ဧရာ၀တီရဲ႕ ပဲ့တင္သံမ်ား
နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္
၂၃.၉.၂၀၁၁ (ေသာၾကာေန႔) နံနက္ (၁၀း၀၀) နာရီမွ ညေန (၅း၀၀) နာရီအခ်ိန္ထိ
ဧရာ၀တီႏွင့္ပတ္သက္၍ “လူငယ္မ်ားရဲ႕ ဧရာ၀တီ” ဟူေသာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆံု
စီမံကိန္းအား ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မႈအတြက္ တတ္သိပညာ႐ွင္မ်ား၊ စာေပ၊ ႐ုပ္႐ွင္၊
ဂီတ ပညာ႐ွင္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုတုိ႔၏ ကိုယ္စားျပဳလူငယ္မ်ား၊
စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္႐ွားသူမ်ား၊ ဘာသာေပါင္းစံု
အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အေျခခံလူတန္းစားမ်ား၊ ဧရာ၀တီကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ၾကေသာ
လူမ်ိဳးဘာသာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ဧရာ၀တီကို
စိတ္ပါ၀င္စား သူမ်ားႏွင့္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ စည္းလံုးညီညြတ္ တက္ၾကြစြာျဖင့္
က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
ယင္းအခမ္းအနားတြင္
နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူ အပါအ၀င္ ကဗ်ာဆရာ (၁၅) ဦးမွ
ကဗ်ာမ်ား ႐ြတ္ဆိုခဲ့ကာ ကိုရဲလြင္၊ ကိုသားေထြး၊ ေဆာင္းဦးလိႈင္၊ အနဂၢ၊
ရန္ရန္ခ်မ္း၊ ေဇယ်ာေသာ္၊ ရသ၊ တုိ႔မွ ဧရာ၀တီလံႈ႕ေဆာ္မႈ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္
ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္။ ေဒၚေဒ၀ီသန္႔စင္၊ ဦးအုန္း၊ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔တုိ႔မွလည္း
ဧရာ၀တီျမစ္ဆံု စီမံကိန္းအား ကန္႔ကြက္ ေၾကာင္း ေဟာေျပာခဲ့သည္။ ကိုယ္တိုင္
မတက္ေရာက္ႏိုင္ေသာ စာေရးဆရာမ်ား၊ တတ္သိပညာ႐ွင္္ မ်ား၏ စာတန္းမ်ား၊
အက္ေဆးမ်ားကို လူငယ္မ်ားမွ ဖတ္ၾကားရြတ္ဆိုခဲ့သည္။ ဗြီဒီယိုျပကြက္မ်ား အျဖစ္
ဘဘဦး၀င္းတင္၊ လူထုဦးစိန္၀င္း၊ ဆရာေအာင္သင္းတုိ႔ရဲ႕ ဧရာ၀တီနဲ႔ပတ္သတ္သည့္
လူငယ္ေတြအေပၚ မွာၾကားခ်က္ေတြကိုလည္း ျပသခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ လူငယ္မ်ားရဲ႕
ဧရာ၀တီ ေဆြးေႏြးပြဲအား တတ္ေရာက္လာၾကေသာ လူထုပရိသတ္ထဲမွ ၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြး
အႀကံျပဳၾကကာ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ဘ႑ာေရးမွဴး ေဒၚေ႐ႊဇီးကြက္မွ
ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားေျပာၾကားၿပီး သည့္ေနာက္ အခမ္းအနား႐ုပ္သိမ္းခ်ိန္တြင္
ကိုရဲလြင္ (မဇၥိ်မလိႈင္း) တို႔ဦးေဆာင္၍ ထူးအိမ္သင္ ေရးစပ္သီဆိုထားသည့္
“ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး” သီခ်င္းအား တက္ေရာက္လာၾကေသာ ဧရာ၀တီ ကို
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ လူမ်ိဳးဘာသာေပါင္းစံုတို႔က ၀ိုင္း၀န္းေၾကြးေၾကာ္
တက္ၾကြစြာျဖင့္ သီဆိုၾကကာ အခမ္းအနားအား ေအာင္ျမင္စြာ
႐ုပ္သိမ္းလိုက္ပါေတာ့သည္။
ယခု လူငယ္မ်ားရဲ႕ ဧရာ၀တီရင္ခုန္သံ ပြဲသည္ ယခင့္ ယခင္မ်ားက က်င္းပခဲ့ေသာ ပြဲမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားလွစြာျဖင့္ တက္ေရာက္ၾကေသာ ဧရာ၀တီအား စိတ္ပါ၀င္စားေသာ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ားသည္ လူဦးေရအားျဖင့္ (၅၀၀) ေက်ာ္တို႔ တက္ေရာက္သျဖင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)႐ွိ အစည္းအေ၀းက်င္းပရာ ခန္းမေဆာင္တစ္ခု ထဲျဖင့္ မလုံေလာက္သျဖင့္ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းကိုပါ ပ႐ိုဂ်က္တာထိုး၍ ျပသကာ အေမးအေျဖက႑ အတြက္ပါ မိုက္က႐ိုဖုန္းမ်ားပါ ဆင့္ပြားထား႐ွိ က်င္းပေပးခဲ့ရသည္။
