သာယာေသာတစ္ေန ့..
သူက
အပယ္ရတနာ လိုဏ္ဂူဘုရား၏ ေတာင္ဘက္စၾကၤန္နံရံရိွ ရုပ္ပံုမ်ားအေၾကာင္း၊
ထုိရုပ္ပံုမ်ားႏွင့္အတူ ေရးၿခယ္ထားေသာ ၾကာပန္း၊ ၾကာဖူး၊ ၾကာရိုး၊
ၾကာရြက္မ်ားအေၾကာင္းကို ေၿပာၿပေနသည္။ကြ်န္ေတာ္က နားေထာင္သည့္အလွည့္ခ်ည္း
ယူထားသည္။
သူက စာအုပ္ထူၾကီးတစ္အုပ္ကိုဖြင့္၍ ဆံခ်ီထူပါ၏ အေရွ ့ဘက္တုရိုဏ္တိုင္ထိပ္ရိွ ၾကာပြင့္တစ္ပြင့္၏
ပံုကိုၿပကာ ထိုၾကာပြင့္၏ေနာက္၌ ရိွေသာ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားကို ရွည္လ်ားစြာ ေၿပာသည္။ ၾကာႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္
ကႏုတ္အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းသည္။
ကႏုတ္အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းသည္။
ကႏုတ္သည္ ကုမုဒဟူေသာ စကားမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ဟန္ရိွေၾကာင္း၊ ကုမုဒမွ ကမုဒ၊ ကမုဒမွ ကႏုဒ၊ ကႏုဒမွ ကႏုတ္ၿဖစ္လာရေၾကာင္း
သူကရွင္းၿပသည္။ ကႏုတ္ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ကူးယူေရးမွတ္ထားေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ကို ဖိုင္ထဲမွထုတ္ယူကာ
ကြ်န္ေတာ္ဖတ္လုိက ဖတ္ရန္ သူက လွမ္းေပးပါသည္။ ကူးယူထားေသာ ကႏုတ္အေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုခ်က္က
မ်က္စိၿဖင့္ ကႏုတ္မ်ိဳးစံုကို ၿမင္လာရသကဲ့သို ့ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရိွလာသည္။
ကြ်န္ေတာ္ဖတ္လုိက ဖတ္ရန္ သူက လွမ္းေပးပါသည္။ ကူးယူထားေသာ ကႏုတ္အေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုခ်က္က
မ်က္စိၿဖင့္ ကႏုတ္မ်ိဳးစံုကို ၿမင္လာရသကဲ့သို ့ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရိွလာသည္။
ၾကာေခြ၊ ၾကာလိပ္၊ ၾကာရိုး၊ ၾကာစြယ္၊ ၾကာရြက္၊ ၾကာပြင့္ခ်ပ္၊ ၾကာ၀တ္ဆံတို ့ကို ေကြး၍ေကာ့၍၊ ေခြ၍လိပ္၍၊
ေကာက္၍လိမ္၍၊ ယိမ္း၍ယိုင္၍၊ ခ်ီ၍ခ်၍၊ တက္၍ဆင္း၍
ႏွစ္သက္စဖြယ္ အဆန္းတၾကယ္ ပံုဆက္ထုထြင္းၿခင္း၊ ပံုသြင္း ေရးၿခယ္ၿခင္း သေဘာကို
ကႏုတ္ဟု ေကာက္ယူႏိုင္ေသာ ဟူ၏။
ႏွစ္သက္စဖြယ္ အဆန္းတၾကယ္ ပံုဆက္ထုထြင္းၿခင္း၊ ပံုသြင္း ေရးၿခယ္ၿခင္း သေဘာကို
ကႏုတ္ဟု ေကာက္ယူႏိုင္ေသာ ဟူ၏။
ၿမန္မာႏိုင္ငံသို ့အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာတို ့၀င္ေရာက္လာေသာ အခါ ၾကာႏွင့္ပတ္သတ္ေသာေရးၿခယ္ထုလုပ္ ၿခင္းမ်ား
ရိွလာခဲ့သည္။ သို ့ရာတြင္ ၿမန္မာတို ့သည္ ၾကာကို အိႏိၵယတိုင္းသားတို ့၏ မူအတိုင္း ေရးၿခယ္ထုလုပ္ၿခင္းေနာက္သို
