Tuesday, November 19, 2013

တန္ဖုိးထားမႈ၏ ျပဌာန္းခ်က္



တန္ဖုိးထားမႈ၏ ျပဌာန္းခ်က္
          စာေပနွင့္ အျခား အတတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ တတ္ေျမာက္သူအား ပညာတတ္၊ ပညာရွင္ ဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳၾကေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ အေကာင္းအဆုိးနွင့္ အမွား အမွန္ကုိ ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားတတ္သူသည္သာ ပညာတတ္၊ ပညာရွင္ ဧကန္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕ထက္ ပုိ၍ကား မွား၊မွန္ ၊ေကာင္း၊ဆုိး၊ပုိင္း ျခားေ၀ဖန္တတ္ရုံမက သိနားလည္သည္႕အတုိင္းက်င့္ၾကံေသာသူကုိ ပညာတတ္၊ ပညာရွင္၊ပညာရွိဟူ၍ တိတိက်က်ဆုိနုိင္သည္။
          ‘’လူမုိက္ဟု သိနုိင္ေသာ အမွတ္အသားမ်ားကား မေကာင္းေသာ အၾကံကုိ ၾကံျခင္း၊ မေကာင္းေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အလုပ္ကုိ လုပ္ျခင္း တုိ႕တည္း။ဤလကၡဏာ သုံးရွိသူကား အမ်ိဳးျမတ္သူပင္ျဖစ္ေစ၊ ပစၥည္းၾကြယ္၀သူပင္ ျဖစ္ေစ၊ အနုိင္ရသူပင္ျဖစ္ေစ၊ မည္မဆုိဗာလ(လူမုိက္)ပင္တည္း” ဟူ၍ ပရိတ္ၾကီးနိႆယသစ္ (မဂၤလသုတ္)တြင္ သေျပကန္ဆရာေတာ္ ၾကီးအရွင္၀ါေသဌာဘိ၀ံသက ဖြင့္ဆုိခဲ့သည္။
          မေကာာင္းတာကုိ ၾကံေျပာလုပ္သူသည္ ပညာ၏ တန္ဖုိးကုိ အဘယ္မွာ အေလးထားပါမည္နည္း။လူမုိက္သည္ ပညာ၏ ရန္သူျဖစ္၏။လူမုိက္သည္ ပညာမရွာ၊ ပညာမယူရုံမက ပညာတတ္သူမ်ားကုိ အေျခာက္တုိက္ မုန္းတီးလ်က္ အာဃာတ ရွိတတ္ သည္။ပညာတတ္သူကုိ လူမုိက္က ဒုကၡေပးတတ္သည္။ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိ ဟူေသာ သိမ္ငယ္စိတ္က ေပါက္ဖြါားလာသည့္ ရန္လုိစိတ္၏ လႈံ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ဒုကၡေပးျခင္းျဖစ္သည္။
          ပညာရဲရင့္ ပဲြလယ္တင့္ ဆုိသည္မွာ ေနရာတုိင္းတြင္ မဟုတ္။ပညာ တတ္ဟူသည္ ပညာကုိ တန္ဖုိးထားတတ္သူမ်ား အၾကားတြင္ ပဲြလယ္တင့္သည္။ဥစၥာဓနကုိသာ တန္ဖုိးထားေလ့ရွိေသာ စီးပြါးေရးသမားမ်ား၏အၾကား၌ ပညာျဖင့္ ရုိးရုိးသားသား လုပ္စားေသာ ၀င္ေငြနည္းပါးသူ ပညာတတ္တစ္ေယာက္သည္ လူရာသြင္းျခင္းမခံရနုိင္ေပ။ ထုိနည္းတူစြာပင္ ပညာတတ္ ပညာရွင္တုိ႕၏ ပဲြလမ္းတစ္ခုခုဆုိၾကပါစုိ႕ ၊ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ စာတမ္းဖတ္ပဲြ သုိ႕ ေရႊတုံး ေရႊခဲမ်ား လည္ပင္းမွာေရာ၊ လက္မွာပါ ဆင္ျမန္းထားေသာ ျဖတ္လမ္းသူေဌးၾကီး တစ္ဦး သိန္းေထာင္ေက်ာ္တန္ ေမာ္ေတာ္ကားၾကီးစီးျပီး တက္ေရာက္လာေစကာမူ ပညတတ္မ်ားက ၄င္းအားအထင္ၾကီးမည္ ေ၀းစြ၊ လူျပက္တစ္ေယာက္ အျဖစ္သာ သေဘာထားၾကလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

          ထုိ႕ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိေရာက္ေနေသာ ေနရာကုိ သိဖုိ႕ အေရးၾကီးသည္။မိမိသည္ မည္သည္႕ ပတ္၀န္း က်င္မ်ိဳးကုိ ေရာက္ေနသနည္း။မိမိေရာက္ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္အသုိင္းအ၀ုိင္းက ဘာကုိတန္ဖုိးထားသလဲ။မိမိကေကာ ဘာကုိ တန္ဖုိးထားသလဲ။မိမိဆုံးျဖတ္ေသာ တန္ဖုိးထားမႈသည္ မိမိကုိယ္တုိင္၏ တန္ဖုိးကုိပါ ျပဌာန္းလ်က္ရွိေၾကာင္း သတိခ်ပ္အပ္သည္။
                                      အေတြးအျမင္ စာစဥ္ အမွတ္( ၁၅၈)

0 comments:

Post a Comment