ေမး- ဆရာက ထိုင္းတကၠသိုလ္က
ပါေမာကၡေတြအေၾကာင္းေျပာလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမွာရွိတဲ့
တကၠသိုလ္ေတြအေပၚ ဆရာ႔အျမင္ သိပါရေစ။
ေျဖ- ကြ်န္ေတာ္က ထိုင္းကို
ဥပမာေပး ေျဖမိေတာ႔၊ ထိုင္းတကၠသိုလ္ေတြက ပညာတတ္ ေလ႔က်င္႔ပ်ဳိးေထာင္ပံုကို
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဇင္းမယ္တကၠသိုလ္နဲ႔ ခ်ဴလာလြန္ကြန္ တကၠသိုလ္ေတြမွာ
စာတမ္းေတြ သြားဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဆရာတို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္
လ်ွမ္္းလ်ွမ္းေတာက္ေနခ်ိန္တုန္းက ဇင္းမယ္တကၠသိုလ္ ရွိေတာင္ မရွိေသးပါဘူး။
ဇင္းမယ္တကၠသိုလ္ကို ၁၉၆၄ ဇန္နဝါရီမွာ စတည္ခဲ့ တာပါ။ ခ်ဴလာကေတာ႔
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထက္ ေစာတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ခ်ဴလာလည္း
ေခတ္မီတကၠသိုလ္ႀကီး မျဖစ္ေသးဘူး။ အခုေတာ႔ ခ်ဴလာေရာ ဇင္းမယ္ပါ တကယ့္
တကၠသိုလ္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၿပီ။
ဇင္းမယ္တကၠသိုလ္ကို ဆရာေရာက္တာ ၁၉၉၃ ဒီဇင္ဘာလက စေရာက္တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းက
ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ႀကိဳက္ရာ တကၠသိုလ္ကို သြားၿပီး ေနာက္ထပ္ ပညာေလ႔လာႏိုင္တယ္။
ပါရဂူဘြဲ႔အတြက္လည္း ႏိုင္ငံျခားကို အမ်ားႀကီးလႊတ္တယ္။
ထိုင္းေက်ာင္းသား/သူေတြ ဆရာ၊ဆရာမေတြကလည္း အဂၤလန္၊ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္၊
ၾသစေၾတးလ် စတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ပါရဂူ သင္တန္းအတြက္ ေလ့လာေနတာ အမ်ားႀကီးပဲ။
အခုဒီမွာ ပါရဂူသင္တန္းေတြဖြင့္ေနေပမယ့္ ဘြဲ႔ရတာပဲရွိတယ္။ တကယ္အရည္
အေသြးျပည့္မွ ဆရာတို႔က သူမ်ားနဲ႔ ပခံုးခ်င္းယွဥ္ႏိုင္မွာ။
ဟိုတေလာက ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေထာက္ျပတာ မွန္တယ္။
ပါရဂူေတြကို စက္နဲ႔ လွည္႔ထုတ္သလို ထုတ္ေနတာ မသင္႔ေတာ္ဘူး။ တကယ္က
အေျခခံအဆင္႔၊ အလယ္တန္းအဆင္႔၊ အထက္တန္းအဆင္႔ေတြက ကေလးေတြ တကယ္ စာေက်ညက္ၿပီး
ေအာင္လာဖို႔လိုတယ္။ ရွစ္တန္းေအာင္အဆင္႔၊ ဆယ္တန္းေအာင္အဆင့္မွာ
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာဘက္ကို မ်ားမ်ား ထြက္သြားႏိုင္ေအာင္
စီစဥ္ေပးသင္႔တယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ Polyte လို႔ ေခၚတဲ႔ စက္မႈလက္မႈ
အထက္တန္းေက်ာင္း ၊ ေကာလိပ္မ်ား၊ နတ္ေမာက္လို အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္။
က်န္တာကမွ တကၠသိုလ္တက္ေပါ႔။ တကၠသိုလ္က တကယ္ထူးခၽြန္သူေတြကို ပါရဂူ
သင္တန္းေတြကို ပို႔မယ္ဆိုရင္ တကယ္႔စနစ္မွန္ တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္။
လုပ္ပံုလုပ္နည္းေတြေတာ႔ မွန္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ႔။
ဥပမာ- ဆရာတို႔အရင္တုန္းက ဂ်ာမနီနဲ႔ လုပ္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ဆရာတို႔ဆီက ပါရဂူ
သင္တန္းသား/သူက ဂ်ာမနီသြားၿပီး တစ္ႏွစ္ ေလာက္ ေလ႔လာသုေတသန လုပ္ရတယ္။ မိမိ
ပါရဂူဘြဲ႔နဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းရၿပီး တစ္ႏွစ္ျပည္႔ေတာ႔
