Tuesday, January 3, 2012

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွ ဘီးလင္းရွိ ရေသ့(သံုး,ေလးဦး) အား ဆံုးမစကား

ေအး….. ေကာင္းေပတယ္။ သတၱ၀ါေတြကို ကယ္ဖို႔ အထူးလုပ္ေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကုန္းေပၚ အရင္ေရာက္ေအာင္ ကယ္တင္ ကူးေျမာက္ၿပီးမွ နစ္ေနတဲ့လူကို ကယ္ႏိုင္တာ။ ခုလို ကိုယ့္တရား ကိုယ္အားထုတ္ေနတာဟာ သတၱ၀ါေတြကို ကယ္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ နည္းလမ္းအေျခခံ မွန္ဖို႔လိုတယ္။ ဒကာ ရေသ့ေျပာတဲ့ သီလ, သစၥာ အစရွိတဲ့ တရားေတြဟာ အေျခခံမဓာန ပါရမီတရားေကာင္းႀကီးေတြပဲ။  အသံအမည္ တူေသာ္လည္း အစစ္အမွန္ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။

အစစ္အမွန္ျဖစ္ေစဦး “ ပဏီဟိတ” မမွန္ရင္လဲ အက်ဳိးမမ်ားဘူး။ ပဏီဟိတဆိုတာ ရည္ရြယ္မွန္းထားတာကို ေခၚတယ္။ နိဗၺာန္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္မွသာ သမၼာပဏီဟိတ ျဖစ္ၿပီး ဒုကၡခံရက်ဳိး သာသနာနဲ႕ေတြ႕ရက်ဳိး နပ္တယ္။ သတၱ၀ါေတြအတြက္ဟု ဆို၍ ျမင့္ျမတ္တဲ့သေဘာလကၡဏာ ေဆာင္ေစကာမူ ၀ဋၬဘိရတ ေလာကိယနယ္၌သာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ တန္ခုိးအထူးျဖင့္ ၿငိတြယ္ေစၿပီး ၀ဋ္ႏြယ္ရွည္ေစမယ့္ သီလ, သစၥာ, ေမတၱာအဓိ႒ာန္နဲ႕ အာနပါန ေတြျဖစ္ေနလွ်င္ ၀ဋ္ဘ၀ကူးေျမာက္ေၾကာင္း ပါရမီဆိုတဲ့စကားနဲ႕ တျခားစီ ျဖစ္တယ္။ အသံမွ်သာ တူတယ္ ဦးေရသ့။ အစြမ္းထက္လွတဲ့ ၀ရဇိန္လက္နက္ကို မုဆိုးလုိက္ရံု သံုးသလို ျဖစ္ေနတယ္။

သတ္သတ္လြတ္၊ မီးလြတ္ စားတဲ့အက်င့္လဲ သာသနာေတာ္က်င့္ထံုးမဟုတ္၊ သီလကအစ သမာဓိအဆံုး ဒါေတြအားလံုးဟာ “စရဏ” ပဲ။ ဒီစရဏမမွန္ရင္ ၀ိဇၨာညဏ္ မရႏိုင္ဘူး။ ဒီစရဏ ပါရမီ မွန္မွန္နဲ႕ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္သူမ်ားပင္လွ်င္ နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္ကာမတၱနဲ႕ မရႏုိင္ဘူး။ “ပတိတေတၱာ” (နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္အပ္ေသာစိတ္) အၿမဲရွိေနရမယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတာ။ ဒီဘ၀နဲ႕ ဒီအလုပ္ပဲလို႔ဳ တစ္ခါထည္း ငုတ္ရိုက္ထားထားတာကို “ပဟိတၱ” လို႔ ေခၚတာပဲ။


