မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္ က်န္းလန္ရွင္းသည္
တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ၿပီး၊ ဗဟိုပညာေရးသိပၸံ အင္စတီက်ဳ ၏
အယ္ဒီတာဘုတ္အဖြဲ႔၀င္၊ ပညာေရးသမိုင္း ေလ့လာမႈ တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ၊ အႀကီးတန္း
သုေတသန ပညာရွင္ ျဖစ္သည္။ ဆြန္ယက္ဆင္၏ ပညာေရး အျမင္မ်ားကို
ျပဳစုေရးသားရာတြင္ ထြန္းေတာက္ခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ဘ၀၊
ဒီမိုကေရစီႏွင့္ သိပၸံနည္းက် ပညာေရး၊ ဆြန္ယက္ဆင္၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ
ေတာ္လွန္ေသာ အယူအဆမ်ား၊ ျပည္ပမွ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ညီညြတ္ေစျခင္း၊ ပညာေရး
တန္းတူညီမွ်မႈ၊ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ဆြန္ယက္ဆင္၏ ပညာေရး႐ႈေထာင့္စံု
ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ငယ္မ်ားျဖင့္ တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ဘာသာျပန္သူအေနျဖင့္
အပိုင္းေလးပိုင္း ခြဲတင္ျပမည္ျဖစ္ရာ အပိုင္း ၁ အျဖစ္ ဆြန္ယက္ဆင္၏
ထြန္းေတာက္ခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ဘ၀ အပိုင္းကို ဦးစြာ
ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။ ဘာသာျပန္ဆိုသူ)
အေနာက္ကမာၻမွ သိပၸံနည္းက် အသိသုတမ်ားႏွင့္
တ႐ုတ္တို႔အား မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီး၊ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ အရည္အခ်င္း ျမင့္မားေသာ ပညာေရးသမား ေျမာက္မ်ားစြာကို
ေပါက္ဖြားေစခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ သူ၏ အေတြးအေခၚမ်ားသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏
ပညာေရးဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ယေန႔ထက္တိုင္
အေရးပါေသာ အခန္း က႑မွ ပါ၀င္လ်က္ရွိသည္။
ထြန္းေတာက္ခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ဘ၀
ဆြန္ယက္ဆင္အျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာမည့္
လူငယ္ေလးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဆြန္၀မ္ကို ကြမ္းတုန္ျပည္နယ္၊ ရွန္းဆန္းစီရင္စု
(ယေန႔ေခတ္တြင္ က်ဳံးရွန္းစီရင္စုဟု ေခၚေ၀ၚသည္) အတြင္းရွိ
ေခၽြဟန္းရြာကေလးတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ သူသည္ ဆင္းရဲေသာ ေတာင္သူ
မိသားစုအတြင္း ေမြးဖြားလာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေလရကား အသက္ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ ထိတိုင္
ေက်းရြာရွိ ပုဂၢလိက စာသင္ေက်ာင္းသို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိေခ်။
သူ၏ ႀကိဳးစားေလ့လာဆည္းပူးမႈႏွင့္
ဥာဏ္ရည္ထူးခၽြန္မႈတို႔ေၾကာင့္ သူသည္ တ႐ုတ္ေရွးေဟာင္း က်မ္းစာမ်ားျဖစ္ေသာ
`စန္းက်ီးက်င္း´ႏွင့္ `ခ်န္းက်ီး၀မ္´တို႔အား မၾကာမီတြင္ပင္
ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ ရြတ္ဆိုႏိုင္ခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ဂႏ ၳ၀င္ စာေပမ်ားျဖစ္သည့္
(မဟာဆည္းပူးမႈ၊ မွ်တမႈလမ္းစဥ္၊ ကြန္ျဖဴးရွပ္စာေပ လက္ေရြးစဥ္ ႏွင့္
မိန္းရွပ္စာေပ လက္ေရြးစဥ္ တို႔ပါ၀င္ေသာ) ေလးေစာင္တြဲကို လည္းေကာင္း၊
(ေတးသံက်မ္း၊ သမိုင္းက်မ္း၊ ယီက်မ္း၊ နီတိက်မ္း ႏွင့္ ေႏြႏွင့္ေဆာင္းရာသီ
ဘြဲ႕က်မ္း တို႔ပါ၀င္ေသာ) ဂႏ ၳ၀င္ ငါးေစာင္တြဲကို လည္းေကာင္း
ႀကိဳးစားေလ့လာခဲ့ ေသာ္လည္း သူ႔အဖို႔ နားလည္ႏိုင္စြမ္း မရွိသည္ကို
ေတြ႔ရသျဖင့္ ယင္းတို႔အား ေလ့လာျခင္းသည္ အဓိပၸါယ္မရွိဟု သတ္မွတ္ခဲ့ေလသည္။
ေတာေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္ရသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဆင္းရဲႏံုခ်ာေသာ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား၏ ဒုကၡဘ၀မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရၿပီး၊
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ကေလးငယ္တိုင္းသည္ ဖိနပ္ႏွင့္ ထမင္း ရွိေစရမည္၊
ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားကို ခံစားၾကရျခင္း မရွိေစရဟူေသာ ခံစားမႈ သူ႔တြင္
ျဖစ္ေပၚလာသည္။ စာသင္ေက်ာင္း တက္ေရာက္ျခင္း ၿပီးေျမာက္သည့္အခါ
ဟြန္း႐ႈးကၽြမ္ႏွင့္ ယန္ရွဴကင္းတို႔၏ အေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း
ေႏွာင္းျဖစ္မ်ားကို တိုင္ပင္းေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္
ေတာ္လွန္ေရးသမားေဟာင္းႀကီးမ်ားက ျပန္လည္ေျပာဆိုမႈမ်ားကို ၾကားရေလသည္။
သို႔ျဖင့္ သူ၏ ႏုနယ္ေသာ ႏွလံုးသားထဲသို႔ ေတာ္လွန္ေရး မ်ဳိးေစ့
ေပါက္ေရာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စတင္ခဲ့ေလသည္။
၁၈ရ၈ ခုႏွစ္တြင္ သူသည္ ဇာတိရပ္ရြာကို
စြန္႔ခြာၿပီးေနာက္ ဟိုႏိုလူလူ၊ ကြမ္းက်ဳိးႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္ၿမိဳ႕မ်ားသို႔
ခရစ္ယာန္အသင္းအဖြဲ႔တစ္ခု၏ သာသနာျပဳစာသင္ေက်ာင္း၌ ပညာဆည္းပူးရန္
ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ၁၈၉၂ ခုႏွစ္တြင္ သူသည္ ေဟာင္ေကာင္ရွိ တ႐ုတ္ေဆးေကာလိပ္မွ
ဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့ေလသည္။ ၁၄ ႏွစ္တာ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ၿပီးေနာက္ သူသည္
အေနာက္ကမာၻ၏ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ သိပၸံပညာတို႔ အတြင္းမွ စနစ္က်နေသာ ပညာေရး
တစ္ရပ္ကို ရရွိခဲ့သည္။
အထူးသျဖင့္ သူသည္ ေအဘရာဟမ္လင္ကြန္း၊
ေဂ်ာ့၀ါရွင္တန္ႏွင့္ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိမ်ားအား ဖတ္႐ႈရျခင္းကို
ႏွစ္သက္လာသည္။ သူသည္ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ
ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို မ်ားစြာႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီး၊ ထိုအတိုင္း
အတုယူက်င့္သံုးရန္လည္း ႀကိဳးစားလာသည္။ ကိုလိုနီ၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ေသာ
ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရး ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး ရရွိရန္ဟူေသာ
အယူအဆမ်ားသည္ သူ႔အသိဥာဏ္ထဲတြင္ ဖူးငံုစ ျပဳလာေလသည္။
ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ - "ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က
တိုင္းတစ္ပါးတြင္ ပညာဆည္းပူးခဲ့ရသည္။ အေနာက္တိုင္း၏ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား၊ နကၡတၱေဗဒ၊ ပထ၀ီ၀င္၊ ႐ူပေဗဒႏွင့္
ဓာတုေဗဒတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ကၽြမ္း၀င္လာခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္အား ပိုမိုသာယာ၀ေျပာလာေစရန္၊ စစ္ေရးအင္အား
တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္၊ ျပည္သူအမ်ားအား ပညာေပး၍ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို
ျပင္ဆင္ရန္တို႔အား ကၽြန္ေတာ္ အေရးေပးေလ့လာခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ား
မွန္းဆရခက္ျခင္းႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံပီသမႈ ဟန္ပန္တို႔၏
အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ႏွင့္ ယဥ္ပါးလာခဲ့ရသည္" ဟု သူကိုယ္တိုင္ ေရးသားခဲ့ဖူးသည္။
၁၈၈၄ ခုႏွစ္၌ တ႐ုတ္-ျပင္သစ္စစ္ပြဲ
စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ တ႐ုတ္တပ္မ်ားက တိုက္ပြဲငယ္အခ်ဳိ႕ကို
စစ္ေျမျပင္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း၊ ယိုယြင္းလ်က္ရွိေသာ
ခ်င္မင္းဆက္၏ အစိုးရသည္ ျပင္သစ္တို႔ထံ လက္နက္ခ်အညံ့ခံေၾကာင္း စာခ်ဳပ္ကို
လက္မွတ္ ေရးထိုးေပးခဲ့ေလသည္။ ထိုအျဖစ္ကို စိတ္ပ်က္သြားေသာ ဆြန္ယက္ဆင္က
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ မ်က္ေမွာက္အေျခအေနသည္ အႏၲရာယ္ ၾကီးလွသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
မိမိတို႔ ကိုယ္ကိုယ္ ကယ္တင္ၾကရလိမ့္မည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ထိုအတြက္
ခ်င္မင္းဆက္ကို ျဖဳတ္ခ်ရမည္ျဖစ္ရာ ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္
ဆြန္ယက္ဆင္သည္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားအား
၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးအတြက္ ကိရိယာမ်ားသဖြယ္ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး၊ သူတတ္ကၽြမ္းခဲ့ေသာ
ေဆးပညာသည္လည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ၾကားခံတစ္ခု အျဖစ္