ျမန္မာျပည္ ျပန္လာတယ္။ စာတမ္းကို ဒီမွာပဲ တင္ေတာ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က
ဘြဲ႔ေပးတယ္။ အခုလက္ရွိ ပါရဂူတန္းေတြထက္ အဆင္႔ျမင္႔ တာေတြ ထြက္လာခဲ႔ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ပါရဂူဘြဲ႔အတြက္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊
ေက်ာင္းသူ၊ဆရာ၊ ဆရာမနဲ႔ တကၠသိုလ္က ဝန္ထမ္းေတြ အားလံုးအတြက္ တကၠသိုလ္ဆန္တဲ႔
တကၠသိုလ္ အေငြ႔အသက္ ရဖို႔လိုတယ္။ အဂၤလိပ္လိုေတာ႔ Academic Atmosphere လို႔
ေျပာေလ႔ရွိၾကတယ္။ အခု ဆရာသိရသေလာက္ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ဆရာမေတြ ဝန္ထမ္းေတြ
ဂိတ္ဂ်ဴတီ၊ ၂၄ နာရီလံုၿခံဳေရးဂ်ဴတီ၊ စာသင္ခန္းဂ်ဴတီ၊
သန္႔စင္ခန္းေရအိမ္ဂ်ဴတီေတြ ေစာင္႔ၾကည္႔ၾကရတယ္တဲ႔။ ခုထိလည္း
ေစာင္႔ေနၾကရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အံ႔ၾသစရာလည္း ေကာင္းသလို ဝမ္းနည္းစရာလည္း
ေကာင္းပါတယ္။ ပညာတတ္ ဆရာ၊ဆရာမေတြကို ဒီလိုတာဝန္ေပးတာ မသင္႔ေတာ္ပါဘူး။
လံုၿခံဳေရး ဝန္ထမ္းေတြကပဲ တာဝန္ယူသင္႔တယ္။
တာဝန္ရွိသူေတြ ေတြးၾကဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ လံုၿခံဳေရး ဂ်ဴတီေစာင္႔ရတယ္ဆိုတာ
မလံုၿခံဳဘူးဆိုတဲ႔ အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနတယ္။ မလံုျခံဳတဲ႔ေနရာမွာ အဆင္႔ျမင္႔ပညာ၊
တကၠသိုလ္ပညာကို ဘယ္လိုသင္ၾကားေနၾကသလဲ။ ႏိုင္ငံတကာကေမးလာရင္ ဆရာတို႔
ဘယ္လိုျပန္ေျဖၾကမလဲ။
လန္ဒန္တကၠသိုလ္က ၿခံစည္းရိုးရယ္လို႔ စတိပဲရွိတယ္။
ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာရွိတာ။ လန္ဒန္တကၠသိုလ္ဝင္းထဲမွာ တကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသား၊
ေက်ာင္းသူေတြေရာ၊ ျပင္ပက လူေတြေရာျပီး သြားလာေနၾကတာပဲ။ အားလံုးက
ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။
တျခား ဆရာတို႔ေရာက္ဖူးတဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြဆိုလည္း
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ ေနခ်င္႔စဖြယ္ ဖန္တီးထားတယ္။
ဥပမာ-ကိန္းဘရစ္ခ်္၊ ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္။ ေနာက္နမူနာေတြ
အမ်ားႀကီးပဲ။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ၊ ျပင္ပက လူေတြ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဝင္ထြက္ သြားလာေနၾကတာပဲ။ ပန္းၿခံေတြ၊ ေရကန္ေလးေတြ၊ အရိပ္ရ
သစ္ပင္ေတြနဲ႔ စိမ္းလန္း စိုေျပေနပါတယ္၊ သာယာေနပါတယ္။ စာၾကည္႔တိုက္ေတြဆို
၂၄နာရီနီးပါး ဖြင္႔ေပးထားတယ္။
စာၾကည္႔တိုက္ထဲမွာ စာဖတ္ရံုသာမက၊
သီခ်င္းကို နားၾကပ္နဲ႔ နားေထာင္လို႔ရတယ္။ ရုပ္ရွင္ကို DVDနဲ႔
ၾကည္႔လို႔ရတယ္။ နားနားေနေနေနလို႔ ရတယ္။ အေဆာက္အအံုေတြက ေကာင္းတယ္။
သစ္ပင္ပန္းပင္ေတြနဲ႔ ေနခ်င္႔စဖြယ္ ေနရာေတြအျဖစ္ ဖန္တီးေပးထားၾကတယ္။
မိမိေလ႔လာခ်င္တဲ႔ ပညာရပ္ကို စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ေန႔၊ညမေရြး ေလ႔လာလို႔ရေအာင္
ဖန္တီးေပးထားတယ္။ ေၾကာက္ရြံ႕ေနရတာေတြ ဘာမွမရွိဘူး။ အဲဒါ တကၠသိုလ္ ဘဝ
တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း၊ တကၠသိုလ္ရနံ႕သင္းပ်ံ႕ျခင္းပါပဲ။
