http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1638:2011-05-26-00-17-11&catid=131:essay&Itemid=384
ဇြန္ ၁ ရက္ ေန႔ ဆိုရင္ ေက်ာင္းေတြ ျပန္ဖြင္႔ေတာ႔မယ္။ စာသင္ခန္းထဲ
၀င္ရမွာကို က်မ ရင္ေလးေနတယ္။ ဆရာမ တစ္ေယာက္ဘ၀ကို ခံုခံုမင္မင္
လုပ္ခဲ႔ျပီးကာမွ ဘာေၾကာင္႔ ဒီလို ျဖစ္ေနရတာလဲ။
အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ လာလို႔လား။ ဆရာ ဆရာမ တစ္ေယာက္မွာ ရွိရမယ္႔
ကြ်မ္းက်င္မွႈေတြ မရွိလို႔ပဲလား။ ပညာသင္ၾကားေရး အေပၚမွာ စိတ္ဓာတ္ေတြ
ဘာေၾကာင္႔ က်ေနမိတာလဲ။
က်မက ရန္ကုန္ျမိဳ႕ တစ္ဘက္ကမ္းရွိ ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕မွ အထက္တန္းျပ ဆရာမပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံပညာ ဆရာဆရာမ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ထဲက အစိုးရ၀န္ထမ္း ဆရာမ
တစ္ေယာက္ေပါ႔။ က်မနဲ႔ ဘ၀တူ ဆရာ ဆရာေတြေကာ လက္ရွိ ပညာသင္ၾကားေရးနဲ႔ ဘ၀
ရပ္တည္ေရးကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းေနၾကရသလဲ။ မၾကာခင္က ပုပ္လို႔ေပၚတဲ႔
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚေက်ာင္း ၁၉ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ေတြနဲ႔ ဆရာ ဆရာမ အခ်ဳိ႕လို
လဘ္ယူျပီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏိုင္ၾကတာပဲလား။
က်မ အခု ေဖာ္ျပမယ္႔ အေျခအေနေတြကို သိရင္ က်မတို႔ ဆရာ ဆရာမ အမ်ားစု ေက်ာင္းစာသင္ခန္းအတြင္း ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ႔ အခက္အခဲေတြကို စာနာမိမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ တစ္ႏို္င္ငံလံုးမွာရွိတဲ႔ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ ကေမာက္ကမ ပညာေရးစနစ္ကို တစ္စံုတရာ နားလည္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
(၁) အစိုးရက ပညာေရးမွာ အမ်ဳိးသား ပညာရည္ ျမင္႔မားေရး ဆိုတဲ႔ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ႏွစ္တို ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္းေတြ ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းေနႏို္င္ေရး၊ ေက်ာင္းထြက္ႏွႈန္း ေလ်ာ႔နည္းေစေရး တို႔လည္း ေဆာင္ရြက္လာတာေပါ႔ရွင္။
ကေလးေတြ စာေမးပြဲစနစ္ၾကီးကို ေၾကာက္လန္႔မေနေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္ျပီး အတန္းတင္ေပးတဲ႔ စနစ္ကို လုပ္ပါတယ္။ လစဥ္ သင္ခန္းစာအဆံုး စစ္ေဆးမွႈ၊ ေအာက္တိုဘာ ပထမႏွစ္၀က္ စစ္ေဆးမွႈ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ဒုတိယႏွစ္၀က္ဆံုး စစ္ေဆးမွႈ ျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။