  • ဓာတ္လံုး၀ါသနာသန္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဟာ သြားလဲဒီစိတ္။ စားလဲ ဒီစိတ္၊ အိပ္လဲ ဒီစိတ္ ရွိေနသလို ရွိေနရမယ့္ကြဲ႕။ အေျခပါဒ စရဏကလဲ မခုိင္မာ၊ ရည္ရြယ္မွန္းထားခ်က္ကလည္း “သမၼာပဏီဟိတ” မျဖစ္။ ပဏီဟိတ စိတ္ကလည္း မစြဲၿမဲလွ်င္ မည္သို႔ပင္ ၿခိဳးျခံေခါင္းပါးစြာ အႏွစ္တရာ၊ အေထာင္ က်င့္ႀကံေသာ္လည္း ပဋိေ၀ဓသို႔ မဆုိက္ေရာက္ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္အသက္ကို မငဲ့ကြက္ဘဲ သာသနာေတာ္ရိုးရာ စား၀တ္ေန ၿခိဳးၿခံတာေတြပင္လွ်င္ တဒဂၤပဟာန္မွ်သာ ျဖစ္၍ ဥပါဒါန္ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသာ အလုပ္မ်ဳိးမဟုတ္။ ေတာခ်ံဳပုတ္ကို ခုတ္ထြင္ျခင္းသည္ အသစ္တစ္ဖန္ စည္ပင္ရန္ ျဖစ္သလို ေနာက္ဘ၀အတြက္ ဥပါဒါန္ခ်ံဳပုတ္ႀကီးကို ပိုၿပီး စည္ကားရန္ ျပဳသလို ျဖစ္ေနတယ္။


  • အသက္ရာေထာင္ခ်ီၿပီး ရွည္တဲ့နည္းကေတာ့ သာသနာ ျပင္ပမွာလဲ ရွိႏိုင္တယ္၊ သာသနာေတာ္မွာလဲ ဣဒၶိပါဒ္ဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သစၥာေလးပါးကို ျမင္ၾကတဲ့ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြဟာ တစ္ရက္ေနရရင္ တစ္ရက္ ဒုကၡခံရတာပဲလို႔ ျမင္ေတာ္မူၾကလို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ရတာကို အလြန္၀မ္းသာေလ့ရွိၾကတယ္၊ အသက္ရွည္တာကို လုိလားေတာ္မမူၾကဘူး၊ ဆံခ်ည္မွ်င္ဟာ လက္၀ါးေပၚကပ္ေနရင္ မသိသာေပမယ့္ မ်က္စိထဲ ၀င္ရင္ အလြန္သိသာသလို ပုတုဇဥ္နဲ႕ အရိယာေတြဟာ သခၤါရဒုကၡကို ျမင္ရာမွာ သည္မွ်မက ကြာျခားတယ္။


  • အသက္ရွည္တဲ့ ၀ါဒ၊ အရိေမတၱယ်အထိ အခ်ိန္ဆြဲတဲ့ ၀ါဒဟာလည္း မမွန္ကန္ဘူး။အရိယာ ၀ိဇၨာဆိုတာလဲ ေ၀ါဟာရတူေပမယ့္ ၀ိဇၨာ, ေဇာ္ဂ်ီေတြ လမ္းစဥ္နဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ `` ပိလိႏၵ၀စၧ ´´ နဲ႕ တျခားစီ မေယာင္ပါနဲ႕။


  • အင္းနဲ႕၊ ေဆးနဲ႕ ဓာတ္နဲ႕ ထြက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ၀ိဇၨာႀကီးေတြ ေလာကမွာ အ၇ိယာျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ အလြန္မစပ္တဲ့ စကားပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အထင္ ခံၾကတယ္။ ဒါသည္ပင္ အရိယလို႔ ထင္ေနတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ကမၼ႒ာန္းေတြလဲ ေဟာတတ္ၾကတယ္။ သမထေလာက္ပဲ သူတို႔လိုခ်င္တယ္။ သံသရာက ထြက္ရမွာကို ကိုယ္တုိင္က ေၾကာက္တယ္။ သူမ်ားထြက္တာကိုလဲ မလိုလားၾကဘူး။