့ အစဥ္တစိုက္ တသေ၀မတိမ္း မလိုက္ခဲ့ၾကဟု သူကဆိုပါသည္။
့ အစဥ္တစိုက္ တသေ၀မတိမ္း မလိုက္ခဲ့ၾကဟု သူကဆိုပါသည္။
ၿမန္မာတို
့သည္ ၾကာကို အိႏိၵယမူႏွင့္မတူေသာ ေရးၿခယ္ထုလုပ္မႈမ်ား ၿပဳလုပ္လာရံုမွ်မက
ၾကာကို အိႏိၵယတိုင္းသားတို ့ ဖြင့္ဆိုေသာ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားႏွင့္မတူေသာ
အၿခားအဓိပၸါယ္အသစ္တို ့ကိုလည္း ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကသည္။အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ဆိုမႈ
အသစ္ၿဖင့္ ၾကာကို ေစတီေတာ္တို ့၏ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ ေနရာမ်ား၌
ၾကာေမွာက္၊ၾကာလွန္မ်ားအၿဖင့္ ၿမန္မာတို ့က ေနရာသစ္မ်ားလည္း ေပးခဲ့ၾကသည္။ အထက္ပါအခ်က္တို
့ကိုေထာက္၍ ၿမန္မာတို ့သည္ မိမိတုိ ့ထံ ေရာက္လာေသာ ေရၿခားေၿမၿခားမွ
ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာတုိ ့ကို မၿပဳမၿပင္ မဆင္ၿခင္ပဲ လက္ခံတတ္ေသာ လူမ်ိဳးမဟုတ္ဟု
သူကေကာက္ခ်က္ခ်သည္။
မိမိတို ့ထံ ေရာက္လာေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒ၊ အေတြးအၿမင္တို ့ကိုလည္း ၿမန္မာတို ့က အလြယ္တကူ လက္ခံေလ့မရိွ။
ေ၀ဖန္စိစစ္၍ လက္ခံသင့္သည္တုိ ့ကို လက္ခံသည္။ ပစ္ပယ္သင့္သည္ကို ပစ္ပယ္တတ္ေသာ လူမ်ိဳးၿဖစ္သည္။
ၿဗာဟၼဏ ဟိႏၵဴ အယူ၀ါဒမ်ား၊ တႏ ၱရအယူ၀ါဒမ်ား၊ ေထရ၀ါဒႏွင့္မဟာယာန အယူ၀ါဒမ်ားသည္ ၿမန္မာတုိ
့ထံ ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို ့ေရာက္လာေသာ အယူ၀ါဒ အေတြးအၿမင္တို ့အနက္မွ ေထရ၀ါဒကို ၿမန္မာတို႔ ေရြးခ်ယ္ လက္ခံခဲ့ၾကၿခင္းကို ေထာက္၍ ၿမန္မာတို ့သည္ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွင့္စစ္မွန္ေသာ တန္ဘုိးကို ေ၀ဖန္စိစစ္ခြဲၿခား စိတ္ၿဖာ ရႈၿမင္
တတ္ေသာ စရိုက္လကၡဏာ( သို ့မဟုတ္ ) ေတြးေခၚပံုေတြးေခၚနည္းရိွသည္မွာ
ထင္ရွားသည္။ သူကဆက္၍ ...
“ၿမန္မာတို
့၏ ေ၀ဖန္ေ၀ဖန္စိစစ္ရႈၿမင္တတ္ေသာ စရိုက္လကၡဏာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒကိုၿမန္မာတို ့
ႏွစ္သက္ လက္ခံၾကၿခင္း ၿဖစ္မည္။ ေထရ၀ါဒကတဖန္ေ၀ဖန္စိစစ္တတ္ေသာ
ေတြးေခၚပံုေတြးေခၚနည္းရိွေအာင္ ၿမန္မာတို ့က အေထာက္အကူၿပဳလ်က္ရိွၿပန္သည္...
ဤအခ်က္သည္ ေအာက္ပါ ေထရ၀ါဒ စာေပမွ ဥပမာတစ္ခုၿဖင့္ သိသာပါသည္” ဟု ဆိုသည္။မိမိတို ့ထံ ေရာက္လာေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒ၊ အေတြးအၿမင္တို ့ကိုလည္း ၿမန္မာတို ့က အလြယ္တကူ လက္ခံေလ့မရိွ။
ေ၀ဖန္စိစစ္၍ လက္ခံသင့္သည္တုိ ့ကို လက္ခံသည္။ ပစ္ပယ္သင့္သည္ကို ပစ္ပယ္တတ္ေသာ လူမ်ိဳးၿဖစ္သည္။