အဲဒီမွာ ျပႆနာ စပါတယ္။ “တတ္ေအာင္သင္ ေအာင္ေအာင္လုပ္” ဆိုတဲ႔ စကားကို ညႊန္ၾကားထားေပမယ္႔ အရွံႈးမရွိတဲ႔ စနစ္မွာ မတတ္ေပမဲ႔ အေအာင္ေပးလိုက္ရတယ္။ အေျခခံမေကာင္းတဲ႔ ကေလးကို ၁၀ တန္း ေရာက္မွ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို႔ မလြြယ္ကူဘူး။ မူလတန္း- အထူးသျဖင္႔ သူငယ္တန္း၊ တစ္တန္းကစျပီး စာမေက်ခဲ႔တဲ႔ ကေလးဟာ ပညာေရးစနစ္အရ အက်မရွိ အဆင္႔ဆင္႔ အတန္း တက္လာတယ္။ ဒီေတာ႔ ဆယ္တန္းသာ ေရာက္လာတယ္ ဗမာစာလည္း မတတ္၊ b နဲ႔ d လည္း ဟုိဘက္ ဒီဘက္ ဘယ္လို လွည့္ခြဲျခားလဲ မသိ။ အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြကို ဆယ္တန္းေအာင္ေအာင္ ဘယ္လို က်မ သင္ေပးရမလဲ။
(၂) ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးစနစ္ (CCA) ကို သံုးခိုင္းပါတယ္။ ဆရာကခ်ည္း ဦးေဆာင္ မသင္ရဘူး။ ကေလးရဲ႕ ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းကို ဦးစားေပးရမယ္ေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ စာသင္ခ်ိန္ ၄၅ မိနစ္ ကန္႔သတ္ခ်က္အတြင္း ေက်ာင္းသား ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ ေလာက္ရွိတဲ႔ စာသင္ခန္းမွာ CCA ဘယ္လို သင္မလဲ။ က်မတို႔လည္း သိပ္သင္ခ်င္တာေပါ႔။
(၃) လပိုင္း သင္ရိုးကိုက္ေအာင္ သင္ဖုိ႔ လိုျပန္တယ္။ သင္ရိုးမာတိကာကို လအလိုက္ ပိုင္းျခားထားတယ္။ စာသင္ခ်ိန္နဲ႔ သင္ရိုးက မမွ်ဘူး။ သင္ရိုးက မ်ားေနတယ္။ တကယ္တတ္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္မယ္ဆိုရင္ သင္ရိုး မျပီးဘူး။ သင္ရိုးမကုန္ရင္ ဆရာ ဆရာမမွာ ျပႆနာ ရွိတယ္။ ဒီေတာ႔ သင္ရိုးကိုက္ေအာင္ အျမန္ဆံုး နည္းနဲ႔ သင္ရတယ္။ ဒီေတာ႔ ကေလးက စာမတတ္ျပန္ဘူး။ စစ္ေဆးေရး ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း သင္ရိုးကိုက္ေအာင္ သင္ရတဲ႔အတြက္ ကေလးဘက္ကက်ေတာ႔ ဆရာေတြက ျပီးစလြယ္ တက္သုတ္ရိုက္ သင္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္လာျပန္တယ္။
(၄) အခန္းဆံုး (လစဥ္) စစ္ရာမွာ ကိုယ္႔အခန္း၊ ကိုယ္႔ေနရာမွာပဲ ထိုင္ျပီး ေျဖၾကရတယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေအာင္မယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားက သိေနတယ္။ ဒီေတာ႔ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ေရသာခိုတယ္။ စာဖတ္တာ က်က္မွတ္တာ မရွိဘူး။ ခိုးခ်ျပီး ေျဖသူက ေျဖၾကတယ္။ ရသေလာက္သာေျဖျပီး ဒီအတိုင္း ေရးခ်င္သလို ေရးသူက ေရးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ မေျဖႏိုင္ပါေစ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ေအာင္ျပီး အတန္းတက္ရမယ္။ ဒီေတာ႔ စာမတတ္သူ မ်ားလာတယ္။
(၅) ဘာပဲေျပာေျပာ က်မတို႔ ငယ္ငယ္က စာသင္သမွ် အကုန္က်က္၊ ေအာင္ရင္ အတန္းတက္စနစ္ေၾကာင္႔ စာတတ္သူေတြ ရွိပါတယ္။ အခုေတာ႔ ဆရာေတြက သင္ရိုးကိုက္ေအာင္ အျမန္သင္ျပီးရင္ ေမးခြန္း ၂စုံ ၃ စံု ေပးျပီး က်က္ခိုင္းတယ္။ အဲဒီ ၂ စံုထဲက ၁ စံုကို စာေမးပြဲမွာ ေမးတယ္။
