Sunday, September 27, 2009

ေလာဘ

တပ္မက္ခင္မင္ လိုခ်င္မက္ေမာျခင္း သေဘာကို "ေလာဘ" လို႔ ေခၚပါတယ္၊ လုိခ်င္ျခင္းသေဘာကို ေလာဘဆိုေပမယ့္ လုိခ်င္တိုင္းကိုေလာဘမေခၚရပါ၊ ကာမဂုဏ္ဆိုင္ရာ လိုခ်င္တိုင္းကို ေလာဘမေခၚရပါ၊ ကာမဂုဏ္ဆိုင္ရာ လုိခ်င္မႈမ်ဳိးကိုသာ ေလာဘေခၚရပါတယ္။
နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္မႈ, စာေပအတတ္ပညာ တတ္ခ်င္မႈ, အလွဴဒါနျပဳလုပ္ရန္ ပစၥည္းဥစၥာကို လိုခ်င္မႈ-စတဲ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ လိုခ်င္မႈမ်ားကိုေတာ့ ေလာဘလို႔ မဆိုသင့္ပါ၊ ေရွ႕ကေျပာျပလာခဲ့တဲ့ ဆႏၵလို႔သာ ဆိုသင့္ပါတယ္။
ဒီေလာဘဟာ အာ႐ံုကို တပ္စြဲျခင္းသေဘာ ရွိပါတယ္၊ တပ္စြဲျခင္းသေဘာရွိပါတယ္၊ တပ္စြဲျခင္းသေဘာဆိုတာက အာ႐ံုကို ယူကာမတၱ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေလာဘရဲ႕ အႀကီးအေသးအလိုက္ ထိုက္သည္အားေလ်ာ္စြာ တမ္တမ္းစြဲ ငမ္းငမ္းတက္ တပ္မက္ခင္မင္ လိုခ်င္တာမ်ဳိးပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေလာဘရဲ႕ အာ႐ံုယူပံုကို ေမ်ာက္ႏွဲ႔ေစးက ေမ်ာက္ကို ဖမ္းထားပံုႏွင့္ ဥပမာ ျပၾကပါတ္ယ္၊ သစ္ပင္က ထြက္က်ေနတဲ့ ေမ်ာက္ႏွဲေစးလို႔ေခၚတဲ့ သစ္ေစးပံုအနားကို အထူးအဆန္းျမင္ရင္ ေဆာ့ခ်င္တတ္တဲ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ ေရာက္လာပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ေမ်ာက္က သစ္ေစးပံုကို လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ႏွိပ္စမ္းၾကည့္ပါတယ္၊ သစ္ေစးပံုက အဲဒီလက္ကို ေစးကပ္ဖမ္းယူထားပါတယ္၊ ပထမလက္ကြာေအာင္ အျခားဘက္တစ္ဖက္နဲ႔
ခြာျပန္တယ္၊ အဲဒီလက္ကိုလဲ ေစးကပ္ဖမ္းယူထားျပန္တယ္၊ လက္ ၂-ဖက္လံုးကြာေအာင္ ပါးစပ္နဲ႔ကိုက္လို႔ ခြာျပန္တယ္၊ ပါးစပ္ကိုလဲ ေစးကပ္ဖမ္းယူူထားျပန္တယ္၊ လက္ေရာ, ပါးစပ္ပါ တစ္ခါတည္းကြာေအာင္ ေျခ ၂-ဖက္ႏွင့္ ဘယ္ျပန္ ညာျပန္ တြန္းကန္ျပန္တယ္။ ေျခ ၂-ဖက္ကိုလည္း ေစးကပ္ဖမ္းယူထားလိုက္ျပန္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ကြာလိုကြာျငား သေဘာထားၿပီး ကိုယ္နဲ႔ဖိလို႔ ခြာလိုက္တဲ့အခါ အိကနဲေနကာ ခြာလို႔မရေအာင္
ဖြဲ႕ေႏွာင္ထားလုိက္ပါတယ္၊ ဒီလိုပဲ ေလာဘတရားကလဲ ၆-ပါးေသာ အာ႐ံုတို႔ ထိခိုက္လာရင္ တမ္းတမ္းစြဲ ငမ္းငမ္းတက္ မခြာရက္ေအာင္ ဖမ္းယူထားတတ္ပါတယ္၊ [ ေမ်ာက္ႏွဲေစးႏွင့္ ေလာဘ, ေမ်ာက္ရဲ႕ လက္ေျခပါးစပ္ ကိုယ္ ၆-ပါးတို႔ တူၾကပါတယ္။ ]