အဆင္ေျပခဲ့ ေလသည္။
၁၈၉၄ ခုႏွစ္တြင္ သူသည္
လ်ဳိ႕၀ွက္ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔တစ္ခုျဖစ္သည့္ ရွင္းက်ဳံးအဖြဲ႔အစည္းကို
ဟိုႏိုလူလူၿမိဳ႕တြင္ ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၀၅ ခုႏွစ္တြင္မူ ခ်င္မင္းဆက္အား
လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ျဖင့္ ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ တုန္မင္းအဖြဲ႔အစည္းအား
ခ်င္မင္းဆက္ကို မလိုလားသည့္ အျခားေသာ မဟာမိတ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍
ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျပန္ရာ ထိုအဖြဲ႔တြင္ ဥကၠ႒ျဖစ္လာသည္။ "ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို
ႏွင္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို ျပန္လည္ထူေထာင္ဖို႔၊ သမၼတႏိုင္ငံတစ္ခု
ထူေထာင္ရန္၊ ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈကို မွ်တေစဖို႔" ဟူသည့္အခ်က္မ်ားကို
ကိုင္စြဲလ်က္ သူသည္ `ျပည္သူ႔မူ၀ါဒ သံုးရပ္´ျဖင့္ ေရွ႕ဆက္လာခဲ့ေလသည္။
ယင္းမွစ၍ ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပတို႔တြင္
ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အရွိန္ျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး၊
ပင္လယ္ရပ္ျခားႏိုင္ငံမ်ားမွ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္
အင္အားသစ္မ်ားကို စုစည္း ညီညြတ္ ေစခဲ့ေလသည္။ သူသည္ ေအာင္ျမင္မႈမရရွိေသာ
လက္နက္ကိုင္ ထၾကြမႈမ်ားကို ဆက္တိုက္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ေအာင္ျမင္မႈမရရွိခဲ့ေသာ သူတို႔၏ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးမ်ား
ဆယ္ႀကိမ္ေျမာက္ သည့္ေနာက္ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္
၀ူခ်န္လူထုအံုၾကြမႈတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ေလသည္။ ခ်န္မင္းဆက္သည္
ေနာက္ဆံုးေတာ့ နန္းက်သြားခဲ့ရၿပီ။
၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္မူ ဆြန္ယက္ဆင္သည္
တ႐ုတ္သမၼတႏိုင္ငံ၏ ၾကားျဖတ္အစိုးရ သမၼတႀကီးအျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္း
ခံခဲ့ရသည္။ ယင္းေနာက္တြင္မူ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားႏွင့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး
ျဖစ္သည့္ ယြမ္ရွီခိုင္တို႔အၾကား ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား
ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ဆြန္ယက္ဆင္အား ရာထူးမွ ဖယ္ရွားပစ္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဆြန္ယက္ဆင္သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံ ေခတ္မီေရးအတြက္ လႈံ႕ေဆာ္
ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး၊ ႏိုင္ငံအား စက္မႈထြန္းကားေစေရး
အတြက္ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေရးဆြဲရာတြင္ သူ၏ဘ၀ကို ျမႇဳပ္ႏွံထားခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ နယ္ခ်ဲ႕မ်ား ႏွင့္ ကံေၾကြးခ် ေျမပိုင္ရွင္အခ်ဳိ႕တို႔
ရွိေနဆဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏အားထုတ္ ၾကိဳးပမ္းမႈမ်ားမွာ ခဲေလသမွ် သဲေရက်
ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
၁၉၂၄ ခုႏွစ္တြင္ သူသည္ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္မ်ား၏
ပါ၀င္မႈေၾကာင့္ ကူမင္တန္ပါတီအား အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၿပီး၊ "႐ုရွားႏွင့္
ညီညြတ္ေရး၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ ညီညြတ္ေရး၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားမ်ားအား
ကူညီေရး"ဟူေသာ မူ၀ါဒႀကီးသံုးရပ္ကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုအခါမွသာ
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေတာ္လွန္ေရးသည္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚသို႔
ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အေရးပါေသာ တိုးတက္မႈမ်ား
ရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ေနဆဲတြင္ အလုပ္အလြန္ အကၽြံလုပ္ရာမွ မက်န္းမမာျဖစ္ကာ ၁၉၂၅
ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၂ ရက္တြင္ ဆြန္ယက္ဆင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္
သူ႔အသက္သည္ ၅၉ ႏွစ္သို႔ ေရာက္ရွိေပၿပီ။
ေနာင္အခါ သူေရးသားျပဳစုခဲ့သည္တို႔ကို
"ဆြန္ယက္ဆင္ လက္ရာေပါင္းခ်ဳပ္"ဟူ၍ အတြဲ ၁၁ တြဲျဖင့္ စုစည္းႏိုင္ခဲ့သည္။
ယင္းတို႔သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဆြန္ယက္ဆင္၏
တစ္သက္တာ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားအျဖစ္ တန္ဖိုးထားျခင္းကို ခံရေလသည္။
ဆြန္ယက္ဆင္သည္
ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားအတြက္ သူ၏ သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔ကို
ကုန္ဆံုးေစခဲ့ခ်ိန္အတြင္း ပညာေရးအား ေလွ်ာ့တြက္ခဲ့သည္ဟု မရွိေခ်။ မူလကမူ
သူသည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားအား ေတာ္လွန္ေရးသီ၀ရီမ်ားကို ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိရာ၊
ေတာ္လွန္ေရးသမား ေကဒါမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးရာ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ားအျဖစ္
မွတ္ယူခဲ့သည္။ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီးသီးသန္႔သန္႔ ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္း
မရွိေသာ္လည္း၊ သူ၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားႏွင့္ `ျပည္သူ႔လမ္းစဥ္သံုးရပ္´၊
`အမ်ဳိးသားျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးစီမံကိန္း´စသည့္ အေရးအသား မ်ားထဲတြင္
သူ၏ပညာေရး အျမင္မ်ားကို ေျခရာေကာက္ ၾကည့္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
သူ၏ လက္ရာမ်ားထဲတြင္ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
ဘက္စံုေထာင့္စံုမွ ခ်ဥ္းကပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။ သူ၏
အဆိုျပဳခ်က္မ်ားထဲတြင္ ပညာေရးစနစ္ ခ်ဥ္းကပ္ပံုအသစ္တစ္ခု က်င့္သံုးရန္ႏွင့္
တ႐ုတ္ႏွင့္အေနာက္တိုင္းဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို ေရာေႏွာႏိုင္ရန္ အခ်က္တို႔
ပါ၀င္သည္။ ယင္းတို႔သည္ ယေန႔ေခတ္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအရ
ေခတ္မီတိုးတက္မႈႏွင့္ပါ ကိုက္ညီဆီေလ်ာ္ဆဲ ျဖစ္သည္။
၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေရးကာလအတြင္းက ပညာေရးကို
လူအမ်ားအား စည္း႐ံုးလႈံ႕ေဆာ္ရန္ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ အျဖစ္သာ မွတ္ယူခဲ့သည္။
သူ၏ အရင္းခံပညာေရး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားတြင္
(က) ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပတြင္ ေတာ္လွန္ေရး သတင္းစာႏွင့္ စာေစာင္မ်ား ထုတ္ေ၀ႏိုင္ရန္ ထူေထာင္ျခင္း
(ခ) ယင္းတို႔ကို အသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ သူ၏
ေတာ္လွန္ေရးအယူအဆမ်ားကို ၀ါဒျဖန္႔ႏိုင္ၿပီး၊ ကံေၾကြးခ် ေျမပိုင္ရွင္စနစ္ကို
ဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို လူအမ်ား သတိျပဳမိလာေစျခင္း
(ဂ) ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားအား ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏိုင္မည့္ စာသင္ေက်ာင္းပံုစံသစ္မ်ားကို ထူေထာင္ျခင္း
(ဃ) ျပည္ပတြင္ ပညာဆည္းပူးေနၾကေသာ
ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သတိျပဳလာမႈမွတဆင့္ သူတို႔၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္မ်ား
ျမင့္မားလာၿပီး ေတာ္လွန္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ လာၾကေစျခင္း
(င) ကံေၾကြးခ် ေျမပိုင္ရွင္တို႔ကေပးေသာ အာဏာရွင္ဆန္သည့္ ပညာေရးအား ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားမွ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပ လာၾကေစျခင္း ႏွင့္
(စ) ေတာ္လွန္ေရးကို အရွိန္ုျမႇင့္တင္ႏိုင္မည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ေတြးေခၚမႈမ်ားသို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲယူျခင္း တို႔ ပါ၀င္သည္။
(ဆက္လက္ဖတ္႐ႈပါရန္)
၀ဏၰစိုး
0 comments:
Post a Comment