ေျဖ-ဆရာက ေန႔ေက်ာင္းသား (DayStudent) ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြက အေဆာင္ေနၾကတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဝင္းထဲမွာ မိန္းကေလးေဆာင္က သီရိ၊ အင္းလ်ား၊ ရတနာနဲ႔ မာလာေဆာင္ (၄) ေဆာင္ပဲ ရွိေပမယ္႔ ေယာက္်ားေလးေဆာင္ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အခ်ဳိ႕ကတြဲထားတယ္။ အင္းလ်ားေဆာင္(ေက်ာင္းသူေဆာင္)နဲ႔ အင္းဝေဆာင္(ေက်ာင္းသားေဆာင္)က ေမာင္ႏွမ အေဆာင္အျဖစ္ထားတယ္။
အင္းလ်ားမွာ ညစာစားပြဲ (Dinner) ရွိရင္ အင္းဝက သြားကူရတယ္။ အင္းဝမွာ ပြဲလမ္းသဘင္ရွိရင္ အင္းလ်ားက ကူရတယ္။
အေဆာင္တိုင္းက သီတင္းကၽြတ္ပြဲ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတြက်င္းပတယ္။အေကၽြးအေမြးေတြနဲ႔ ဧည္႔ခံၾကတယ္။ တစ္ေဆာင္ နဲ႔ တစ္ေဆာင္ ဖိတ္ၾကတယ္။ အျပန္အလွန္ သြားလာၾကတယ္။ ဆရာတို႔ ေန႔ေက်ာင္းသားေတြက ဝင္ႏႊဲၾကတာပဲ။ အားလံုးေပ်ာ္ ရႊင္ၾကတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဆရာတို႔ေခတ္က အသင္းအဖြဲ႔ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ဝါသနာမပါသူေတြ၊ သမဂၢမဝင္သူေတြ၊ ဝင္စရာ အသင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အားကစားအသင္း၊ ေလွေလွာ္အသင္း၊ ဂီတနဲ႔ အႏုပညာအသင္း၊ စာေပအသင္းစတဲ႔ အသင္းေတြ အျဖစ္ တိုင္းရင္းသားစာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအသင္း၊ ရွမ္း၊ မြန္၊ ရခိုင္စာေပႏွင္႔ ယဥ္ေက်းမႈအသင္းေတြရွိပါတယ္။ ပန္းခ်ီပန္းပုအသင္း၊ ေျခလ်င္ႏွင္႔ေတာင္တက္ရွိတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ အသင္းေတြမွာ ဝင္ပါၾကတာပဲ။ ဒီေတာ့ လူကမ်ွ ထြက္သြားၾကတယ္။ တကယ့္ တကၠသိုလ္ ဘဝ (University Campus Life)ကိုလည္း ရခဲ႔ၾကတယ္။
ေမး- တကၠသိုလ္ အေဆာင္ေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြ ေနခြင္႔ရတာကို ဆရာက သေဘာက်တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ။
ေျဖ- ဟာ-သေဘာက်တာေပါ႔။ အခု ဆရာေျပာခဲ႔သလိုပဲ ဆရာတုိ႔ေခတ္က အေဆာင္ေနရတဲ႔အတြက္ ရလာတဲ႔အက်ဳိး ေက်းဇူးေတြအေၾကာင္းကို ဦးတင္ဧ(ရွမ္းျပည္)က ေဆာင္းပါး ေရးဖူးတယ္။ ဦးတင္ဧက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးတုန္းက ပါဝင္ခဲ႔သူပါ။ သူက (၁၆) ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ ေရာက္လာတယ္။ ဗဟိုေဆာင္ (Central Hall) မွာ ေနတယ္။ အဲဒီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျဖစ္လာမယ့္ ကိုေအာင္ဆန္းနဲ႔ ခင္မင္ခဲ႔ၾကတာ။ ႏုိင္ငံေရး အတူလုပ္ခဲ႔ၾကတာ။ ဒီပရဝုဏ္ထဲမွာ ဒီထဲက အေဆာင္ေတြမွာ ေန႔ေန႔ညည အတူေနရေတာ့၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အတြင္းသိ သိၾကတယ္။
ကိုတင္ဧက ကိုေအာင္ဆန္းကို ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ ဝင္လက္မွတ္ထိုးတာ။ အဲဒါ အေဆာင္ေနခြင္႔ရလို႔ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာကိုပဲ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ ရွိခဲ႔တယ္ဆိုတာကို ျပတာပဲ။ ဆရာနဲ႔ ဦးတင္ဧ (ရွမ္းျပည္) က ျမန္မာစာအဖြဲ႔မွာ အတူတူ အလုပ္ လုပ္ရဖူးတယ္။
ေမး- ဆရာတို႔ေခတ္က အားကစား အေျခအေနလည္း သိပါရေစ ဆရာ။
