးနုိင္သည္။ ‘’ ထီးသုဥ္း နန္းသုဥ္း၊ ျမိဳ႕သုဥ္းသုည၊ သုဥ္းသုံး၀ျဖင့္ သုဥ္းရျပန္လစ္ ဤသည္ေခတ္၀ယ္ လူျဖစ္ရေလ တုိ႕တေတြသည္ ေသေသာ္မွတည္႕ ေၾသာ္ေကာင္း၏ ‘’ ဟုေသာဆီဘန္းနီဆရာေတာ္၏ လကၤာသည္ တုိင္းျပည္နွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ အသက္စြန္႕၀ံ့ေအာင္ လႈ႔ံေဆာ္နုိင္ ခဲ့သည္။
          ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္သည္လည္း ေသမွာေၾကာက္ေသာစိတ္ကုိ လႊမ္းမုိးနုိင္စြမ္းရွိသည္။အတူအိမ္ အတူစားနထုိင္ခဲ့ၾက ေသာ စစ္သားမ်ားသည္ တုိက္ပဲြတြင္ မိမိခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်က္စိေအာက္တြင္ က်ဆုံးသြားပါက ဘာကုိမွ မျမင္ဘာကုိမွ မစဥ္းစားေတာ့ဘဲ မိမိ၏အသက္ေသရမည္ကုိလည္း ထည္႕မတြက္ေတာ့ဘဲသည္းၾကီးမည္းၾကီးတုိက္ခုိက္ၾကသည္႕ ဥပမာ မ်ားစြာ ရွိခဲ့ေလသည္။
          ခံျပင္းစိတ္သည္လည္း ေသမွာေၾကာက္ေသာ ဗီဇစိတ္ကုိ ေျပာင္းလဲေပးနုိင္သည္။ မတရားနွိပ္စက္ ညွင္းပန္းခံရဖန္မ်ား လာေသာအခါ အခံမရပ္နုိင္ေတာ့ဘဲ ရရာလက္နက္ျဖင့္ ျပန္လည္ခုခံျခင္းျဖစ္သည္။ဂ်ပန္ေခတ္က အရၤလိပ္ေလတပ္မွ ကဲြ်ဟု အမည္၇ေသာ ေလယဥ္မဲၾကီးမ်ားသည္ ျမန္မာတုိင္းရင္သားမ်ား သြားလာေရာင္း၀ယ္မႈမ်ားမလုပ္နုိင္ေအာင္ ရထား၊ ကား၊ လွည္း၊ ေလွ သမၺာန္မ်ား အားလုံးကုိ စက္ေသနတ္ျဖင့္ တရစပ္ လုိက္လံပစ္ခတ္သည္။ခံျပင္းလွေသာ ျမန္မာမ်ားသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြ်ဲေလယာဥ္မ်ားကုိ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆုိကာ ေလွေပၚမွေန၍ ျငဳတ္က်ည္ေပြ႕ျဖင့္ပင္ ပဏ္ေပါက္ခုခံခဲ့ၾကသည္ဟု မွတ္တမ္းအခ်ိဳ႕ တြင္ပါရွိဖူးသည္။ အလားတူပင္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ား ဖိနွိပ္ရက္စက္သည္ကုိ မခံမရပ္နုိင္လြန္း၍ ေသနတ္ျဖင့္လာသည္ကုိ ဓါးျဖင့္ေျပးခုတ္သူမ်ားလည္းရွိခဲ့ဖူးသည္။
          ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ ရွက္စိတ္သည္လည္း အသက္ကုိ မငဲ့ေအာင္ လႊမ္းမုိးနုိင္သည္။စစ္ရႈံးေသာ ဂ်ပန္စစ္ဗုိလ္မ်ားကုိယ့္ ကုိယ္ကုိယ္ သတ္ေသျခင္းသည္ အရွက္ကုိ အသက္နွင့္လဲျပသြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လူေသမွာကုိ မေၾကာက္၊ နာမည္ေသမွာကုိ ေၾကာက္၍  သတ္ေသျခင္းျဖစ္သည္ဟူ၏။
          ယံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အသက္ကုိ ဖက္ရြက္ပမာ သေဘာထားနုိင္သူမ်ား လည္းရွိသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ပန္ ခါမိခါေဇအေသခံေလသူရဲမ်ားသည္ ရန္သူသေဘၤာမ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးရန္ သေဘၤာေခါင္းတုိင္ထဲသုိ႕ ေလယာဥ္ပါထုိးခ်ကာ ေဖာက္ခဲြဖ်က္ဆီးၾကေလသည္။ သူတုိ႕သည္ ဂ်ပန္နုိင္ငံ စစ္ေအာင္နုိင္ေရးအတြက္ အေသခံၾကျခင္းျဖစ္၍ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၏ တြန္းအားကုိ တြက္ဆနုိင္ေလသည္။
          မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေခတ္စားလာေသာ အေသခံဗုံးခဲြသူမ်ားသည္ကား အယူသီးမႈေၾကာင့္ အသက္ကုိစြန္႕လႊတ္႕ရဲၾက ျခင္းျဖစ္သည္။သူတုိ႕အားအသက္အေသခံ ခ်င္စိတ္ေပါက္ေအာင္ ပုံသြင္းေပးထားသည္႕အတုိင္း အေကာင္းအထည္ေဖာ္ၾကျခင္း ျဖစ္၍ စက္ရုပ္မ်ားနွင့္မျခားေခ်။သူတုိ႕သည္ ကမၻာ့လူသားထုတစ္ရပ္လုံး၏ ရန္သူမ်ားျဖစ္လာေပသည္။
          လူသည္ သဘာ၀အတုိင္းေသျခင္းမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းကိစၥ တစ္ရပ္အတြက္ အသက္ကုိ စြန္႕ရမည္ဆုိလွ်င္ မိမိေသရ ျခင္းေၾကာင့္္ လူအမ်ားဒုကၡမေရာက္ဘဲ လူအမ်ားခ်မ္းသာျခင္းကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းနုိင္ပါမွ ျမတ္ေသာေသျခင္းဟု ဆုိနုိင္မည္ျဖစ္      ေပသတည္း။
အေတြးအျမင္စာစဥ္ အမွတ္(၁၉၂)

0 comments:

Post a Comment