ေပမ-သံေယာဇဥ္

ဒီေလာကကို သားသမီး ေမာင္ႏွမ ညီအစ္ကို သမီးခင္ပြန္း-စတဲ့ အိမ္သူ အိမ္သားခ်င္း ခ်စ္ခင္မႈ, ေဆြမ်ဳိးခ်စ္ခင္မႈ, ေဆြလိုမ်ဳိးလို ခ်စ္ခင္မႈေတြမွာ ေပမဆိုတဲ့ အမည္ႏွင့္ သံုးစြဲပါတယ္၊ ေပမဆိုတဲ့ ပါဠိစကားက ခ်စ္ခင္ျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္၊ ဒီခ်စ္ခင္ျခင္းမ်ဳိးစံုကို သံေယာဇဥ္ တြယ္တယ္လို႔လဲ ေခၚၾကပါတယ္၊ သံေယာဇဥ္ဆိုတဲ့ စကားရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေႏွာင္ႀကိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ထားသလို တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မခြဲမခြာရက္ေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္းလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

တဏွာ

အဆင္း, အသံ, အနံ႕, အရသာ, အေတြ႕အာ႐ံုမွ်မကဘဲ တပ္မက္ငတ္ျပတ္မႈမွာ တဏွာဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ သံုးစြဲပါတယ္၊ တဏွာဆိုတဲ့ စကားက တပ္မက္ျခင္း, ငတ္ျပတ္ျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။

ရာဂ

အဆိုပါ ကာမဂုဏ္ ၅-ပါး အာ႐ံုတရားေတြထဲက အေတြ႕အာ႐ံု (ေမထုန္မႈ) ကို အလြန္လိုလားရာမွာ-ရာဂဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ သံုးစြဲၾကျပန္တယ္၊ ရာဂဆိုတဲ့ စကားက ၿငိကပ္စြဲလမ္းျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။

သမုဒယ

သစၥာ ၄-ပါး ခြဲစိတ္ေ၀ဖန္ခန္းမွာေတာ့ ဒီေလာဘကို သမုဒယ သစၥာဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲထားပါတယ္၊ သမုဒယဆိုတဲ့ စကားက ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။
ေရွ႕က ေျပာလာခဲ့တဲ့ ေပမ, တဏွာ, ရာဂလို႔ေခၚဆိုရတဲ့ ေလာဘ ရွိေနလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ယွဥ္တြဲလို႔ တ၀ဲလယ္လယ္ ေနၾကရပါတယ္၊ ယခုေနအခါမွာ သူေရာ, ငါပါ ေတြ႕ေနၾကရတဲ့ ဒုကၡႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္က ဒီတဏွာေလာဘ သမုဒယေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ေလာဘႀကီးရင္ ဒုကၡႀကီးတယ္၊ ေလာဘငယ္ရင္ ဒုကၡငယ္တယ္၊ ေလာဘမရွိရင္ ဒုကၡလဲ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ဒီေလာဘႏွင့္ အတူတကြ ျဖစ္တဲ့စိတ္ကို ေလာဘစိတ္, တဏွာစိတ္, ရာဂစိတ္, သံေယာဇဥ္စိတ္လို႔ ေခၚပါတယ္၊ လူကိုေတာ့ေလာဘႀကီးသူ, တဏွာႀကီးသူ, ရာဂႀကီးသူ, သံေယာဇဥ္ႀကီးသူလို႔ ေခၚရပါတယ္။

မာယာ

ဒီေလာဘကိုပဲ မိမိမွာ အျပစ္ရွိလ်က္ မရွိသလို ဟန္ေဆာင္ရာမွာ မာယာလို႔လဲ ေခၚၾကပါေသးတယ္၊ မာယာဆိုတာဟာ မ်က္လွည့္သည္ႏွင့္တူပါတယ္၊ မ်က္လွည့္သည္ မ်က္လွည့္သမားက ေက်ာက္ခဲကို ေရႊတံုးျဖစ္ေအာင္ လွည့္စားႏိုင္သလို မာယာကလဲ လူတစ္ဖက္သား အထင္မွားေအာင္ ကိုယ့္မွာရွိေနတဲ့ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္တတ္ပါတယ္။
မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္မ်ားကို ျပဳၿပီးေနာက္ အဲဒီအမႈမ်ား မေပၚေအာင္ ပိပိရိရိ ဖံုးကြယ္ျခင္းဟာ မာယာရဲ႕ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပဳၿပီးတဲ့ မေကာင္းမႈကို လွ်ဳိ႕၀ွက္ျခင္းဟာ မာယာရဲ႕ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။
မာယာႏွင့္ ျပည္စံုသူဟာ ျပာနဲ႔ဖံုးထားတဲ့ မီးက်ီးခဲ, ေရထဲရွိတဲ့ သစ္ငုတ္, အ၀တ္ျဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားတဲ့ လက္နက္ႏွင့္ တူပါတယ္။ ၁

မိန္းမမာယာေၾကာက္စရာ

ပဒုမမင္းသားက ကႏၱာရအလယ္မွာ ညီေတာ္ ၆-ေယာက္တို႔ႏွင့္ အတူေနရာက ညဥ္ံအခါ ညီေတာ္မ်ား အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ မိမိရဲ႕ မယားကို ေခၚၿပီး တိတ္တဆိတ္ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္၊ ကႏၱာရကထြက္လို႔ ျမစ္ႀကီးတစ္ခုကို ေရာက္တဲ့အခါ မယားႏွင့္အတူ တဲအံုေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ပါတယ္။၂
တစ္ေန႔မွာ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္သင့္တဲ့ ခိုးသူတစ္ေယာက္ကို လက္ေျခမ်ားႏွင့္ နား, ႏွာေခါင္းတို႔ကို ျဖတ္ၿပီး ေလွငယ္တစ္ခုေပၚမွာတင္ကာျမစ္ညာက ေမွ်ာလိုက္ၾကပါတယ္၊ အနားကို ေရာက္လာလို႔ ငိုသံကို ၾကားရတဲ့အခါ ပဒုမမင္းသားက သနားတာနဲ႔ ဆယ္ယူၿပီး ေဆး၀ါးကုသထားပါတယ္၊ အသားႏုတက္လို႔ အနာေကာင္းလာတဲ့အခါ မယားႏွင့္အတူ တဲထဲမွာ ထားပါတယ္၊ သူကိုယ္တိုင္က ေတာထဲကို သြားၿပီး သစ္သီးႀကီးငယ္ကို ရွာေဖြေနပါတယ္၊ ရလာသမွ်ကို ေ၀ျခမ္းစားေသာက္ေနပါတယ္။
ပဒုမမင္းသားက သစ္သီးရွာသြားခိုက္မွာ မယားျဖစ္သူက ငတံုးႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ေနပါတယ္၊ တစ္ေန႔မွာ ပဒုမင္းသားကို သတ္လိုက္တဲ့အတြက္
ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္ရေအာင္လို႔ မိန္းမမာယာနဲ႔ ေတာင္ေပၚကို ကို ေသြးေဆာင္ေခၚသြားပါတယ္၊ ေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္လာတဲ့အခါ "ေမာင္ေရ! ေမာင္ကျမင့္ျမတ္တဲ့ နတ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ေမာင့္ကိုပဲ လက္ဦး ပန္းေတြနဲ႔ ပူေဇာ္လို႔ လက္ယာရစ္ လွည့္လည္လိုပါတယ္၊ ေနာက္မွ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္ပါ့မယ္" လို႔ ေျပာၿပီး လင္ကို ေတာင္ကမ္းပါးျပတ္ နားမွာ ရပ္ေနေစပါတယ္၊ လက္ယာရစ္လွည့္ကာ ရွိခိုးသလိုလုပ္ရင္း ေက်ာဘက္ကေနၿပီး ကမ္းပါးျပတ္ထဲကို တြန္းခ်လိုက္ပါတယ္။
ဒီ၀တၳဳမွာ လင္ကို သတ္လိုက္တဲ့အတြက္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္လိုဟန္ ဥာဏ္ဆင္ၿပီး ေတာင္ေပၚေရာက္ေအာင္ ေခၚသြားတာလဲ မာယာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေတာင္ေပၚကို ေရာက္တဲ့အခါ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကိုထက္ လင္ကိုပဲ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ျမတ္ႏိုးဟန္ေဆာင္ၿပီး ပူေဇာ္သလိုလုပ္ကာ တြန္းခ်
လိုက္တာလဲ မာယာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ရေသ့မာယာ အံ့စရာ