ေျဖ- ဆရာတို႔ေခတ္က တကၠသိုလ္မွာ အားကစား အမ်ဳိးမ်ဳိး ကစားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပမွာ ကစားၾကတာ။ ေရကူး၊ ေလွေလွာ္၊ ေဘာလံုး၊ ေဘာလီေဘာ၊ ပင္ေပါင္၊ ၾကက္ေတာင္ တင္းနစ္စသျဖင္႔ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာပဲ အမ်ဳိးစံု ကစားလို႔ရတယ္။
ေရကူးကန္၊ တင္းနစ္ကြင္း၊ ေဘာလံုးကြင္းက ဘီအိုစီေကာလိပ္ဘက္မွာရွိတယ္။ ေဘာလီေဘာ၊ဘတ္စကတ္ေဘာ၊ ပင္ေပါင္၊ ၾကက္ေတာင္ အားကစားေတြကို အပန္းေျဖရိပ္သာ (R.C) ထဲမွာ ကစားလို႔ရတယ္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေလွေလွာ္အသင္းက အဲဒီတုန္းက အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အေကာင္းဆံုး ေလွေလွာ္အသင္းျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေဘာလံုးအသင္း ကစားသမား(၁၁)ဦးဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အေကာင္းဆံုးေဘာလံုးအသင္း ျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။
အခုေတာ႔ ဆရာသိသေလာက္ ေလွေလွာ္အသင္းက နာမည္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ ေလွေလွာ္မယ္႔ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ မရွိပါဘူး။ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ၂ ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး တခ်ဳိ႕ အားကစားေတြကို ျပန္ကစားခိုင္းတယ္။ ေက်ာင္းစာသင္ခ်ိန္ေတြမွာ ကစားခိုင္းတယ္။ ေလ႔က်င္႔ခိုင္းတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ခိုင္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါကလည္း လြဲမွားေနပါတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ ေက်ာင္းစာသင္ခ်ိန္မွာ စာမသင္ရတဲ့ အားကစားေလ႔က်င္႔ရတဲ့ တကၠသိုလ္ သာမန္အားျဖင္႔ေတာ႔ မရွိဘူး။ အားကစား ပညာရပ္သင္တဲ႔ ေက်ာင္းေတြမွာသာ ရွိမွာပါ။
ေမး- ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႕ရသေလာက္ အေျခခံအဆင္႔မွာေရာ၊ တကၠသိုလ္အဆင္႔မွာပါ တခ်ဳိ႕ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ျပဌာန္းထားတဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြအေပၚ နားလည္မႈအားနည္းတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ၊ဆရာမ၊ ပါေမာကၡ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိ စတဲ့ ရာထူးေတြရေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပဳျပင္ႏိုင္ပါ႔မလားဆရာ။
ေျဖ- စနစ္ေၾကာင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွာ ျပင္ပက ဝင္လာသူေတြရွိပါတယ္။ သင္ၾကားေရးမွာေတာ႔ လူေရြးတာမွားတာပဲရွိမယ္။ ျပင္ပက ဝင္လာသူ မရွိပါဘူး။ အခု သင္ၾကားေရးပိုင္းက ဆရာ၊ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကိုျမွင္႔တင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ။ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ဖတ္ႏိုင္၊ ေရးႏိုင္၊ ေျပာႏိုင္ေအာင္ အထူးသင္တန္းေတြကို အဂၤလိပ္စကားေျပာတဲ႔ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕က ဆရာ၊ဆရာမေတြနဲ႔ သင္ၾကားေပးဖို႔ ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ျပင္ပက လူေတြဝင္ေနတာ၊ ေနာင္ဆိုေပ်ာက္သြား မယ္ထင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ တကၠသိုလ္ပညာေရး ပီျပင္လာၿပီဆိုရင္ တကၠသိုလ္ပညာေရးက တကၠသိုလ္ေကာင္စီ လက္ထဲမွာပဲ ယခင္ကလို ရွိသင္႔ပါတယ္။ ပညာေရးဝန္ႀကီး လက္ေအာက္မွာ ဆရာတို႔ေခတ္က တိုက္ရိုက္မရွိဘူး။ ဒါႏိုင္ငံတကာရဲ႕ အစဥ္အလာပဲ။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာလိုပဲ က်င္႔သံုးဖို႔လိုတယ္။ ၾကာေတာ့ ၾကာဦးမွာပါ။