  • စစ္စစ္ေတာ့ ဦးရေသ့.... ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အနတၱသာသနာ ေတာ္ႀကီးကို ေမွးမွိန္ေအာင္ သတၱ၀ါေတြအႀကိဳက္ ဘန္းျပၿပီး ဆြဲေဆာင္ေနၾကတာ။ ၀ိဇၨာလိမ္းစဥ္ဟာ အတၱ၀ါဒါ ႀကီးပဲ။


  • အရိယာ ၀ိဇၹာဆိုတာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကိုသာ ေခၚတယ္။ တကယ့္သီလကို အေျခခံမွ ၇တာ၊ တန္ခုိးျပတဲ့ေန၇ာမွာ ဆင္တူ၇ိုးမွား ၇ွိေသာ္လည္း အေျခခံကအစ လံုး၀မတူၾကဘူး၊ အတၱ၀ါဒုပါဒါန္ႀကီး တန္းလန္းနဲ႕ ေနၾက၇တဲ့အတုိင္း အသက္ရွည္တန္ခိုးျပတဲ့ ``ေလာကယတ´´ (သံသရာနယ္ခ်ဲ႕) လမ္းစဥ္မွားႀကီးကို ပရိယတ္ အသိဥာဏ္ နည္းလွ်င္ နည္းသေလာက္ အားကိုးမွားမိရွာၾကတယ္။


  • အခ်ဳိ႕ ထြက္ရပ္ေပါက္ ၀ိဇၨာဆရာႀကီးမ်ားသည္ ``၀ိဇၨာကို အားမကိုးၾကနဲ႕.. မ `မ´ ႏုိင္ဘူး´´ ဟု ေလသံပစ္ကာ အထင္ႀကီးေအာင္ တန္ခိုးျပလ်က္ ေနာက္ဆံုး သူတို႔ ၀ါဒဘက္ကုိသာ ဆြဲေဆာင္သြားၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ရိုးေျဖာင့္ျဖဴစင္၍ ဗဟုသုတအျမင္ ႀကီးမားၾကေသာ ထြက္ရပ္ေပါက္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကမူ.....


`ငါတို႔ကို အားမကိုးၾကနဲ႕၊ သူမ်ားကို ကယ္တင္တာ အရိယာအျဖစ္နဲ႕ နိဗၺာန္စံ၀င္ရမယ္ထင္ၿပီး ဂႏၶာရီလမ္းလိုက္မိခဲ့တာ မွားကုန္ၿပီ၊ ထားရာေန၊ ေစရာသြား၊ ခုိင္းတာလုပ္ အခုေတာ့ သူတို႔
(မိမိထက္ ႀကီးေသာ တန္ခိုးရွင္မ်ား) ခုိင္းရာ လုပ္ေနရတယ္၊ မင္းတို႔ မမွားၾကေလနဲ႕´´ ဟု


ေနာင္တႀကီးစြာ ကရုဏာႀကီးစြာျဖင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းႀကီး ေျပာဆိုေနၾကသည္ကို မၾကခဏ ၾကားေနရသည္။ ေက်းဇူးတင္ထုိက္ေလစြ...


  • ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ ေလာကိ၀ိဇၨာဓိုရ္ႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ရုပ္ေျပာင္းရုပ္လြဲ တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးျပ၍ နဂါးကို ဂဠဳန္သုတ္သကဲ့သုိ႔ အံုျပဳေတာင္ စုပ္ယူေနၾကသည္။ အရိယာ၀ိဇၹာမျဖစ္ၾကေသးသည့္အတြက္ စိတၱ၀ိပလႅာသ ဖံုးအုပ္ေနၾကေသာၾကာင့္ ခံေနၾကရေပသည္။ သုိ႔အတြက္ အရိယာ၀ိဇၨာအစစ္ ``ေသာတပန္´´ စသည္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္.......။........................ အို ...သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတုိ႔.......


ကမာၻ႕အရိုးစြဲ အတၱ၀ါဒႀကီးႏွင့္ ယင္းတို႔  အမာခံထားေသာ မဟာယာန ၀ိဇၨာဓရ ေဘးႀကီးကား ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။။။

0 comments:

Post a Comment