ေရွးအခါ ရြာကေလးတစ္ရြာမွာ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္က ရေသ့တစ္ဦးကို ေတာထဲမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ကိုးကြယ္ ထားပါတယ္၊ ခိုးသားဓားျပေဘးကို စိတ္မခ်ရတာနဲ႔ ေရႊစင္နိကၡတစ္ရာကို ရေသ့ေက်ာင္းနားမွာ ျမွဳပ္ထားပါတယ္၊ "အရွင္းဘုရား! ဒါကို ခဏၾကည့္႐ႈေစာင့္ေရွာက္ထားပါ" လို႔လဲ မွာထားပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ရေသ့က "ဟဲ့ဒကာ! ရေသ့ရဟန္းေတြကို ဒီလို မေျပာေကာင္းဘူး၊ တို႔မွာ သူမ်ားပစၥည္းဥစၥာကို လိုခ်င္မက္ေမာမႈဆိုတာ မရွိပါဘူး" လို႔
ေျပာလိုက္ပါတယ္၊ ဒကာက ရေသ့ကိ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာနဲ႔ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
ေရႊစင္နိကၡတစ္ရာဆိုရင္ ငါ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ အသက္ေမြးႏိုင္လာေလာက္တယ္လို႔ ရေသ့က စဥ္းစားၿပီးတဲ့ေနာက္ ရက္အနည္းငယ္ ၾကာတဲ့အခါ အဲဒီေရႊကိုေဖာ္ယူၿပီး မိမိသြားမဲ့ လမ္းနားတစ္ေနရာမွာ ျမွဳပ္ထားလိုက္ပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ ဒကာ့အိမ္မွာ ဆြမ္းစားၿပီးတဲ့အခါ သြားေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာငး္ကို ေျပာပါတယ္၊ ဒကာက ဆက္လက္ေနထိုင္ရန္ ေတာင္းပန္ေပမယ့္ မရေတာ့ပါ၊ ဒါနဲ႔ ဒကာက ခြင့္ျပဳလိုက္ရၿပီး ရြာတံခါးထိေအာင္ လိုက္ပို႔လိုက္ပါတယ္။
ရေသ့က အေတာ္ေလးသြားၿပီးမွ ဆံက်စ္ၾကားမွာ သက္ကယ္ျမက္ကို ထားၿပီး ျပန္လာခဲ့ပါတယ္၊ သူၾကြယ္က ဘာ့ေၾကာင့္ ျပန္လာပါသလဲ?-လို႔ေမးတဲ့အခါ ဒါယကာ သင့္အိမ္မိုးက သက္ကယ္ျမက္တစ္ပင္ ငါ့ဆံက်စ္မွာ ၿငိကပ္ပါလာတယ္၊ ပိုင္ရွင္မေပးတဲ့ ဥစၥာဟာ ရေသ့ရဟန္းတို႔အား မအပ္ပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီျမက္ကို ယူၿပီး ျပန္လာရတာပဲ-ဆိုတဲ့ ရေသ့ရဲ႕ စကားကို ၾကားရတဲ့အခါ ႐ိုးလွတဲ့ သူၾကြယ္က အဲဒီနားမွာ စြန္႔ထားခဲ့ၿပီး ၾကြတာေပါ့ဘုရားလို႔လဲေျပာဆိုပါတယ္၊ သိပ္သံသယ ကုကၠဳစၥရွိတာပဲလို႔ ေတြးၿပီး အတိုင္းထက္အလြန္လဲ ၾကည္ညိဳသြားပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားေလာင္းက သူၾကြယ့္အိမ္မွာ တည္းခိုေနထိုင္ပါတယ္၊ ရေသ့ရဲ႕ စကားကို ၾကားရတယ္ဆိုရင္ပဲ ဒီရေသ့က သူၾကြယ္ရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာ တစ္စံုတစ္ရာကို ယူထားတာ ျဖစ္ေပလိမ့္မယ္လို႔ ရိပ္မိသြားပါတယ္၊ ဒါနဲ႔ မိတ္ေဆြရဲ႕ ဆရာ့ထံမွာ ဘာမ်ားအပ္ႏွံထားတာ ရွိပါသလဲ?၊ အပ္ႏွံထားရင္သြားၾကည့္စမ္းပါဦးလို႔ သတိေပးမွ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေရႊမ်ားကို မေတြ႕ရေတာ့တဲ့အတြက္ ဧည့္သည္ႏွင့္အတူ ရေသ့ေနာက္ကိ အေျပးအလႊား လိုက္သြား
ၾကပါတယ္၊ ရေသ့ကို ဖမ္းၿပီး ထူေထာင္း႐ိုက္ႏွက္လို႔ ေရႊကို ယူလာခဲ့ၾကပါတယ္။
တို႔မွာ သူမ်ားပစၥည္းဥစၥာကို လုိခ်င္မက္ေမာမႈဆိုတာ မရွိပါဘူးလို႔ ေျပာတာ, ေရႊခိုးေပၚမွာကို စိုးလို႔ သက္ကယ္ျမက္ပင္ တစ္ပင္ကို ျပန္ေပးတာေတြဟာ မာယာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုပဲ ဒီပရိယာယ္မာယာစာ အႀကီး, အငယ္, အရြယ္အလတ္, မိန္းမ, ေယာက်္ား, ဂုဏ္ရွိ, ဂုဏ္မဲ့, ရေသ့ အတန္းအစားမခြဲခားဘဲ လူေပါင္းစံုတို႔ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ တည္ရွိေနပါတယ္။
ဒီမာယာကိုပဲ ပရိယာယ္-(ဟန္ေဆာင္လွည့္စားမႈ), ပလီ-(လိမ္လည္လွည့္ပတ္မႈ), အပလိန္း-(ပရိယာယ္ မာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္ေျပာဆို-ျပဳမူမႈ),ပလိစိေခ်ာက္ခ်က္-(အမ်ဳိးမ်ဳိးညာျဖန္းေျပာဆိုမႈ) လွည့္စားျခင္း, ဟန္ေဆာင္ျခင္းလို႔ အမ်ဳးမ်ဳိး အဖံုဖံု ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
"ပရိယာယ္တစ္ေထာင္, မာယာေကာင္တစ္သိန္း, အပလိန္းအနႏၱ, သဲကိုးဖ်ာမေလာက္လို႔ ရွားပင္က ရွားရြက္္္္ေတြကိုပင္ ေရာေႏွာ၍ ေရတြက္ရသည္" ။ ဒီလိုလဲ ေရွးလူႀကီးသူမတု႔ ေျပာစမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။

မာယာမ်ဳိးစံု

တစ္ဖက္သားကို မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးကာ ဖံုးကြယ္ျခင္း, မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ အေရးမစိုက္သလိုလုပ္ကာ ဖုံးကြယ္ျခင္း, ကိုယ္မေလုပ္သလို ဟန္ေဆာင္ကာကြယ္ျခင္း, အျပစ္ကင္းဟန္ ခပ္ထန္ထန္နဲ႔ ေဆာင္ႀကီးေအာင့္ႀကီးလုပ္ကာ ဖံုးကြယ္ျခင္း, အျပစ္တင္မယ့္သူ ေၾကာက္ေလာကေအာင္ ေျခာက္လို႔ ဖံုးကြယ္ျခင္း, အျပစ္တင္မယ့္သူကို ေျမွာက္လို႔ ဖံုးကြယ္ျခင္း-စသည္ျဖင့္ မာယာရဲ႕ အျပစ္ကာကြယ္ပံု နည္းမ်ားက စံုလင္လွေပတယ္။

သာေဌယ်=

ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈကို "သာေဌယ်" လို႔ ေခၚပါတယ္၊ အျခားသူမ်ား အထင္ႀကီးေအာင္ ကိုယ့္မွာ မရွိတဲ့ဂုဏ္ကို ရွိဟန္ေဆာင္တတ္တဲ့ေလာဘတစ္မ်ဳိးပဲျဖစ္ပါတယ္၊ မာယာက ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္ၿပီး အျပစ္ကင္းသေယာင္ ဟန္ေဆာင္ တတ္ပါတယ္၊ သာေဌယ်က ကိုယ့္မွာဂုဏ္မရွိဘဲ ရွိသေယာင္ဟန္ေဆာင္တတ္ပါတယ္၊ ၂-မ်ဳိးလံုးပဲ အလိမ္ဥာဏ္, အေကာက္ဥာဏ္, အပလီဥာဏ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္၊ ရာဂႀကီးသူမွာ မာယာသာေဌယ်-စတဲ့ အကုသိုလ္တရားအမ်ားအျပား ျဖစ္တတ္ပါတယ္လို႔ ၀ိသူဒိၶမဂ္ (၁၊ ၁၀၃)မွာ မိန္႔ဆိုခ်က္လဲ ရွိပါတယ္၊ ဒီသာေဌယ်ကို "တယ္မာယာသာေဌယ်မ်ားတဲ့အေကာင္ပဲ" လို႔ အမ်ားအားျဖင့္ မာယာႏွင့္ တြဲဖက္လို႔ အသံုးျပဳတတ္ၾကပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ သာေဌယ်

ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕ အထဲမွာ အခ်ဳိ႕က စာေပမတတ္ေပမဲ့ စာေပတတ္သေယာင္ ဟန္ေဆာင္တတ္ပါတယ္၊ စာေပမပို႔ခ်ဘဲ ပို႔ခ်သေယာင္လဲဟန္ေဆာင္တတ္ပါတယ္၊ ကိုယ္က်င့္သီလ မစင္ၾကယ္ဘဲ စင္ၾကယ္သေယာင္လဲ ဟန္ေဆာင္တတ္ပါတယ္၊ ကမၼဌာန္းတရား အားမထုတ္ဘဲ အားထုတ္သေယာင္လဲ ဟန္ေဆာင္တတ္ပါတယ္။
ဒီပုဂိၢဳလ္မ်ဳိးဟာ သူ႔ကို အျခားသူေတြက အဟုတ္ထင္လာေအာင္ စာေတာ္ေပေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလဲ မိမ္ႏွင့္တနး္တူထားကာေျပာဆိုရပါေတာ့တယ္၊ ကိုယ့္က်င့္သီလ စင္ၾကယ္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ, ကမၼဌာန္းအလုပ္ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကိုလဲ မိမိႏွင့္တန္းတူိထားကာ ေျပာဆိုရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီလို ေျပာဆိုတဲ့အတြက္ သူ႔မွာလဲ သံသရာအျပစ္ ႀကီးေလးလွပါတယ္၊ သူ႔ကို အဟုတ္ႀကီးထင္လို႔ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ဒကာ, ဒကာမေတြမွာလဲ ဘာသာေရးအသိဥာဏ္ တိုးမလာတဲ့အျပင္ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားသေလာက္ အက်ဳိးရလဲ နည္းတတ္ပါတယ္။

လူေတြရဲ႕ သာေဌယ်

လူေတြမွာလဲ ေခါင္းေဆာင္လုပ္လို႔သူအခ်ဳိ႕က အက်င့္သီလ မရွိဘဲ ရွိသေယာင္, အရည္အခ်င္းမရွိဘဲ ရွိသေယာင္, စြမး္ရည္သတၱိမရွိဘဲရွိသေယာင္, ပစၥည္းဥစၥာမရွိဘဲ ရွိသေယာင္ အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္နဲ႔ ပရိသတ္အလယ္မွာ ဟန္ေဆာင္ေျပာဆိုတတ္ပါတယ္၊ ပရိသတ္က အဟုတ္ႀကီးထင္လို႔ သူ႔ကို ေခါင္းေဆာင္တင္လိုက္တဲ့အခါ ဘာကိစၥကိုမွ် ၿပီးျပတ္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘဲ အစစ အရာရာ ယိုယြင္းပ်က္စီးလာတတ္ပါတယ္၊ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အထဲမွာသာ ဒီလို ပုဂိၢဳလ္မ်ဳိးေတြ မ်ားမ်ားပါေနပါက တိုင္းျပည္ကလဲ မၿငိမ္မသက္, စီးပြားေရးပါပ်က္လို႔ တိုင္းျပည္ကိုပါ သူမ်ားလက္သို႔ ထိုးအပ္လိုက္႐ံုပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

မာယာသာေဌယ်၏ဆိုက်ဳိး

ယခုေခတ္မွာေတာ့ မာယာသာေဌယ်သမားေတြက ေပါမ်ားေနတဲ့အတြက္ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းၿပီးမွ သတို႔သားမွာ မိန္းမ-ရွိေနေၾကာင္း သတို႔သမီးဘက္က သိရလို႔ ဖ်က္သိမ္းရတာ, သတို႔သမီးက အက်င့္ပ်က္ေနေၾကာင္းကို သတို႔သားဘက္က သိရလို႔ ဖ်က္သိမ္းရတာ, လက္ထပ္ၿပီးမွ အဆိုပါကိစၥမ်ဳိးေတြ ေပၚလာလို႔ စလယ္၀င္ ဖင္မမဲခင္ကကြဲရတာ-ဒိလိုအစရွိတဲ့ ကိစၥေတြဟာ မၾကာခဏ သတင္းစားထဲမွာ ပါလာတတ္ပါတယ္၊ သတင္းစာထဲမွာ
မပါတာက ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ခန္႔မွန္းရန္ပင္ မလြယ္လွပါ။
ဒီလိုမာယာသာေဌယ်(သမား)က လူတစ္ဦးတစေယာက္ကိုလဲ လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္၊ လူအမ်ားကိုလဲ လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္၊ တစ္တုိင္းျပည္လံုးကိုလဲ လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္၊ ဘုရားတုဘုရားေယာင္သာ ျဖစ္ခဲ့ပါက ကမၻာအႏွံ လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီမာယာ, သာေဌယ် အလြန္ဆိုး၀ါးလွပါတယ္၊ ဒီလိုဆိုး၀ါးလွတဲ့ တရားမ်ဳိးရဲ႕ လႊမ္းမိုးႏွိပ္စက္မႈကို ကိုယ္တိုင္လဲ မခံရ, ကို္ယ္ႏွင့္ဆက္သြယ္ေတသူေတြလဲ မခံရေအာင္ အထူးသတိထားကာေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
[စာမ်က္ႏွာ -]

[ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ႀကီးပြားခ်မ္းသာေရး ကိုယ္က်င့္မဂၤလာ၊ ေျမာင္းျမပေဇၨာတာ႐ံုႏွင့္ ေမွာ္ဘီ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ကုမာရ] စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

အကုသိုလ္ေစတသိတ္ (၁၄) ပါး
၁။ ေမာဟ | ၂။ အဟိရိက | ၃။ အေနာတၱပၸ | ၄။ ဥဒၶစၥ | ၅။ ေလာဘ | ၆။ ဒိဌိ | ၇။ မာန | ၈။ ေဒါသ | ၉။ ဣႆာ | ၁၀။ မစၧရိယ | ၁၁။ ကုကၠဳစၥ | ၁၂။ ထိန | ၁၃။ မိဒၶ | ၁၄။ ၀ိစိကိစၧာ
http://www.mysuboo.com/မွ

0 comments:

Post a Comment