အေတြးအျမင္
အမွတ္ (၂၃၆)
သန္႕ရွင္းေသာအစုိးရႏွင့္
ေယာမင္းၾကီး
နုိင္ငံေတာ္သမၼတၾကီး
ဦးသိန္းစိန္၏ မိန္႕ခြန္းမ်ားကုိ ေလ့လာျပီးေျပာရလွ်င္ လတ္တေလာ အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာနုိင္ငံ၌
ေကာင္းမြန္ သန္႔ရွင္းေသာ အစုိးရတစ္ရပ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ကာ ျပည္သူလူထု၏ ယုံၾကည္ကုိးစားမွုကုိ
ရယူရန္ ၾကိဳးပမ္းေနသည္႕ လကၡဏာရွိသည္။
ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး(good
governance) ဆုိသည္မွာ အစုိးရ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသူတုိ႕၏ အရည္အခ်င္းအရည္အေသြးပုိင္းနွင့္
သက္ဆုိင္သည္။သန္႔ရွင္းေသာအစုိးရ (clean government)ဆုိသည္မွာ အဂတိတရား လုိက္စားမွုကင္းစင္ျခင္း၊တစ္နည္းအားျဖင့္
ကုိယ္က်င့္တရားနွင့္သက္ဆုိင္သည္။
သန္႔ရွင္းေသာ အစုိးရ အဂၤါရပ္ထဲတြင္ အဆင့္ဆင့္ေသာ
တာ၀န္ရွိသူအားလုံး အက်င့္ပ်က္ျခစားမွု ကင္းစင္ေရးသည္ ပဓာနအက်ဆုံးျဖစ္သည္။´ေခါင္ကစျပီး
မုိးမလုံရင္တစ္အိမ္လုံး စုိရဲႊေနမည္´ ဟူေသာျမန္မာဆုိရုိးစကား၏ အဓိပၸါယ္သည္အဆင့္ ဆင့္ေသာ
တာ၀န္ရွိသူအားလုံးသန္႕ရွင္းဖုိ႕ လုိသည္ကုိရည္ညႊန္းေပသည္။
အက်င့္ပ်က္ျခစားမွုသည္ အာဏာ၇ွိသူမ်ားနွင့္
နီးစပ္သူမ်ား၊ အခြင့္ထူးခံမ်ား၊လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာရွိသူကုိ လာဘ္လာဘ ေပး၍ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ဖ်က္ဆီးသူမ်ားေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚျခင္းျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္တစ္ရာေက်ာ္က မင္းတုန္းမင္းၾကီးလက္ထက္
ပညာရွိအမတ္ ေယာမင္းဦးဘုိးလွုိင္သည္ ´´အစ္မနွမ ၊ သမီးကလွ်င္၊ စ၍ဆက္နွင္း လက္ေဆာင္သြင္း၍၊စုိးမင္းခ်စ္ျမတ္၊ထုိအမတ္သည္၊အတတ္မရွိ၊သတၱိကင္းကြာ
၊ဘုန္းၾကီးလွာမူ၊ ျပည္ရြာပ်က္ေၾကာင္း တစ္ပါးတည္း….´´ဟူေသာ လကၤာကုိ စီကုံး၍ ဆက္သြင္းခဲ့ရာ
မင္းတုန္းမင္းၾကီးသည္ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ခဲ့ေလသည္။ ေယာမင္းၾကီးက အစ္မနွစ္မ
သမီးစသျဖင့္ ဆက္နွင္းေပးကမ္းျပီး အခြင့္ထူးခံျဖစ္လာသူေတြ ဘန္းတန္ခုိး ၾကီးလာရင္ တုိင္းျပည္ပ်က္မွာပဲဟု
တည္႔တည္႕ၾကီး ေ၀ဖန္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်က္ထြက္သြားေသာဘုရင္က တုံ႕ျပန္ပုံကုိ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းၾကီး၏
´´ ပညာရွိၾကီးမ်ားအေၾကာင္း´´ စာအုပ္(ပညာအလင္းျပထုတ္) တြင္ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖၚျပထားေပသည္။
ထုိအခါ မင္းၾကီးက လလွုိင္…သည္လွံကုိၾကည္႕စမ္း၊
ဘယ္သူကုိင္တဲ့လွံတုန္း..ဟုေမး၏။ ဦးဘုိးလွုိင္က အရွင္ခမည္း ေတာ္ကုိင္ေသာ လွံ ျဖစ္ေၾကာင္းေလွ်ာက္၏။ဒီလွံနဲ႕ဘယ္သူ႕ကုိ
စီရင္ခဲ့သလဲ ဟု အေမးရွိျပန္ရာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး၏ ေက်းဇူးရွင္ ဖခင္ကုိစီရင္ပါေၾကင္း ေလွ်ာက္တင္၏။
မင္းၾကီးက ဒီလွံနဲ႕ေမာင္မင္းစီရင္ျခင္းခံလုိသလားဟု ထပ္ေမးျပန္ရာ ဦးဘုိးလုွုိင္က ရင္ကုိ
မားမားေကာ့၍ ထုိးေတာ္မူပါဘုရားဟု မတြန္႕မဆုတ္မတုန္မလွုပ္ ေလွ်ာက္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ေန႕တြင္
အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ ရာထူးနွုတ္ပယ္ ခံရျပန္ေလသည္။
ေယာမင္းၾကီးဟု ထင္ရွားေသာ ေရႊျပည္၀န္ၾကီး
ဦးဘုိးလွုိင္သည္ သာယာ၀တီမင္းလက္ထက္က နန္းရင္ျပင္တြင္ ရွင္ဘုရင္ကုိယ္တုိင္က လွံနွင့္
ထုိးသတ္ခံခဲ့ရသူ၏ သားျဖစ္ေစကာမူ ထိတ္လန္႕ ေနာင္ၾကဥ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ၊ ရင္ကုိ ေကာ့ေပးျပီး
ထုိးပါဟုဆုိ၀င့္ျခင္းမွာ
တုိင္းျပည္ကုိ အသက္နွင့္လွဲ၀င့္ေပး၀င့္ေသာ အာဂသတၱိ၇ွင္ေပတည္း။
´´ လွံနွင့္ထုိးသတ္၍ ေသရျခင္းက ျမတ္၏။ ေနရာတုိင္း
မင္းလုိလုိက္၍ စီမံေသာ္ နုိင္ငံေတာ္ ပ်က္စီးယုိယြင္းျခင္းျဖစ္ ရေလသည္ဟုဤနာမည္မ်ိဳးက်န္ရစ္လွ်င္
ေသက်ိဳးမနပ္ျဖစ္မည္၊ ထုိမေကာင္းေသာ အပုပ္နံ႕သည္ တေထာင္းေထာင္းနွင့္ လူအေပါင္းတုိ႕ နွာေခါင္းရွုံ႕ၾကမည္ကုိ
ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္။ မွဴးမတ္ဆုိသည္႕အတုိင္း တည္႕တည္႔မတ္မတ္ ျဖစ္ေအာင္ စီမံခန္႕ခဲြလ်ွက္
ေလ်ွာက္တင္ခြင့္၇ွိက အသက္ကုိစြန္႕၍ ရဲရဲ၀င့္၀င့္ ေလွ်ာက္တင္ၾကရမည္။သုိ႕မွ မွဴးမတ္နွင့္
တူသည္…ဟူ၍.. …. ဦးဘုိးလွုိင္က က်န္၀န္ၾကီးမ်ားကုိ ေျပာျပေလသည္။´´
ထုိမွ နွစ္နွစ္ခန္႕ၾကာေသာ္ ျပင္သစ္နွင့္
ကင္း၀န္မင္းၾကီး ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေသာ ေက်ာက္တြင္း အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္ကုိ ဖ်က္ သိမ္းလုိသည္႕အခါ
မင္းတုန္းမင္းသည္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခံေနရသူ ေယာမင္းၾကီးေဟာင္း ဦးဘုိးလွုိင္ကုိ ျပန္ေခၚ၍ အကူအညီေတာင္း
ရျပန္သည္။
ရာထူးရျပီးေနာက္ ဦးဘုိးလွုိင္သည္ သက္ဦးဆံပုိင္
ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္မွ ဥပေဒနွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဘုရင္စနစ္ သုိ႔ေျပာင္းလဲရန္ ရာဇဓမၼ
သဂၤဟက်မ္းကုိ ျပဳစုေလသည္။ သုိ႕ေသာ္ သီေပါမင္းလက္ထက္ေရာက္မွ ဘုရင္ကုိဆက္သနုိင္ခဲ့၍ ဦးဘုိးလွုိင္ေရာ
တုိင္းျပည္ပါ ကံဆုိးခဲ့ရေပသည္။ ဘုရင္နွင့္မိဘုရားမ်ားက အမ်က္ေတာ္ရွကာ ဦးဘုိးလွုိင္အား
အျပီးတုိင္ ရာထူး မွထုတ္ပယ္လုိက္ေလသည္။
ဤမွာဘက္ ေခတ္တြင္ ရာဇဓမၼ သဂၤဟက်မ္းကုိ
တည္းျဖတ္ ထုတ္ေ၀ေသာ စာေရးဆရာၾကီးေမာင္ထင္က ``အာဏာရွိသူတုိ႕အား ပညာရွိတုိ႕က ဆုံးမရျခင္းသည္
ဒုကၡတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဦးဘုိးလွုိင္၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္သည္ ထုိဒုကၡတုိ႕ကုိ ခံလုိက္၇ေသာ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ေပသည္´´
ဟုသူ၏နိဒါန္းတြင္ ေရးသားခဲ့ေပသည္။
အေတြးအျမင္
အမွတ္(၂၃၆) နုိ၀င္ဘာလ ၂၀၁၁
စာအုပ္မွကူးယူေဖၚျပပါသည္။။
အမွန္တရားအတြက္
ဦးဘုိးလွုိင္ကဲ့သုိ႔ အသက္ေပးစြန္႕နုိင္အာဇာနည္သူရဲေကာင္းမ်ားေပၚေပါက္နုိင္ၾကပါေစ။
0 comments:
Post a Comment