ယခု လူငယ္မ်ားရဲ႕ ဧရာ၀တီရင္ခုန္သံ ပြဲသည္ ယခင့္ ယခင္မ်ားက က်င္းပခဲ့ေသာ ပြဲမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားလွစြာျဖင့္ တက္ေရာက္ၾကေသာ ဧရာ၀တီအား စိတ္ပါ၀င္စားေသာ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ားသည္ လူဦးေရအားျဖင့္ (၅၀၀) ေက်ာ္တို႔ တက္ေရာက္သျဖင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)႐ွိ အစည္းအေ၀းက်င္းပရာ ခန္းမေဆာင္တစ္ခု ထဲျဖင့္ မလုံေလာက္သျဖင့္ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းကိုပါ ပ႐ိုဂ်က္တာထိုး၍ ျပသကာ အေမးအေျဖက႑ အတြက္ပါ မိုက္က႐ိုဖုန္းမ်ားပါ ဆင့္ပြားထား႐ွိ က်င္းပေပးခဲ့ရသည္။
လူငယ္မ်ားရဲ႕ ဧရာ၀တီရင္ခုန္သံျပပြဲ၌ ခံစားမႈမ်ား ေဖာ္ထုတ္ၾကေသာ ရင္ခုန္သံစကားမ်ား ထဲမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား -
“ေမခနဲ႔မလိခ ေပါင္းစည္းမွ
အ႐ွိန္အဟုန္ႀကီးမားတဲ့ ဧရာ၀တီေပၚေပါက္လာတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမခဆိုရင္
အစိုးရက မလိခ။ အစိုးရက မလိခဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမခ။ ဒါေၾကာင့္
ျမစ္ဆံုကိစၥကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မယ့္ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ မွန္ကန္တည့္မတ္စြာ
ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္။ တိမ္းေစာင္းၿပီး ေဇာက္ထိုးဆံုးျဖတ္လိုက္ရင္ ျပည္သူနဲ႔
အစိုးရ တစ္ကြဲစီျဖစ္သြားမယ္။ ျမန္မာျပည္ႀကီးကို ေဇာက္ထိုး ေတာ့
မၾကည့္သင့္။” (ေက်ာ္သူ)
“ဧရာ၀တီကို ပိတ္ဆို႔တားဆီးတာဟာ အႏုပညာကို ပိတ္ဆို႔ထားသလို ခံစားရတယ္။” (ကိုရဲလြင္ - မဇိၥ်မလိႈင္း)
“ဧရာ၀တီေပၚမွာ ႐ုပ္႐ွင္႐ိုက္ခဲ့ဖူးတယ္။ အခုလို ပိတ္ဆို႔တားဆီးတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္။” (ရဲတိုက္)
“တမ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ
ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုစီမံကိန္း ႐ုပ္သိမ္းေပးမႈကိစၥရပ္အား ထပ္မံ၍
အ႐ွိန္အဟုန္ျမင့္ကာ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔လိုေၾကာင္း” (ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ေဖ (ခ) ေ႐ႊဇီးကြက္)
“အစိုးရအေနနဲ႔
ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းရာမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို
လိုတယ္လို႔ ေျပာထားသလို ဧရာ၀တီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမစ္ေကာရန္ အရင္မလုပ္ၾကပါနဲ႔
စစ္ေကာရန္သာ အရင္လုပ္ ၾကပါ” (ေဒၚေဒ၀ီသန္႔စင္)
“သမိုင္းတရားခံ မျဖစ္ပါေစနဲ႔၊
မင္းတို႔နားေထာင္ ျပည္သူေတြနဲ႔ ဧရာ၀တီ႐ုပ္႐ွင္မွာ မင္းတို႔ဗီလိန္
မျဖစ္ေစနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးဟာ အေရးႀကီးသလို ျမစ္အခြင့္အေရးဟာလည္း
အေရးႀကီးတယ္။” (ဦးေကာ၀ိသ - မႏၲေလး)
“သို႔ ဧရာ၀တီ,
ထီးနန္းမျပဳတ္ ဆုတ္ခြာေစ၊
လာမဲ့ေဘး ေ၀းပါေစ၊
ေရစီးေရလာ ေကာင္းပါေစ”
(ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ပိုင္စိုး)
“ကၽြန္ေတာ္
ျပည္ဘက္ကို သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ဟာ အလယ္မွာ ေသာင္ထြန္းေနတယ္။ ၁၉၈၉
ခုႏွစ္ေလာက္က အခုေတာ့ အဲဒီေသာင္ျပင္ဟာ ေသာင္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး လူေတြေတာင္ တက္
ေနေနၾကပါၿပီ။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဟာ ေျပာင္းလဲလာ ေျပာင္းလဲလာ ဒီဆည္မေဆာက္ခင္
ကလည္း ေျပာင္းလဲတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခြင့္အေရးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔
ကာကြယ္ဖို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က ဧရာ၀တီအေၾကာင္း သီခ်င္းေလး မဆိုပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းေလးပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သီခ်င္းက
စစခ်င္းေရာက္လာေတာ့ အကုန္လံုးထၾက အကုန္လံုးထကဆိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗမာျပည္က ႐ွိတဲ့လူေတြ အကုန္လံုးကို လႈပ္ႏိုးဖို႔ပဲ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လာတာပါ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ိုး႐ိုးတန္းတန္း
လမ္းမေပၚက လူေတြကို ေ႐ွ႕ဆက္ေလွ်ာက္ဖို႔ အတြက္ပါ။” (အနဂၢ)
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ျမစ္ႀကီးေတြအမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီျမစ္ႀကီးေတြထဲမွာမွ ဧရာ၀တီျမစ္ ႀကီးဟာ
မိုင္ေပါင္း ၁၅၀၀ ေက်ာ္႐ွည္လ်ားၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ရာဇ၀င္ႏွင့္
အတူတူ ႐ွင္သန္ လာခဲ့တဲ့ ပါရမီျဖည့္ဘက္ႀကီးတစ္ပါးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒီ
ပါရမီျဖည့္ဘက္ႀကီးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ေရာက္ေတာ့မွ အသက္လည္း အိုမင္းလာၿပီ။
သူ႔ကို ေဘးကေနၿပီးေတာ့ ေစာင့္ေ႐ွာက္မယ့္သူ မ႐ွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ သူ႔မွာ
ေသဆံုးရမယ့္အခ်ိန္ သူ႔မွာ႐ွိပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူမွ မလြန္ဆန္ႏိုင္တဲ့ တရားပါ။
ဒီေတာ့ ဧရာ၀တီ ျမစ္ႀကီးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ပါတယ္။” (ရသ)
“အန္ကယ္က အခုအသက္ (၈၅)ႏွစ္
႐ွိၿပီ။ အန္ကယ္တို႔ ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုကို (၃) ေခါက္ေရာက္တယ္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္က
ေရာက္တာ ေရကလည္း ၾကည္တယ္။ ငါးေတြက အမ်ားႀကီးပဲရွိတယ္။ အရမ္းကို
က်က္သေရ႐ွိတယ္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ေရာက္တာက ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ အေျခအေန
ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ တတိယအႀကိမ္ေရာက္ေတာ့ ၂၀၀၉ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ဆိုးသြားၿပီ။
ေမခဟာ အင္မတန္ ေရစီးၾကမ္းပါတယ္။ မလိခဟာ အင္မတန္ႏူးညံ့ပါတယ္။ အဲဒီေလာက္
အဖိုးတန္တဲ့ ဒီ ဧရာ၀တီကို ဘယ္အခ်ိန္ကမွ ဆည္ေဆာက္တာကို သေဘာမတူဘူး။
ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံရဲ႕အက်ိဳး ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ
ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လုပ္ရမယ့္တာ၀န္ပါ။
သို႔ေသာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လုပ္တိုင္းလဲ အေကာင္းေတြပဲ မဟုတ္ဘူး။
အေကာင္းအဆိုးဆိုတာ ရွိတယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုကို (၂)ႏွစ္ေလာက္ ေလ့လာၿပီးေတာ့
လုပ္မယ္ျပဳမယ္ဆိုရင္ ကမ႓ာအရပ္ရပ္က ဆည္ေတြေတာင္ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္
အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဧရာ၀တီကို ဗမာျပည္မွာစၿပီးေတာ့
စီးဆင္းတဲ့အခါ ဗမာ့အသက္ေသြးေၾကာ ဧရာ၀တီျမစ္ဟာ တကယ္ေတာ့
ဗမာလို႔ေျပာတာေတာင္မွ လံုေလာက္ပါတယ္။ ကမ႓ာျမစ္ႀကီး (၁၃) သြယ္မွာ
ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးပါတယ္။ အဲေလာက္ ထင္႐ွားၿပီးေတာ့ ေကာေတာ့မယ္။ အဲဒါကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းသိမ္းရမယ္။ ျပဳျပင္ရမယ္။” (ဦးအုန္း)
ျပည္တြင္းမွ ၾကည့္ရန္... https://picasaweb.google.com/109255525006943086316/20110925
0 comments:
Post a Comment