ၿဗာဟၼဏ ဟိႏၵဴ အယူ၀ါဒမ်ား၊ တႏ ၱရအယူ၀ါဒမ်ား၊ ေထရ၀ါဒႏွင့္မဟာယာန အယူ၀ါဒမ်ားသည္ ၿမန္မာတုိ
့ထံ ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို ့ေရာက္လာေသာ အယူ၀ါဒ အေတြးအၿမင္တို ့အနက္မွ ေထရ၀ါဒကို ၿမန္မာတို႔ ေရြးခ်ယ္ လက္ခံခဲ့ၾကၿခင္းကို ေထာက္၍ ၿမန္မာတို ့သည္ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွင့္စစ္မွန္ေသာ
အခါတစ္ပါး၌
လူႏွစ္ေယာက္လမ္းသြားရင္း ေလွ်ာ္ပံုႏွစ္ပံုကို ေတြ ့ၾကသည္။ႏွစ္ဦးစလံုး
ေလွ်ာ္ပံုကို အိမ္သို ့သယ္ယူလာၾကသည္။ လမ္း၌ ထိုသူႏွစ္ဦးသည္
လဲပံုႏွစ္ပံုကိုေတြ ့ၾကၿပန္သည္။ ထုိအခါတစ္ေယာက္က ေလွ်ာ္တို ့ကို စြန္
့ပစ္ၿပီး လဲကိုသယ္ယူသည္။ အၿခားတစ္ေယာက္ကမူ “ဤေနရာထိ ေလွ်ာ္ေတြကိုတကူးတကသယ္ယူလာၿပီးၿ ပီ.၊ ယခုမွေတာ့ လဲေၿပာင္းၿပီး မယူေတာ့…” ဟုဆိုကာ ေလွ်ာ္ကိုပင္ဆက္လက္သယ္ယူသည္။ မၾကာမီ ထုိသူႏွစ္ဦးသည္ သိုးေမႊးပံု ႏွစ္ပံုကိုေတြ ့ၾကၿပန္သည္။ ေလွ်ာ္ကိုစြန္
့ပစ္၍ လဲကိုယူခဲ့သူက လဲကိုစြန္ ့ပစ္ၿပီး သိုးေမႊးကို သယ္ယူသည္။ ေလွ်ာ္ကို မစြန္ ့ႏိုင္သူက“ဤေနရာထိ ေလွ်ာ္ကို တပင္တပန္းယူလာခဲ့ၿပီးၿဖစ္၍မစြန္ ့ပစ္ေတာ့ပါ..” ဟုဆိုကာ သိုးေမႊးကိုမယူပဲေလွ်ာ္ကိုသာ အိမ္အထိ သယ္ယူသြားေလသည္။
့ပစ္၍ လဲကိုယူခဲ့သူက လဲကိုစြန္ ့ပစ္ၿပီး သိုးေမႊးကို သယ္ယူသည္။ ေလွ်ာ္ကို မစြန္ ့ႏိုင္သူက“ဤေနရာထိ ေလွ်ာ္ကို တပင္တပန္းယူလာခဲ့ၿပီးၿဖစ္၍မစြန္ ့ပစ္ေတာ့ပါ..” ဟုဆိုကာ သိုးေမႊးကိုမယူပဲေလွ်ာ္ကိုသာ အိမ္အထိ သယ္ယူသြားေလသည္။
လြဲမွားေသာ
အယူဒါဒ သေဘာတရားမ်ား၌လည္း ၿမန္မာတို ့သည္ ကပ္ၿငိၿခင္းမရိွခဲ့ၾက..။
ၿမန္မာတို ႔ရယူထားေသာ ေထရ၀ါဒကလည္း အစြန္းတရားမ်ားကို ကပ္ၿငိတတ္ေသာ
အၿမင္မ်ိဳး ၿမန္မာတို ့၌မရိွေစရန္အေထာက္အကူၿပဳခဲ့သည္ ဟု မွတ္ခ်က္ခ်သည္။ ထို
့ေနာက္သူကဆိုပါသည္..။
“ႏံုးညြန္နဲ
့ ေရထဲကထြက္လာတဲ့ၾကာဟာ ႏံုးညြန္ေတြ ေရေနာက္ေတြနဲ ့ မေရာမယွက္ပဲ ေလထဲမွာ
တလွတပ ပြင့္သလိုပဲ၊ ၿမန္မာေတြထဲမွာ ပြင့္တဲ့ အေတြးအၿမင္ၾကာဟာလည္း အလြဲအမွား
အယူ၀ါဒေတြ၊ အစြန္းတရားေတြနဲ ့မထိမၿငိ၊ မေရာမယွက္ပဲ
တင့္တင့္တယ္တယ္ ရိွေနခဲ့တယ္..၊ေနာင္ကိုလည္း တင့္တင့္တယ္တယ္ ပြင့္ေနေစခ်င္တယ္ေပ့ါဗ်ာ..”
တင့္တင့္တယ္တယ္ ရိွေနခဲ့တယ္..၊ေနာင္ကိုလည္း တင့္တင့္တယ္တယ္ ပြင့္ေနေစခ်င္တယ္ေပ့ါဗ်ာ..”
သူက သူ ့စကားကို အဆံုးသတ္သည့္အေနၿဖင့္ အေ၀းဆီသို ့လွမ္းေၿမာ္ၾကည့္ေနသည္..။
ကြ်န္ေတာ္က သူေၿပာသည့္ ၾကာပြင့္ဆီသို ့… ေမွ်ာ္ေငးေနမိပါသည္..။
နႏၵာသိန္းဇံ
ေပးပုိ႔လာသူ ကုိညီညီေအာင္အားေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment