မန္မာကေလးငယ္ ၂ သိန္းေက်ာ္၏ ေက်ာင္းပညာေရးကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးက တာ၀န္ယူထားရေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္
အသုံးစရိတ္ကို ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာခဲ့ရာတြင္ ပညာေရးက႑အတြက္ အသုံးစရိတ္မွာ
အျခားေသာ ဌာနမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ရာခိုင္အရ (၂)
ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိေနသည္။ ဤဘတ္ဂ်တ္ေငြႏွင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ ၁၃
သန္းခန္႔အတြက္ မည္သုိ႔မွ် မလံုေလာက္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
ျမန္မာအစိုးရ၏ ပညာေရးအတြက္ စုစုေပါင္း သုံးေငြမွာ က်ပ္သန္းေပါင္း (၃၅၂ ၅၄၈) ရွိေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ ဤေငြပမာဏမွာ ေက်ာင္းေပါင္း (၄၀၉၀၀) ေလးေသာင္းကိုးရာ၊ ေက်ာင္းသား (၈၀၀၀၀၀၀) ရွစ္သန္း၊ ဆရာ အေရအတြက္ (၂၇၄၀၀၀) ႏွစ္သိန္း ခုႏွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္၊ ေကာလိပ္ (၆၄) ေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ (၉၇) ခုႏွစ္အတြက္ သုံးမည့္ ေငြေၾကးျဖစ္သည္။ စစ္အသုံးစရိတ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ သုံးသည့္က႑မ်ားတြင္ အမ်ားဆုံး ျဖစ္သည္။ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရွိေနသည္။
ဤကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အသုံးစရိတ္ကို ေၾကညာျခင္း မရွိသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၂) ႏွစ္ၾကာ ျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ပညာေရး အသုံးစရိတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္၏ (၄.၄၂) ရာခိုင္ႏႈန္း သုံးစြဲမည္ ဟုေၾကျငာၿပီးေနာက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားအား အေျခခံပညာ အလယ္တန္းထိ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ျပဳေၾကာင္းမၾကာမီက အစိုးရမွ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။
၂၀၁၃ စာသင္ႏွစ္မွစ၍ မူလတန္းလြန္ထိ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား အား အေျခခံပညာ အလယ္တန္းအထိ တိုးခ်ဲ႕သင္ၾကားခြင့္ ရရွိသြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ “ဘုန္းႀကီးတို႔ဘက္က လာမည့္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ပညာသင္ႏွစ္ စၿပီဆိုတာနဲ႔ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခြင္႕ရသြားပါၿပီ၊ အဲဒီအတြက္လည္း သက္ဆိုင္ရာကို ေက်းဇူးတင္ေနတယ္၊ ဖြင့္ခြင့္ ရၿပီဆိုေတာ့ ဖြင့္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ကို ဆရာ အသစ္ ေခၚဖို႔အတြက္ေရာ ေက်ာင္းစာသင္ဖို႔ ေနရာေတြ အတြက္ကိုပါ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္ ထားေနတယ္”ဟု မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ မူလတန္းလြန္အထိ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ စေႏၵာဘာသ က မိန္႔ၾကားသည္။
ယေန႔တုိင္ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရရွိေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း ႏွစ္ေက်ာင္းသာရွိ၍ အမ်ားစုမွာ အေျခခံပညာမူလတန္းႏွင့္ မူလတန္းလြန္ အထိသာ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးေနေသာ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ စက္တင္ဘာလပုိင္းတြင္း မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုတြင္ မူလတန္းလြန္ အဆင္႔မွ အေျခခံပညာ အထက္တန္းႏွင္႔ အလယ္တန္းအထိ တိုး၍ ပညာသင္ၾကားခြင္႔ျပဳရန္ ေဆြးေႏြးခဲ႔ၾကေသာ္လည္း သက္ဆုိင္ရာမွ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းအဆင္႔အထိ သင္ၾကားရန္ ညြန္ၾကားခဲ့သည္။
“ဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းေတြကို အေျခခံပညာ အလယ္တန္းအထိ ကိုပညာသင္ၾကားဖို႔အတြက္ ေတာင္းဆိုတာ အဆင္ေျပတဲ့အတြက္ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ အတြက္ကို ျပင္ဆင္ေနၾကတာပါ၊ တျခားေဒသက မူလတန္းလြန္အထိ သင္ၾကားေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းေတြလည္း အလယ္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားေပးဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္”ဟု စစ္ကိုင္းတိုင္းအတြင္းရွိ ေရႊသမား ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေကာသလာႅဘိ၀ံသက မိန္႔ၾကားသည္။
ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ အေနျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး သင္ေက်ာင္းေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ ရွိျပီး တက္ေရာက္သင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၂ သိန္းေက်ာ္တက္ေရာက္ သင္ၾကား ေနလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ထိုအေရအတြက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပညာ သင္ၾကားလ်က္ရွိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ျပဳစုထားေသာ စစ္တမ္းတစ္ခု၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရပါသည္။
တုိင္းျပည္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းမေနႏုိင္ရွာၾကသည့္ ကေလးငယ္ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အားတက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာေရး စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ အရည္အေသြးျပည့္မီေသာ အတြက္ ပညာေရး ေကာလိပ္ဆင္းႏွင့္ ဘီအီးဒီဘြဲ႔ရ ဆရာမ်ား ရရွိရန္ အခက္အခဲရွိသည္ဟု မႏၱေလးတုိင္း၊ နယ္ေျမေလးတစ္ၿမိဳ႕ရွိ အမည္မေဖာ္လိုသူ ဘကေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ ေထရ္ႀကီး၊ ၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႕က လူမႈေရးႏွင့္ ဘာသာေရး ေရာေရာေထြးေထြး ျဖစ္လာမည္ကို စိုးရိမ္ၾကေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။ အစိုးရအလုပ္ႏွင့္ ကေလးသူငယ္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး တာ၀န္ကို ဘုန္းႀကီးေတြ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ စဥ္းစားစရာ ရွိေၾကာင္းလည္း ဆိုၾကပါသည္။ ပညာေရး အရည္အေသြးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးလည္း စိုးရိမ္မႈမ်ားကို ၾကားသိရပါသည္။
“တခ်ဳိ႔ကလည္း ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႔က ဦးဇင္းတုိ႔ရဲ႕ နယ္ၿမိဳ႕ေလးမွာက စာသင္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းပဲ ရွိတာ။ အနီးအပါး ရြာေတြက ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ဘယ္လိုမွကုိ အဆင္မေျပေတာ့ ဒီ စာသင္ေက်ာင္းကို ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲက ဆြမ္းစားေဆာင္မွာ စဖြင့္ေပးခဲ့တာ။ ၅ ႏွစ္ ေလာက္ ရွိပါၿပီ။ အခုေတာ့ ကေလးငယ္ ဦးေရ ၇၀၀ ေက်ာ္ပါၿပီ။ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ စနစ္နဲ႔႔ပါ။”
ေမာကၡ ဘကေက်ာင္းေရးရာ
Source: ေမာကၡ သုေတသနႏွင့္ ျမစ္မခ/ ေမာကၡ ျမန္မာ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား/ အင္တာဗ်ဴး
0 comments:
Post a Comment