Monday, September 14, 2009

အေမး အေျဖ

ေမး ။ ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္မွာ အုန္းပြဲ၊ ဌက္ေပ်ာပြဲမ်ားကို သာသနာပြဲတင္သည္ဟု ေခၚတြင္လ်က္ ျပဳ
လုပ္ခဲ့ျခင္းအစဥ္အလာရွိမရွိ ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
ေျဖ ။ ေထရ၀ါဒသာသနာမွာ အုန္းပြဲ၊ ဌက္ေပ်ာပြဲမ်ားႏွင့္ သာသနာပြဲတင္ခဲ့ျခင္းအစဥ္အလာမရွိပါ။ အုန္းပြဲ၊
ဌက္ေပ်ာပြဲမ်ားျဖင့္ ပြဲတင္ျခင္းသည္ နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း၊ ဘိုးေတာ္မ်ားအတြက္ ပြဲတင္ၾကျခင္းမွ သာသနာ
ေတာ္အတြင္းသို႔ အတင္းအဓမၼထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္လာၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ပိ႗ကတ္
စာေပမ်ားတြင္ အုန္းပြဲ၊ ဌက္ေပ်ာပြဲမ်ားကို ပြဲထိုးတင္ျခင္း အေထာက္အထားလံုး၀မေတြ႔ရွိပါ။ ျမတ္စြာဘုရား
ရွင္သည္ ရတနာသံုးပါးကို ပူေဇာ္ရာတြင္ အာမိသမူဇာ ႏွင့္ ဓမၼပူဇာ ဟူေသာ ပူေဇာ္မႈႏွစ္မ်ိဳးကိုသာ ခြင့္ျပဳခဲ့
သည္။
အာမိသမူဇာ၏ အဓိပၸာယ္ကား ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး - ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းကို
ေခၚေ၀ၚသည္။ အာမိသမူဇာတြင္ အုန္းပြဲ၊ ဌက္ေပ်ာပြဲမ်ားထိုးကာ ပြဲတင္၍ပူေဇာ္ျခင္းမရွိပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
သည္ ထိုလုပ္ရပ္မ်ားကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူျခင္းမရွိခဲ့ပါ။


ဓမၼပူဇာကား။ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟိရိ၊ ၾသတၱပၸတည္းဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းအဂၤါခုႏွစ္ျဖာ
ႏွင့္အညီ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္း၊ တရားဓမၼမ်ားက်င့္ၾကံ၍ အက်င့္စရဏ ဓမၼတရားျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္းကို
ေခၚပါသည္။ ထိုပူဇာႏွစ္မ်ိဳးတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဓမၼပူဇာ - တရားက်င့္ၾကံ၍ပူေဇာ္ျခင္းကို ပို၍ခ်ီးမြန္း
သာဓုေခၚေတာ္မူပါသည္။
သဒၶါ = ရတနာသံုးပါးႏွင့္ကံကံ၏အက်ိဳးတရားတို႔ကို ၾကည္လင္ျပတ္သားေသာ ယံုၾကည္မႈရွိျခင္း။
သီလ = အေျခခံငါးပါးသီလကို မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ က်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္း။
သုတ = အၾကားအျမင္ဗဟုသုတႏွင့့္ျပည့္စံုျခင္း။
စါဂ = ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲလွဴဒါန္းျခင္း။
ပညာ = အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုက္ညီမႈရွိမရွိကို စီစစ္ေ၀ဖန္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ပညာႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။
ဟိရီ = မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တရားမ်ားကို ျပဳလုပ္က်ဴးလြန္ရမည္မွ ရွက္ျခင္း၊
မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တရားမ်ားကို မျပဳလုပ္ပဲေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။
ၾသတၱပၸ = မေကာင္းမႈကုသိုလ္တရားမ်ားကို ျပဳလုပ္က်ဴးလြန္ရမည္မွ ေၾကာက္ျခင္း၊
မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တရားမ်ားကို ေရွာင္၍ေကာင္းမႈတရားမ်ားကို ျပဳမူက်င့္ၾကံ၍ေနထိုင္ျခင္း။

ေမး။ ၀ိပႆနာတရားစခန္းဖြင့္ထားပါလ်က္ သာသနာပြဲထိုးကာ အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အေစာင့္အေရွာက္
ကိုခံယူ၍ ေက်ာင္းျပီးေအာင္ လုပ္ေနရပါသည္ဆိုျခင္းသည္ ေထရ၀ါဒလမ္းစဥ္ႏွင့္ညီမညီေျဖၾကားေပးပါ
ဘုရား။
ေျဖ။ ထိုလုပ္ရပ္မ်ားသည္ ေထရ၀ါဒလမ္းစဥ္ႏွင့္လံုး၀မညီပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏လမ္းစဥ္သည္ အတၱာဟိ
အတၱေနာ နာေထာ = မိမိ၏ကံ၊ ဉာဏ္၊ လံု႔လ၀ိရိယကိုသာ အားကိုးယံုၾကည္ရမည္၊ တျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
အားမကိုးရဟု အထင္အရွားေဟာေဖာ္ညႊန္ျပထားေသာေၾကာင့္ မိမိမွတစ္ပါး အျခားအထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
အားကိုးေနျခင္းသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္လံုး၀မကိုက္ညီပါ။ ဓေမၼာဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼစာရိ ံ = တရား
ကို ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုး၍တရားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူအား တရားဓမၼသည္ ထိုက်င့္သံုးလိုက္နာသူအား
ဧကန္မုခ်ျပန္ေစာင့္ေလ့ရွိ၏ အထင္အရွားေဟာေဖာ္ညႊန္ျပထားေသာေၾကာင့္ တရားေတာ္သြန္သင္ညႊန္ျပ
ဆံုးမထားေသာ အေစာင့္အေရွာက္မွတပါးအျခားပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အေစာင့္အေရွာက္ကို မခံယူသင့္ပါ။ မိမိျပဳစု
အားထုတ္ထားေသာ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကုသိုလ္မ်ားကိုကား ထိုေ၀ေနယ်
ပုဂၢိဳလ္အစားစားတို႔အား အမွ်အတန္ေပးေ၀ေကာင္းပါသည္။

ေမး။ အက်င့္မွားယြင္းေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားအား ဆက္လက္၍ ကိုးကြယ္သင့္မသင့္ေျဖၾကားေပးပါ
ဘုရား။
ေျဖ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဥပါသကာ၊ ဥပါ
သိကာမ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမ က်င့္၀တ္ေဟာၾကားထားသည္မွာ - အက်င့္မွားယြင္း
ေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမိမိအိမ္သို႔ ၾကြလာရာတြင္ ယခင္ျပဳမူေနၾကျဖစ္ေသာ ေနရာခင္းေပးျခင္း၊ အမႈအား
မျပဳပဲေနျခင္း၊ ရွိမခိုးပဲေနျခင္း၊ မလွဴဒါန္းပဲေနျခင္းမ်ား ျပဳရမည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ၾကီး
သည္ ယခင္ကကဲ့သို႔ ဘာေၾကာင့္မျပဳၾကတာလဲဟု စဥ္းစားကာ မိမိမွားယြင္းေနေသာ အက်င့္မ်ားကို ဆက္
လက္မက်ဴးလြန္ရဲေတာ့ဘဲ အမွန္သို႔ ျပန္လည္ျပဳျပင္လာႏိုင္သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ လွဴျမဲတိုင္းလွဴကာ
ဆက္လက္ကိုးကြယ္ေနပါလွ်င္ သူမွားယြင္းေနေသာ အက်င့္ကိုပင္ အမွန္ထင္ကာဆက္လက္၍
အမွားက်ဴးလြန္ေနႏိုင္သည္။ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းသလို ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
ထိုအခ်က္သည္ အင္မတန္အေရးၾကီးေသာေၾကာင့္ သတိထားဆင္ျခင္၍ အမွန္တရားသို႔ေရာက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းျပဳျပင္သင့္ၾကပါသည္။

ေမး ။ အက်င့္မွားယြင္းေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို ဆက္လက္၍ ကိုးကြယ္ေနပါက အက်ိဳးရွိမရွိ ေျဖ
ၾကားေပးပါဘုရား။
ေျဖ ။ အက်င့္မွားယြင္းေနေသာ ဘုန္းၾကီးဟုဆိုရာတြင္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ တစ္မ်ိဳးမွာ ပါရာဇိက က်ေနေသာ
ဘုန္းေတာ္ၾကီးျဖစ္ပါက ျပင္၍မရေသာ အမွားကိုက်ဴးလြန္ထားေသာေၾကာင့္ ထိုဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ိဳးဆိုလွ်င္
လံုး၀မလွဴဒါန္းသင့္ပါ။ ဆက္လက္၍ ကိုးကြယ္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။ ဆက္လက္ကိုးကြယ္ေနပါက အဆိပ္ပင္
ေရေလာင္းျဖစ္သည့္အတြက္လံုး၀အက်ိဳးမရွိပါ။
ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ - ျပင္၍ရေသာအေသးစားသိကၡာပုဒ္မ်ားကို က်ဴးလြန္မိေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို
ကား ဥပါသကာ၊ ဥပါသကာမေကာင္း က်င့္၀တ္အတိုင္း ထိုဘုန္းေတာ္ၾကီးသည္ မိမိအက်င့္မွားမ်ားကို ရပ္
တန္႔၍ အမွန္တရားေရာက္သည္အထိ ေျပာဆိုေလွ်ာက္ထားျပဳျပင္ေပးသင့္ပါသည္။

ေမး ။ အက်င့္မွားယြင္းေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို ေ၀ဖန္ေျပာဆိုျပဳျပင္ေပးျခင္းသည္ အျပစ္ရွိမရွိ ေျဖ
ၾကားေပးပါဘုရား။
ေျဖ ။ အက်င့္မွားယြင္းေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို အမွန္တရားေရာက္လို၍ ေကာင္းေသာေစတနာျဖင့္
ေ၀ဖန္ေျပာဆိုျပဳျပင္ေပးျခင္းသည္ အျပစ္မရွိပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ၀ါဒသည္ ၀ိဘဇၨ၀ါဒ အမွားအမွန္ကို
ခြဲျခားစိတ္ျဖာစီစစ္ေ၀ဖန္ေသာ ၀ါဒျဖစ္ပါသည္။ အမွားမ်ားကို ဇြတ္မွိတ္လက္ခံ၊ မွားမွားမွန္မွန္မသိ Blind
Fate မ်က္ကမ္းယံုၾကည္မႈမ်ိဳးကို အားေပးေသာ ၀ါဒမဟုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ လက္ယာယံ အရွင္
သာရိပုတၱရာမေထရ္ သကၤန္း႐ံုထားတာ မညီတာကိုေတြ႔ေသာ ရွင္ပု႑ာသည္ အရွင္ဘုရား သကၤန္းေတာ္
သည္ ပရိမ႑လသိကၡာပုဒ္ႏွင့္မညီပါဘုရားလို႔ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါမွာ သကၤန္းကို ျပန္ျပင္၀တ္ကာ အ
ရွင္ဘုရား - ေနာက္ေနာင္ကို အမွားေတြ႔ပါက ေျပာဆိုဆံုးမပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။ ထိုသာဓက
ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မွားယြင္းေနတာကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္ျပဳျပင္ေပးပါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ လမ္းစဥ္
အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟႏၱာၾကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည့္အတြက္ သာသနာျပဳ
ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္မ်ားပင္ ရရွိႏိုင္ပါ၏။ ဤကိုယ္ေတာ္ေတာ့ဘာမွမသိ လူၾကားထဲ အရွက္ခြဲလိုက္မည္ဆို
ေသာ ပဒုဌေစတနာမွားယြင္းေသာေစတနာျဖင့္ မေျပာမိဖို႔အေရးၾကီးပါသည္။ မဃေဒ၀လကၤာတြင္ ေရွ႕ရွဳ
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ ႏွင့္ နာနာက်င္က်င္ အျပစ္ျမင္တိုင္း၊ ၀မ္းတြင္းမသို၊ ဟုတ္တိုင္းဆိုကာ၊ က်ိဳးလိုစိတ္ျပ
ဆံုးမတတ္သူ၊ ဆရာဟူေလာ့ - ဟူ၍ ေရးသားထားေသာေၾကာင့္ အမွားကို ေထာက္ျပဆံုးမသူကို ဆရာ
ဟူ၍ပင္ မွတ္သားရပါမည္။

ေမးသူ။ ။မဲေဆာက္ေစ်းသူေစ်းသားမ်ား။
ေျဖၾကားသူ။ ။အရွင္ဣႆရိယ(kingzero)

0 comments:

Post a Comment