ယခုေရးမည္႔စာသည္
အမွတ္ (၂၇၀) အခြင္႔အလမ္းဂ်ာနယ္၊ ဇန္နဝါရီ ၁၁၊ ၂၀၁၁၊ ထုတ္မွ
ဆရာေမာင္စူးစမ္း၏ “မသိကိန္းႏွင္႔ ဧကန္ တရား” စာတုိေလးကို သေဘာမက်သျဖင္႔
စာေရးသူသိသမွ်၊ ယံုၾကည္သမွ် တရားမဝင္ ျပန္ေရးရျခင္းျဖစ္သည္။ အမွား၊
အမွန္ႏွင္႔ ယထာဘုတက်သည္မက်သည္မွာ မည္သူႏွင္႔မွ်မဆုိင္ဘဲ စာေရးသူ၏
တာဝန္သာျဖစ္ပါသည္ဟု ၾကိဳတင္ဝန္ခံထားခ်င္သလုိ၊ ယခု လုိေရးသားခဲ႔မႈအတြက္လည္း
မည္သူ႔ကိုမွ် ေတာင္း ပန္မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးမည္မဟုတ္ေပ။ ဖတ္ျပီးပါကလည္း
စာဖတ္သူကိုယ္တုိင္ ကြ်န္ေတာ္႔ Notes တြင္ ၾကိဳက္သလုိ
ေဝဖန္ေရးသားသြားႏိုင္ပါသည္။
ဆရာေမာင္စူးစမ္း၏
စာတုိေလးအခ်ဳပ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။ နယ္မွတူေတာ္ေမာင္တစ္ေယာက္ ၁၀
ေအာင္သည္။ မေကြး က်န္းမာေရးမွဴးေက်ာင္းသို႔ပို႔ျ
“နယ္ခံစာေရးဆရာတုိ႔က
အေၾကာင္းစံုကိုေမးျမန္းရာ စာေရးသူက သိသမွ်ျပန္ရွင္းျပသည္။ ထုိအထဲ စာေရး
သူက စိတ္ေရာကိုယ္ပါ
ေျပာဆုိျဖစ္္ေသာအေၾကာင္းအရာသည္“
ေသခ်ာတာကေတာ႔
နယ္ျမိဳ႕ေလးတြင္ သတင္းမွန္အမ်ားစုဖတ္ရႈႏုိင္ေသာ
အင္တာနက္သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား ဖြံ႕ျဖိဳးမႈမရွိႏုိင္ေသာ အေျခေနတြင္ရွိသည္။
စာေရးဆရာႏွင္႔ သက္တမ္းတူ စာေရးဆရာမ်ားသည္ သတင္းစာႏွင္႔
စာေပလြတ္လပ္ခြင္႔ဗီတာမင္ခ်ိဳ႕တဲ
“ႏုိင္ငံေရးအပါဝင္
လူ႕ဘဝဆုိသည္မွာ မသိကိန္းႏွင္္႔သိကိန္းတုိ႔ကို အေရာအစပ္ျပဳရေသာ ဂိမ္း game
of mixure of unknown and known ျဖစ္သည္ဟု အနက္ဖြင္႔ျပသည္။ အရာရာကို
ေလ႔လာရာ၌ ေသာခ်ာေရရာမႈကို အေျခ ခံမလား သုိ႔တည္း မဟုတ္ ဧကန္မဲ႔မႈကို
uncertainty ေပၚ အေျခခံမလားဟူ၍ ေရြးခ်ယ္ရမည္။ ဧကန္တရားႏွင္႔ ဧ
ကန္မဲ႔မႈတရားတုိ႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္တြက္ဆၾကည္႔ရန္ လုိျခင္းျဖစ္သည္။”
အထက္ပါစာပုဒ္အတြက္
တစ္ခုေျပာလုိပါသည္။ အကုသိုလ္တရားသည္၄င္း၊ ျပစ္မႈေျမာက္အမႈအခင္းမ်ားသည္
၄င္း မသိလုိ႔ျပဳမူမိ သည္ျဖစ္သျဖင္႔ အျပစ္လြတ္ရိုးထံုးစံမရွိဟူသည္ကိ
ခ်ံဳ႕လုိက္လွ်င္
ႏုိင္ငံေရးသည္ game of mixure of unknown and known ဟု
ယတိျပတ္ဆုိခ်င္ပံုရပါသည္။ ရိုးရိုးသားသားေျပာရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္
ျပည္သူေတြလုိအပ္ေနတာသည္ ဦးေဆာင္သူေတြျပဳလုပ္ေနေသာ
“ႏုိင္ငံအေရး”ကိုသာလုိလားျပီး အခန္းကဏၰအသီး သီးမွ
ပါဝင္ကျပဦးေဆာင္ေနေသာသူမ်ား ကစားစရာလုပ္ေနေသာ “ႏုိင္ငံေရး”ကို
အလုိမရွိလွပါ။
အေနာက္တုိင္းတြင္႔ ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္ေနေသာ
ဂိမ္းသီအုိရီမ်ားသည္ သူတုိ႔ႏုိင္ငံကို ဦးေဆာင္ခဲ႔သူမ်ားက သူတို႔ တာဝန္ယူရာ
အခန္းကဏၭ အသီးသီးမွ ျပည္သူေပၚျဖည္႔စည္းမႈ အဖက္ဖက္ကျပဳလုပ္ကာဖြံ႕ျဖိဳးလာေ
ဥပမာျပရလွ်င္
