အျမတ္မထြက္ျခင္းႏွင့္ သည္းခံျခင္း
အခါတစ္ပါး၌ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းငါးရာၿခံရံလ်က္
ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္မွ နာဠႏၵသို႔ ခရီးရွည္ႂကြေတာ္မူသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သုပၸိယပရိဗိုဇ္သည္လည္း
ပရိဗိုဇ္ပရိသတ္ၿခံရံလ်က္ ဘုရားရွင္ပရိသတ္ေနာက္မွလိုက္ကာ ရာဇၿဂိဳလ္မွ နာဠႏၵသို႔ပင္ ခရီးရွည္သြားေလသည္။
သုပၸိယပရိဗိုဇ္က “ရဟန္းေဂါတမဟာ သဗၺညဳ(အလုံးစုံကို သိသူ)မဟုတ္ဘူး။ ႀကံဆၿပီး ေျပာတာ ေဟာတာ”
စသည္ျဖင့္ ကဲ႔ရဲ႕စြပ္စြဲစကား ေျပာၾကားလ်က္ ေနာက္ကလိုက္ပါလာခဲ႔ေလသည္။
လမ္းခုလတ္ သရက္ဥယ်ာဥ္တြင္ ေနဝင္ခါနီးနားခိုၾကရာ၌လည္း
ဘုရားရွင္အုပ္စုကတစ္ဖက္၊ ပရိဗိုဇ္အုပ္စုက တစ္ဖက္ ယွဥ္လ်က္ေနၾကေလသည္။ သုပၸိယပရိဗိုဇ္သည္
တစ္ညလုံးေရွးနည္းႏွင့္ ကဲ႔ရဲ႕စြပ္စြဲစကားမ်ား ေျပာဆို ေနျပန္ေလသည္။
မိုးလင္းေသာ္ ရဟန္းမ်ားက ထိုအေၾကာင္းကိုေျပာဆိုေလွ်ာက္ထား
ၾကသည့္အခါ ဘုရားရွင္က “ရဟန္းတို႔၊ တစ္ပါးေသာသူတို႔သည္ ငါ ဘုရားကိုမူလည္း ေက်းဇူးမဲ႔
ကဲ႔ရဲ႕စကားေျပာဆိုကုန္ရာ၏။ သံဃာေတာ္ကိုမူလည္း
ေက်းဇူးမဲ႔ ကဲ႔ရဲ႕စကား ေျပာဆိုကုန္ရာ၏။ ထိုသူတို႔အေပၚ သင္တို႔အျမတ္မထြက္ၾကကုန္ႏွင့္။
မဟုတ္မမွန္သည့္စကားကို မဟုတ္မမွန္သည္အျဖစ္ျဖင့္သာလွ်င္ သင္ေျပာသည့္ဤစကားသည္ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္မမွန္၊
ငါတို႔ဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ အလုံးစုံကိုသိသည့္ သဗၺညဳအစစ္သာတည္း စသည္ျဖင့္ ေျဖရွင္းဖယ္ရွားၾကရမည္”ဟု
ေဟာေတာ္ မူသည္။ (သီလကၡန္၊ ျဗဟၼဇာလ သုတ္)
ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္သည္ ခႏၱီပါရမီရွင္၊ ခႏၱီဝါဒျဖစ္ေတာ္မူပါလ်က္
“သည္းခံဖို႔”မေဟာဘဲ “အမ်က္မထြက္ဖို႔ႏွင့္ ေျဖရွင္းဖယ္ရွားဖို႔” ေဟာေတာ္မူျခင္းကို အထူးသတိခ်ပ္အပ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ အ႒ကထာဆရာက အမ်က္မထြက္ဘဲ ေျဖရွင္းျခင္းႏွင့္ သည္းခံျခင္းတို႔၏ သေဘာသဘာဝကြာျခားပုံကို
ရွင္းလင္းဖြင့္ဆိုခဲ႔ေလသည္။
ကဲ႔ရဲ႕စြပ္စြဲစကားေျပာဆိုရာ၌ အကယ္၍ ဘာမွ်ျပန္မေျပာဘဲ
သည္းခံေနလွ်င္ ကဲ႔ရဲ႕စြပ္စြဲသည့္အတိုင္း ဟုတ္မွန္ ပါသည္ဟု သံသယျဖစ္ဖြယ္ယူမွတ္ႏိုင္သည္။
ထိုေၾကာင့္ သပၸိယပရိဗိုဇ္၏ ကဲ႔ရဲ႕စြပ္စြဲေျပာဆိုမႈမ်ားကို ဘုရားရွင္က သည္းခံဖို႔မေဟာဘဲ
အမ်က္မထြက္ေစလ်က္ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာ၍ ေအးေအးေဆးေဆး ေျဖရွင္းရန္ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔အမ်က္မထြက္ဘဲ က်ဳိးေၾကာင္းျပေျဖရွင္းျခင္းကို ပါဠိလို “အေကၠာဓ”ဟု ေခၚသည္။ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊
ေဒါသထြက္ျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းျခင္းကို “ေကာဓ”ဟု ေခၚသည္။ အမ်က္မထြက္ျခင္း၊ ေဒါသမထြက္ျခင္း၊
စိတ္မဆိုးျခင္း၊ မၾကမ္းတမ္းျခင္းကို “အေကၠာဓ” ဟု ေခၚသည္။
“ခႏၱီ”ေခၚ
သည္းခံျခင္းကိုက်င့္သုံးရန္မွာ ဆဲေရးေၾကာင္း ဝတၳဳဆယ္မ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ပုတ္ခတ္ဆဲေရးျခင္း၊
ရိုက္ႏွက္ညႇဥ္း ဆဲျခင္းတို႔ႏွင့္ႀကံဳရသည့္အခါ တုံ႔ျပန္ျခင္းလုံးဝမျပဳဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ေသာအျဖစ္မ်ဳိးႀကံဳရသည့္အခါ ျပန္လည္ေျဖရွင္းျခင္းျဖင့္လည္း အက်ဳိးမထူးႏိုင္။
သို႔ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴရႈသည္းခံျခင္းျဖင့္ ျပႆနာကိုခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစအပ္သည္။
ကိစၥမ်ားေျမာင္
လူတို႔ေဘာင္၌ ေထာင္ေသာင္းမကမ်ားလွစြာေသာ လူအေပါင္းတို႔ႏွင့္ ႀကံဳဆုံဆက္ဆံေနၾကရမည္ သာျဖစ္ရာ
အေကၠာဓ အမ်က္မထြက္ျခင္းႏွင့္ ခႏၱီ သည္းခံျခင္းတရားႏွစ္ပါးကို ေနရာဌာနအလိုက္ မွန္ကန္သင့္ျမတ္စြာ
က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကရာသတည္း။
အေတြးအျမင္စာစဥ္
(၁၂၀)၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၉၆
0 comments:
Post a Comment