ဒီေတာ႔ တတ္ေအာင္ သင္တာ မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ ေမးခြန္းသင္ျပီး အတန္းတင္ေပးလိုက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ စာမတတ္သူ ဦးေရ မ်ားလာတယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေမးခြန္းက်က္ျပီး ေအာင္မွာ သိေနတဲ႔အတြက္ စာသင္ခ်ိန္ကို အေလးအနက္ မထားဘူး။ ဆရာကိုလည္း ဂရုမစိုက္ေတာ႔ဘူး။ ဒီေတာ႔ သင္သူဘက္က အေပးသာ ရွိတယ္၊ ေက်ာင္းသားက မယူတဲ႔အတြက္ သင္ၾကားေရးက မေအာင္ျမင္ပါဘူး။
(၆) ဆရာ ဆရာမေတြက က်ဴရွင္ေၾကာင္႔ ေက်ာင္းမွာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲတာကို ခံရျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဆရာတိုင္း က်ဴရွင္ ရၾကတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဴရွင္ရျပီး တိုက္ေဆာက္ ကားစီးႏိုင္တဲ႔သူ ရွိသလို၊ က်ဴရွင္မရတဲ႔အတြက္ ေစ်းေရာင္းရင္း ေက်ာင္းတက္ရတဲ႔လူေတြကလည္း ရွိၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေစတနာ အျပည့္နဲ႔ သင္ေပးတာကို တန္ဘိုး မထားပါဘူး။ ေက်ာင္းကို မေလးစားေတာ႔တဲ႔ အတြက္ ေငြကုန္ခံ က်ဴရွင္ယူျပီး သင္ရမွ တန္ဘိုး ရွိတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္ေလ။
(၇) က်မတို႔ ပညာေရး၀န္ၾကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ဒဏ္ရာ မရေအာင္ ဆိုျပီး ၾကိမ္လံုးကိုင္တာ၊ ရိုက္တာကို ခြင္႔မျပဳဘူး။ စာသင္ခန္းထဲကို ေရာက္လာတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြက အလႊာမ်ဳိးစံု စရိုက္မ်ဳိးစံု ရွိၾကတယ္။
အထက္တန္းဆင္႔ Bio အတြဲ ယူတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြမွာ ပညာလိုခ်င္သူ မ်ားတယ္။ Eco ေက်ာင္းသား ေတြကေတာ႔ ေပါ႔ေပါ႔ေန ေပါ႔ေပါ႔စားပဲ။ ဒါက က်မတို႔ ေခတ္ကတည္းက သိပၸံနဲ႔ ဝိဇၨာ ခြဲျခားမွႈရဲ႕ မျပီးစီးေသးတဲ႔ ဆိုးရြားတဲ႔ အက်ဳိးရလဒ္ပါ။ သိပၸံေက်ာင္းသားက စာေတာ္သူ၊ ဝိဇၨာတြဲယူသူက အဖ်င္းအညံေတြ ဆိုတ႔ဲ အားလံုးရဲ႕ အစြဲကေန ေက်ာင္းသားေတြ ခံရတာ။
ဆရာ ဆရာမက ေလခ်ဳိေလးနဲ႔ ဆက္ဆံရင္ အဲဒီ ခပ္ဆိုးဆိုး ေက်ာင္းသားေတြက ေခါင္းေပၚ တက္မယ္႔ သူေတြ။ အဲဒီေတာ႔ ဆရာက ေက်ာင္းသားထက္ မိုက္ျပ ၾကမ္းျပရတာလည္း ရွိတယ္။ ပါးစပ္နဲ႔ မရရင္ တုတ္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ထုိင္ထ အျပစ္ေပးတာမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္လိုမွ လုပ္မရလို႔ လ်စ္လ်ဴရွႈ ထားရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။
အဲဒီလို မရိုက္ဘဲေနတဲ႔သူ၊ အျပစ္ဒဏ္ မေပးဘဲေနတဲ႔ ဆရာ အခ်ိန္ဆိုရင္ ဆရာက ေရွ႕ကသင္၊ စကားမ်ားတဲ႔ ေက်ာင္းသားက မ်ားေနတယ္။ ေနာက္ေျပာင္ ေဆာ႔ကစားတဲ႔ ေက်ာင္းသားက ေဆာ႔ကစားနဲ႔။ ဆရာလည္း ေက်ာင္းသားကို မထိန္းႏိုင္တဲ႔ ေက်ာင္းသား ျဖစ္သြားျပီ။
ရိုက္တဲ႔ ဆံုးမတဲ႔ ဆရာေတြကလည္း တကယ္ေတာ႔ အားအားယားယား မရိုက္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ေကာင္းေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာ၊ စည္းကမ္း ရွိေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ျပတာပါ။ တခ်ဳိ႕ ဆရာေတြလည္း ဂရုဏာ ေဒါေသာနဲ႔ ေျပာရင္းဆိုရင္း ေျပာမွားဆိုမွားလည္း ရွိၾကတာေပါ႔။ အဲဒီလိုဆိုရင္ ျပႆနာက လာျပန္တယ္။ မရိုက္ရတဲ႔ ကိစၥေပါ႔ရွင္။
တခ်ဳိ႕ မိဘေတြက သူတို႔သားသမီးကို ရိုက္လု႔ိဆိုျပီး ျပႆနာ လုပ္တယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ကို တိုင္တာရွိတယ္။ အခ်ဳိ႕လည္း ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွႈး၊ အေျခခံပညာေရးဌာနနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္အထိ တိုင္တာရွိတယ္။ အခ်ဳိ႕မိဘေတြကေတာ႔ မိုက္ရိုင္းလြန္းပါတယ္။ ကိုယ္႔သားသမီး မွန္ မမွန္ မစဥ္းစားဘူး။ သူတို႔ ေပါက္ေရာက္တာကို ျပခ်င္တာလည္းပါတယ္။ တိုင္လို႔ရတယ္ တိုင္မယ္ ဆိုတာခ်ည္းပဲ။
တိုင္စာက ေနျပည္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) အေျခခံပညာဌာန ေရာက္သြားရင္ အဲဒီ ဆရာမက အစစ္ခံရတယ္။ အျပစ္ရွိရင္ အေရးယူ ခံရတယ္။ အျပစ္မရွိရင္ တိုင္သူေတာ႔ အေရးယူ မခံရဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတိုင္ခံရတယ္၊ အစစ္ခံရတယ္ ဆိုကတည္းက လုပ္ငန္းခြင္မွာ သိကၡာက်သြားျပီ။ ေရွ႕ဆက္ စာသင္ဖုိ႔အတြက္ စိတ္ဓာတ္အင္အားေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။
ပညာေရးဟာ မိဘ၊ ဆရာ၊ တပည့္ သံုးနားညီ ၾတိဂံလို ဆိုၾကေပမယ္႔၊ အခုေတာ႔ မိဘနဲ႔ တပည့္ကို အေပၚမွာထားျပီး ဆရာေတြကို လွႈပ္မရေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ မိဘေတြကလည္း တိုင္မယ္ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ စာသင္ခန္းထဲက ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အေျခအေနကို နားမလည္ႏို္င္ၾကဘူး။
ဆရာ ဆရာမခန္းထဲမွေတာ႔ အခ်င္းခ်င္း အားေပးၾကရတယ္။ မတတ္ႏို္င္ဘူး ေနာက္ျပႆနာ ေနာက္ရွင္း။ ေျပာမရရင္ တုတ္နဲ႔ ေျခာက္ရမွာပဲ။ တကယ္ေတာ႔ ဆရာ ဆရာမအားလံုး မရိုက္ပါဘူးဆိုတာ လက္မွတ္ ထိုးထားရတာပါ။ အတန္းထဲမွာ စာသင္ခ်ိန္ သံေသးသံေၾကာင္ေအာ္၊ ဆရာ ကန္ေတာ႔ပြဲမွာေတာင္ မူးယစ္ ေသာက္စား၊ အိမ္သာသြားျပီး ေဆးလိပ္ေသာက္ အရက္ေသာက္ ေဆးခ်ေနတဲ႔ ေက်ာင္းသားကို က်မတို႔ ဆရာ ဆရာမေတြ ဘယ္လို ထိန္းမလဲ။ ေက်ာင္းအုပ္ကေတာင္ ေက်ာင္းမထုတ္ရဲဘူးေလ။ ဘယ္လိုလုပ္ ေက်ာင္းေကာင္း ဆရာေကာင္း ေက်ာင္းသားေကာင္းေတြ ဒီပတ္၀န္းက်င္ထဲ ျဖစ္လာပါ႔မလဲ။
(၈) က်မတိို႔ ေက်ာင္းေတြကို ရံုးခ်ဳပ္ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕က သံုးလ တစ္ၾကိမ္ ၀င္စစ္ပါတယ္။ သင္ရိုးကိုက္မကိုက္၊ သင္ေထာက္ကူ သံုးမသံုး၊ ေလ႔က်င္႔ခန္း စစ္မစစ္ စသျဖင္႔ စစ္ေဆးတယ္။ ဆရာမေတြက သင္ၾကားေရးအျပင္ ဒိုင္ယာရီေရးတာ၊ သင္နည္းမွတ္စုေရးတာ၊ ေလ႔က်င္႔ခန္းစစ္တာ အဲဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ ေခါင္းမေဖာ္ႏို္င္ဘူး။
မသင္ခင္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မွႈေၾကာင္႔ သင္ၾကားေရးမွာ ထိေရာက္ေစတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ လက္ေတြ႕မွာေတာ႔ သင္ခန္းစာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း နည္းနဲ႔ မွတ္စုေရးတာဟာ သတ္မွတ္ပံုစံ အခ်က္ ၇ ခ်က္အတိုင္း မေရးမျဖစ္ ေရးရတဲ႔ (စစ္ေဆးေရး ၾကည့္ဖို႔ေရးျပရတဲ႔) စာအုပ္ပါပဲ။ တကယ္႔ စာသင္ခန္းအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ အလုပ္ပို တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ လက္ေတြ႕ စာသင္ဖို႔ ေလ႔လာမွတ္သားရတာက သီးျခားလုပ္ေနရတယ္။
(၉) တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ခ်က္ျမင္မားေရး အဖြဲ႔က လာတဲ႔အခါ က်ႏို္င္တဲ႔ ကေလးေတြ ေအာင္မွတ္ ရေအာင္ ခရိုင္အလုိက္ ျပဳစုထားတဲ႔ ေလ႔က်င္႔ရန္ စံျပေမးခြန္းပံုစံ သံုးစံုစီကို ထပ္တလဲလဲ ေလ႔က်င္႔ေစျပန္တယ္။ ဒါဟာ ဆယ္တန္းကိုလည္း ေမးခြန္းသင္ျပီး ေအာင္ေအာင္ လုပ္ခိုင္းတဲ႔ သေဘာပါပဲ။
(၁၀) မဂၤလာဒံု(၂) ဗိုလ္လွေသာင္း ေက်ာင္းကေတာ႔ စစ္တပ္ေက်ာင္း ျဖစ္တဲ႔အတြက္ က်မတို႔ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ အေျခခံပညာဌာနရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို နာခံစရာမလိုတာ အဲဒီေက်ာင္းပဲဲ ရွိတယ္။ သူငယ္တန္းက စျပီး ေမးခြန္းကို ေက်ာင္းအုပ္က ထိန္းထားတယ္။ က်ရင္ အတန္း မတက္ရဘူး။ ကိုးတန္း ေအာင္ဖို႔ အမွတ္ မျပည့္မွီရင္ မိဘကို ေခၚေတြ႕တယ္။ ေက်ာင္းဆက္ထားရင္ ၉ တန္းက်မယ္။ တျခားေက်ာင္းေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ အေအာင္ေပးလိုက္မယ္တဲ႔။ ဒီနည္းနဲ႔ ၁၀ ေအာင္ခ်က္ကို ထိန္းထားတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး တျခားေက်ာင္းေတြ လုပ္ပိုင္ခြင္႔ မရွိဘူး။ လုပ္ရင္ အားလံုးျပဳတ္မွာ ေသခ်ာတယ္။
ဒါေတြက က်မတို႔ ေက်ာင္းတြင္းမွာ စာသင္ႏွစ္ကို ျဖတ္သန္းေနရတဲ႔ ပံုစံေတြပါ။ ဆရာ ဆရာမ ဘ၀ဟာ မလြယ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ရင္ ဌာနရဲ႕ ဖိအားေတြ၊ မလိုအပ္ဘဲ လုပ္ျပရတဲ႔ စာရင္းဇယားေတြ၊ မိဘေတြရဲ႕ ဖိအားေတြ၊ ေက်ာင္းသား တစ္၀က္ေလာက္ရဲ႕ ရုိင္းျပမွႈ မေထမဲ႔ျမင္ျပဳမွႈ အားလံုးကို ရင္ဆိုင္ ဒုကၡခံျပီး အနစ္နာ ေစတနာ ၀ါသနာနဲ႔ ရွင္သန္ေနၾကရတာပါရွင္။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေျပာစရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္၊ က်မတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္…။ အင္း ေတာ္ပါျပီ ဒီေလာက္ပါပဲ…..။
ခ်ယ္ရီမိုးသဲ
0 comments:
Post a Comment