သနပ္ခါးခုတ္ေရာင္းစားေနရေသာ အညာသူသမီးပ်ိဳေလးတစ္ဦးကို
ယေန႔ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႏွ
ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရးကို ပညာတတ္လက္တစ္စုပ္စာ
ကေလာင္ခြဲေတြထည္႔မတြက္လွ်င္ လက္တစ္ဖက္ပင္မျပည္႔ရွာ ေသာသူမ်ားက လက္တစ္
လံုးျခားလုပ္ျခင္းသည္ သီေပါပါေတာ္မူျပီးခါစ “အဂၤလိပ္မင္းမ်ားကို မေတာ္လွန္ရ
ေတာ္လွန္လွ်င္ သူပုန္” ဟူေသာအမိန္႔ျဖင္႔ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ႏွင္႔
ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ကို အညႊန္ခ်ိဳးခဲ႔ေသာ ပညာရွိၾကီး ကင္းဝန္ထက္
ထူးမျခားနားျဖစ္ေပမည္။
“အေျခေနတုိ႔တြင္မသိကိန္းကမ်ား၍
သိကိန္းတို႔ကနည္းတတ္သည္။ ဥပမာျပရလွ်င္ ျမန္မာ႔ႏုိင္ငံေရးတြင္ မသိ ကိန္းက
သိကိန္းထက္မ်ားခဲ႔သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဧကန္မဲ႔မႈကို အေျခခံခဲ႔ရသည္။”
အေပၚယံရွပ္ျပီးဖတ္သြားလွ်င္
သို႔မဟုတ္ အေပၚယံရွပ္ေတြးလွ်င္ ဆရာေရးထားတာမွန္ပါသည္။ ထုိ႔ထက္ အ
ေၾကာက္တရားႏွင္႔ အတၱကို ျခံဳျပီးၾကည္႔လွ်င္ မသိကိန္းကမ်ား၍ သိကိန္းတုိ႔က
နည္းေနတတ္ပါမည္။ ထုိ႔ထက္ ပိုေျပာရလွ်င္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကိန္းက မ်ားေန
ပါသည္။ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ သခ်ၤာပုဒ္စာကို လူၾကီး တစ္ေယာက္တြက္သလုိ
မသိကိန္းကို x ဟုထားေသာ္လည္း x = …..ဘယ္ ေလာက္ဆုိတာ ၾကိဳသိထားသလုိ
ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ျမန္႔မာႏိုင္ငံေရးကို
မသိကိန္းအေျခခံတြက္ျခင္းသည္ကိုက ဧကန္မဲ႔ေနျပီဟု ဆရာ ေမာင္စူးစမ္းကို
ျငင္းလုိပါသည္။
“သုိ႔ရာတြင္
ယခုဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒနွင္႔ လႊတ္ေတာ္ သံုးရပ္ေပၚလာျပီ၊
သေဘာမွာ ဧကန္မဲ႔ မႈေတြ ေလ်ာ႔ နည္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခတုိ႔သည္
မသိကိန္းအျဖစ္မွ သိကိန္းအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ယုတ္စြ
အဆံုး မသိကိန္းသည္ ဥာဏ္ႏွင္႔ေလ႔လာမႈတုိ႔ေၾကာင္႔ သိႏုိင္ေျခ Knownable
တုိ႔ျဖစ္ လာသည္။ သိႏိုင္ေျခ တုိ႔ျဖင္႔ အလုပ္ လုပ္ရျခင္းသည္
မသိႏုိင္ေျခတုိ႔ျဖင္႔ အလုပ္လုပ္ရျခင္းထက္ပို ေကာင္း သည္။”
တကယ္ေတာ႔ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုမဟုတ္ပါ “အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔အုပ္စီးခ်ဳပ္ျခယ္
ထားပါ။
ျဖစ္ႏိုင္ေျခတုိ႔သည္ မသိကိန္းအျဖစ္မွ
သိကိန္းအျဖစ္သို႔ကူးေျပာင္းျခင္
“ယုတ္စြအဆံုး မသိကိန္းသည္ ဥာဏ္ႏွင္႔ေလ႔လာမႈတုိ႔ေၾကာင္႔ သိႏုိင္ေျခ Knownable တုိ႔ျဖစ္ လာသည္။”
ဒီစာသားမွာေတာ႔
ဆရာဂြမ္းေလသည္။ ဆရာကိုတုိင္ပင္ ဆရာတင္ျပေနေသာ သီအုိရီကိုအယံုၾကည္မရွိရဲ