ေမး- ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စတဲ႔ ဌာနေတြရဲ႕ ရာထူးတခ်ဳိ႕မွာ လူမွန္ေနရာမွန္ မဟုတ္တာေၾကာင့္ နိမ္႔က်ရျခင္းလည္း အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုဆိုတဲ့ အျမင္အေပၚ ဆရာ႔သေဘာထား သိပါရေစ။
ေျဖ- မွန္ပါတယ္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးမွတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လုပ္ငန္းမဆို တကယ္လုပ္ငန္းကို သိကၽြမ္းသူေတြက ေအာက္ေျခက စတက္တာမွန္တယ္။
ဥပမာ- ပညာေရးဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ။ အခု ဝိဇၨာသိပၸံပညာရွင္အဖြဲ႔မွာ ဥကၠဌ တာဝန္ယူေနတဲ႔ ဆရာႀကီးဦးသန္းဦးဆိုပါေတာ႔ သူ႔ ရဲ႕ အျငိမ္းစား မသြားခင္ ေနာက္ဆံုးရာထူးက ပညာမင္းႀကီးဗ်။ ဒီရာထူး မရခင္ သာမန္ေက်ာင္းဆရာဘဝ စခဲ႔ရတာ။ ေနာက္ရာထူးေတြ အဆင္႔ဆင့္ တက္ခဲ႔တာ။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးလည္း လုပ္ဖူးတယ္။ ဒါကလည္း သူတကယ္ေတာ္လို႔ ရတဲ႔ရာထူး။
ဒီလို လူမွန္ေနရာမွန္ေတာ႔ တိုင္းျပည္က ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆရာၾကီးဦးသန္းဦးဆီက ယေန႔ထိ အၾကံဥာဏ္ေတြ ရယူေနရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ပညာရွင္ေတြက သူ႔သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္နယ္ပယ္မွာ အလုပ္လုပ္ခြင္႔ရဖို႔ ဝန္ၾကီးဌာနတိုင္းမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွ တိုင္းျပည္တိုးတက္မယ္။ ပညာရွင္ေတြလည္း ေပ်ာ္မယ္။ မဟုတ္ရင္ ဆံုးရႈံးမႈေတြျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ စာၾကည္႔တိုက္မွဴးေပါ႔။ သူကစာၾကည္႔တိုက္ လုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္တယ္။ စာအုပ္စာေပေတြအေၾကာင္းလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားသိတယ္။ သူ႔ကို ေဝးလံတဲ႔ ေနရာတစ္ရပ္မွာ ကမာၻလွည္႔ခရီးသည္ေတြဆီက ေဒၚလာေကာက္တဲ့ ေနရာမွာ တာဝန္ေပးတယ္။ သူ႔ကိုစိတ္ခ် ယံုၾကည္လို႔ေပါ႔။ တပည့္ေလးက အလုပ္ထြက္လိုက္တယ္။ ဒါ ပညာရွင္ကို မခိုင္းသင္႔တဲ႔ အလုပ္တာဝန္ခ်ေတာ႔ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ျဖဳန္းတီးရာလည္းေရာက္တယ္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးပညာ တတ္ကၽြမ္းရင္ ဒီလိုမျဖစ္ဘူး။ လူမွန္ေနရာမွန္ တာဝန္ေပးရင္ တိုင္းျပည္တိုးတက္မယ္။ ဆရာတို႔ေခတ္က Specialization အထူးျပဳပညာကို အဓိက ထားတဲ႔ေခတ္။ General အေထြေထြ လုပ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
ဆက္ရန္။ (The Nation)
http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=7942879204898267339#editor/target=post;postID=7266451425086432743
ေတ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း အပိုင္း (၁)
www.maukkha.org
0 comments:
Post a Comment