ျဖစ္သျဖင္႔ ယုတ္စြအဆံုးဆုိ တာႏွင္႔စထားျပီး ဥာဏ္ႏွင္႔ေလ႔လာခုိင္းသည္။ ထုိမွ
အေျဖကခုိင္မာတိက်ေသာ known မဟုတ္လာဘဲ knownable အဆင္႔ထိသာတက္ လာသည္။
Knownable မွသည္ Known ဆီသုိ႔ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ ၂၀ ေစာင္႔ရမွာလားဆရာလုိ႔သာ
ျပီတီတီေမးၾကည္႔ခ်င္သည္။ သိႏိုင္ေျခ သည္ သိျခင္းစစ္စစ္ မဟုတ္တာေတာ႔
ကြ်န္ေတာ္သိပါသည္။
၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ
မတုိင္ခင္တစ္ႏွစ္မျပည္႔တစ္ျပည္႔
တခ်ိဳ႕သူမ်ားေျပာသံၾကားဖူးပါသည္
လူဘဝဆုိသည္မွာ
သစၥာတရားကိုရွာေဖြရင္း ေနဝင္ဖုိ႔သည္သာအဓိကျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍
အဂၤုလိမာလၾကီး ေရွ႕မွာရပ္ေနမည္ ဆုိလွ်င္ပင္ အမွန္တရားကိုေဖာ္ထုတ္ေရးသားဖုိ႔
လက္ညွိဳးေထာင္တန္းစီေနေသာ စာေပပညာ ရွိ လူငယ္လူၾကီးေျမာက္မ်ားစြာ ၂၀၁၁
ထဲတြင္လည္း အသက္ရႈျမန္ေနေသးသည္ဆုိတာကို အားလံုးကိုယ္စား ဤေနရာမွေန၍
ေရးသားလုိက္ပါသည္။ သစၥတရားေပၚ လဒနား ေသာ သီအုိရီမ်ားကို ၇ိုက္ခ်ိဳးဖုိ႔ရာ
ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔အားလံုး၏တာဝန္မဟုတ္ပါလားဗ်ာ
ႏိုင္ငံျပဳသစၥာျဖင္႔
သီဟငယ္
13.01.2011
“မသိကိန္းႏွင္႔ ဧကန္တရား”
ဘဝဆုိတာ
တူေတာ္ေမာင္တစ္ေယာက္
၁၀တန္းေအာင္သျဖင္႔ မေကြးက်န္းမာေရးမွဴးေက်ာင္းသို႔
စကားဝုိင္းစိုစိုျပည္ျပည္ျဖစ္ပါ
အရာရာကို ေလ႔လာရာ၌ ေသာခ်ာေရရာမႈကို
အေျခခံမလား သုိ႔တည္း မဟုတ္ ဧကန္မဲ႔မႈကို uncertainty ေပၚ အေျခခံမလားဟူ၍
ေရြး ခ်ယ္ရမည္။ ဧကန္တရားႏွင္႔ ဧကန္မဲ႔မႈ တရား တုိ႔ကို
ႏႈိင္းယွဥ္တြက္ဆၾကည္႔ရန္ လုိျခင္းျဖစ္သည္။ အေျခေနတုိ႔တြင္မသိကိန္းကမ်ား၍
သိကိန္းတို႔ကနည္းတတ္သည္။ ဥပမာျပရလွ်င္ ျမန္မာ႔ႏုိင္ငံေရးတြင္ မသိ ကိန္းက
သိကိန္းထက္မ်ားခဲ႔သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဧကန္မဲ႔မႈကို အေျခခံခဲ႔ရသည္။ သုိ႔ရာတြင္
ယခုအဖြဲ႔စည္းအုပ္ ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒနွင္႔ လႊတ္ေတာ္ သံုးရပ္ေပၚလာျပီ၊
သေဘာမွာ ဧကန္မဲ႔မႈေတြ ေလ်ာ႔နည္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခတုိ႔သည္
မသိကိန္းအျဖစ္မွ သိကိန္းအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းျဖစ္သည္။
ယုတ္စြအဆံုး
မသိကိန္းသည္ ဥာဏ္ႏွင္႔ေလ႔လာမႈတုိ႔ေၾကာင္႔ သိႏုိင္ေျခ Knownable
တုိ႔ျဖစ္လာသည္။ သိ ႏိုင္ေျခတုိ႔ျဖင္႔ အလုပ္လုပ္ရ ျခင္းသည္
မသိႏုိင္ေျခတုိ႔ျဖင္႔ အလုပ္လုပ္ရျခင္းထက္ပို ေကာင္းသည္။
ေမာင္စူးစမ္း
(အမွတ္ (၂၇၀) အခြင္႔အလမ္းဂ်ာနယ္၊ ဇန္နဝါရီ ၁၁၊ ၂၀၁၁၊ မွ)
www.journalopportunity.com
Tuesday, January 18, 2011
“မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကိန္းႏွင္႔ အမွန္တရားေပၚလဒနား သီအုိရီ”
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment